S
synpunkter: Jasså.
7 svar · 9,5k läst
S
7 svar · 9,5k läst
snuttjulle
snuttjulle: http://www.glasbetong.se/ funkar inte så bra men de svarar på mail snabbt iaf.
1 svar · 2,3k läst
spocks_beard
spocks_beard: du ska använda latexfog, det nyper fast bra efter du hållt dem trycka mot tak/vägg en liten stund. fog med olja eller annat än vatten i kan du inte måla över om du har latexfärg, blir som att hälla vatten på en gås ;)
6 svar · 2,2k läst
P
Pedda_P: Nä, nä, nä bänkskivan är helt fantastisk som den är, urläcker och naturlig, men vi har ännu inte någon bild av vad vi skall matcha med i övrigt för att "värma upp" badet, men det kommer
7 svar · 6,5k läst
C
CarMan: [citat] i just denna på bilden är det fjärvärme, då det är från min lägenhet. man jag kör bergvärme i en exakt likadan. den funkar bra som förvaring av handdukar, & lite värmer den, men inte så mycke. (på grund utav min super låg tempsystem.. håller 26 grader just nu.)
5 svar · 5,7k läst
P
Per-Erik: Det finns inga reglar för taket. Mao du gör som du vill. Dock så är det inte fel att plasta där. har du en vind ovanför bör du vara extra noga med att fukten inte kan vandra upp dit. Finns ju flera sätt att lösa det.. Med en speciell färg man målar med. Eller sätta en plast i taket....
1 svar · 5,8k läst
L
Lindhardsen: Vi är präcis i processen att välja ut vårt kar, och har tänkt följande: * Karet skall ine låta för mycket (tänkt skriva tyst, men det finns inte) :-/ * Karet skall vare skönt för 1 och bekvämt för 2 * Karet skall ha riktig massage funktion, inte bara några stora dyssar som sprutar med vatten. Vi vill ha riktig avslappning och massage. Detta är väl dom viktigsta punktar för våran
1 svar · 3,4k läst
hecke
hecke: Vi har en Bahia möbel med Ek Spegeldörrar. Kvaliteten är mycket bra. Betydligt bättre än många andra tillverkare. Solid trä på dörrarna och stommarna har faner med MDF kärna. Snyggt tillverkade med bra finish på lack. Högsta kvaliteten jag sett på gångjärn alla kategorier, enkelt justerbara i alla riktningar. Dämpare på alla skåpluckor. Det enda jag är rejält missnöjd med är
3 svar · 4,4k läst
S
snart: Tack alla som har svarat. :-* Det blir nog en duschvägg :)
3 svar · 4,9k läst
U
ulda: Vi kaklade 2 badrum (inkl inkaklat bad), hall och kök för 67.000 inkl moms men en offert var på så mycket som 120.000, så det kan skilja väldigt mycket i pris.
1 svar · 2,2k läst
K
KennethB: Självklart så finns det inget luftinsläpp via dörren då det är fel tröskel monterad, men ett överluftsdon ovan dörren borde ju kunna fungera? ::) Har fått reda på av en ventilationskille att det bästa stället att placera PAX fläkten är i taket ovan duschen.
4 svar · 10,0k läst
schenjon
schenjon: Det är reglat för fall som det är idag. Golvbrunnen är en bit in från hörnen, så det känns inte som om det blir nån sån knäckrisk. Men iof, låter det som en risk så byter jag konstuktion. Det var bara det att jag hade material för dubbelgips mm. Mvh / Henrik
4 svar · 3,1k läst
N
n1an: Hejsan! Och tack för ditt svar. Nej, tyvärr har återförsäljaren inte detta karet uppsatt... Men det lutar åt att vi köper det som är 155 långt. Vilken storlek har ni?
1 svar · 2,9k läst
M
Mulan: Vi lät kakelleverantören räkna efter ritningar. Allt som blir över får vi returnera..även beställningsgrejer så det känns ok.
4 svar · 3,0k läst
A
ann-kristin: En fråga. Vi har satt upp gips och limmat papperremsor i skarvarna samt spacklat skarvarna. Rekommenderar Ni att man sedan limmar upp en sk armeringsduk på hela taket efter det... Hur får man det jämt och snyggt.. :-/
17 svar · 8,1k läst
C
coztello: Håller med till fullo. När man gör några "specialare" brukar det bli fel. I eftermiddag blir det hem och skruva gips ;D ;D
8 svar · 12,6k läst
M
MrNorth: beställde björk! senare skall jag även beställa en spotligt-överdel i björk från vedum! Men visst är man avis på de som har "riktiga" badrum i sina hus, med spottar överallt, kakel, klinkers, bubbelbad.. Men det var antingen en smålandsvilla eller lägenhet som gällde... Får bygga ett "riktigt" badrum när jag inreder övervåningen. /henrik
3 svar · 3,2k läst
A
andreashj: Håller med - vilket borde stärka testen att "täta så lite som möjligt"!? ???
6 svar · 2,7k läst
S
SkaneErik: [citat] ..Och den stora varmvattenberedaren..
5 svar · 7,3k läst
A
AndreasK: Det fungerar utmärkt med raklödder på spegeln. Ta inte för mycket bara...
8 svar · 4,4k läst
L
Lionheart: Ja, det är faktiskt stilrent och snyggt när jag sett det på webben men jag kommer inte ihåg var det var jag såg det. Har för mig att det var här i forumet där någon postat några bilder med gråskiffer-kakel i två olika nyanser där även taket var kaklat. Jag hittade bilderna: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1109866782;start=3#3
7 svar · 4,2k läst
A
ama: Misströsta icke, ty på http://www.sigro.se kan I se, under avdelningen "Bubbelkar&Spa->Svenska Badkar->Rektangulära badkar" några redigt små badkar.... och nu orkar jag inte fåna mig längre utan återgår till verkligheten. *silly mood off* Svenska Badkar (firman alltså) --------------------------------------- Modellerna Gamma och Pivoine är i storleken: Gamma finns i
4 svar · 20,1k läst
T
triumph: Man måste beställa och betala för tilläggen. Det finns väl lite inlagt i grundutgåvan? Liten varning: Börjar du med detta så kommer du garanterat köpa tilläggen och inte göra annat än att sitta framför datorn ;D
6 svar · 2,6k läst
GoForIt
GoForIt: Jag har bara fuktspärrat där duschen är. Jag har inte tänkt fuktspärra under bubbelbadet. Jag kommer inte att ha någon brunn under själva avloppet, utan det går via ett ingjutet rör till duschbrunnen. Är tveksam till allt för mycket fuktspärrar i en källare. Se upp så att tillverkaren av värmeslingorna anger att de är godkända för att lägga direkt i fixet. Jag har valt en
4 svar · 1,8k läst
spocks_beard
spocks_beard: Är det så viktigt, man ska ju bara panga i den ;D
7 svar · 3,7k läst
spocks_beard
spocks_beard: En variant är att kapa plattor på diagonalen (hörn till hörn) och sätta dem som en bård, blir fortfarande ljust med det vita men det blir en bård-känsla pga mönsterändringen. Så som jag satt i köket alltså: www.nybleus.se/bilder/kok/09.html
1 svar · 2,4k läst
G
gojan: Jag råkade faktiskt också precis ut för detta (såg tråden idag). Jag ringde min plattsättarkompis som gjort flytspackeljobbet med hjärtat i halsgropen. Han sa också att det inte var någon fara men jag kunde ju lägga en fiberremsa över själva sprickan (alltså en sån där man sätter i skarvar och hörn). Så det är nu gjort. /Gojan
8 svar · 2,6k läst
snuttjulle
snuttjulle: Låter som att man får åka förbi och känna och bryta lite på den innan man bestämmer sig helt.
3 svar · 6,3k läst
V
Vilsen: Tack snälla för era råd! :-*
2 svar · 5,2k läst
B
BM: Jo det kan finnas problem med den metoden det inser jag, t ex pga de rör som går under golvet. De bärande väggarna har jag kolla på vilka de är. Igår mätte jag upp avstånden och de var "endast" 3 meter så då borde ju ingen komplettering av bjälkar behövas. Min ursprungliga uppgift om badrummet storlek visade sig också vara fel efter kontrollmätning, det var 1.9x2.3 meter.
9 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.