Lindgrenski
Lindgrenski: [citat] Eller T2:s matta för 2895:- på K-Rauta. Dock så, som jag sa ovan, ska (bör) man ju ha golvvärme i duschen så det blir mer än 3m2 för detta badrum. Fast att lägga matta i ett badrum känns onödigt krångligt då man får klippa sönder den här och där för att komma runt möbler och toalett. Men det är kanske bara jag som ser det så.
3 svar · 3,1k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: Ska ha spotar i taket och även avloppsluftningen går i taket. Så måste sänka taket minimum 10-15 cm. Ser inget större behov av att ha speciellt högt i tak i badrummet. Kostar bara mer i material vilket är en annan anledning. Hade tänkt sänka taket till en nivå så att det passar med kakelplattorna vi ska ha också. Snyggare med hela plattor både nertill och upptill.
2 svar · 4,7k läst
J
jon_h: 1. Spelar ingen roll. 2. Flytspackla hela vägen in till väggskivorna. Golvgipset kan också ligga hela vägen in. 3. Det ska vara styvt och punktsvetsat om det ska vara någon mening.
1 svar · 4,9k läst
ByggPutte
ByggPutte: Hade dragit den i hålet genom ytterväggen. Mvh Putte
3 svar · 2,8k läst
nino
nino: Hempularen: om du vill sätta mosaik på väggen måste du spackla ut skarvarna! OM du vill ha ett bra resultat NiNo
9 svar · 9,7k läst
phl
phl: Men hur gör du överlappet mellan väggucket och golvgucket om du skär bort större delen av tätskiktet?
6 svar · 4,0k läst
J
jon_h: Precis. Jag hade definitivt valt det föreslagna tätskiktet istället för ett PER-godkänt.
5 svar · 9,4k läst
B
brevik: Kanonbra! Visste inte att dom hade butik där. Ska genast besöka den. Konstigt att jag inte fann någon info om det på deras hemsida.
2 svar · 4,4k läst
D
Drotten: Hej vi har rostfria blandare från Strandhs i kök och badrum. Dom är billigare än Mora och Tapwell, men dessvärre tycker jag inte att kvaliteten är den bästa. Kranarna droppar lätt och det rinner (om än lite) från packningar etc. Det är väl som vanligt, man får vad man betalar för. Jag håller dock med Johan att dom rostfria är lättstädade. Häls Fredrik
3 svar · 2,5k läst
T
tomson: Ok, sedärja! Då kanske man kan hitta någon variant för det ändå. Vet du nåt mer om de så skriv gärna nåt :-) /Tomson
7 svar · 5,2k läst
·
J
jon_h: Ja, det är okej. Men gipset ska alltså hellimmas med ett speciellt väldigt dyrt lim.
11 svar · 3,0k läst
J
jon_h: Du kan också låta golvspånet ligga med fall, det kan spara lite flytspackel om det är gjort på rätt sätt. Men det kan vara lite knepigt att få att bli bra. Du kan sala på med masonitremsor för att få det i våg.
1 svar · 2,5k läst
Jesca_j
Jesca_j: Den enda fukten som kommer bak i en tvättmaskin är från avloppsslangen, vi har ungefär 1cm vibrationsspalt mot skåpet som den står mot och vi har bänksskiva ovanför (laminat). Inga fuktskador eller ens att man ser att det blivit fuktigt någonstans. Kör på som du tänkt det funkar säkert bra.
2 svar · 3,4k läst
·
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Oj oj, INR hade fina grejjer, men deras priser var i saftigaste laget för mig. Jag hade tänkt mig max 3.000 för en vikbar variant. Nu lutar det mot en fast installation. Vad tror ni om prisbildan utifall man kontaktar ett glasmästeri? Gäller bara att hitta bra fästen. Största dilemmat är att få till det med en list mot väggen, då jag har utanpåliggande rördragning. Några tips?
3 svar · 12,1k läst
·
K
KJ: hej. Jag vet inte om man måste lägga nätet först, men det är nog det smidigaste sättet. Jag brukar häfta nätet med häftpicka, sen limma kabeln i nätet + att jag stripar alla 180 graders böjar, då har kabeln inte en möjlighet att flyta upp. Lycka till
1 svar · 2,9k läst
¤ akila ¤
¤ akila ¤: [citat] Har sagt det innan och jag säger det igen ;) Cillit Bang funkar! Spraya på, låt verka en knapp minut och skölj av. Färdigt! Förblöt fogar med vatten ifall du har kakel. Inget skrubbande, inte en svettdroppe ;) (har oxå glasdörrar med alu)
4 svar · 7,0k läst
Mikael_L
Mikael_L: Vilken hög nivå på diskussionen det var här då !!! :(
10 svar · 4,8k läst
K
kristian69: -------------------------------------------------------------------------------- hej har en oisolerad platta i källaren och skall göra om badrummet och undrar om detta föslag går att göra för golvvärme(elslingor)?Jag har ca 10 cm upp till tröskelnivå att isolera och tänker lägga ca 6 cm cellplast på betongplattan sedan typ Reflecta T2 el likn sedan flytspackel detta kommer att bygga
0 svar · 1,7k läst
snuttjulle
snuttjulle: Än bättre vore ju om alla hus bara va byggda av sten material som inte tar skada av lite fukt någon gång i bland då något fallerar. Då slipper man iaf mögel.
2 svar · 2,5k läst
zno
zno: [citat] Allt finns! Nåja, kanske inte riktigt allt men det mesta... Bara för att ni är låsta till Vedums sortiment inom ramen för er totalentreprenad innebär ju inte det att allt i badrummet måste vara Vedum. Plocka bort belysningen ur entreprenaden och sätt dit lämplig belysning själva när ni flyttar in. Se bara till att dom drar dit elen...
3 svar · 2,1k läst
A
Abbedabbe: HÅller för tillfället på med ett gigantiskt kakelprojekt i Halmstad och beställare på x antal badrum vill ha brunnen centrerad på badkarets ytterkant. Egentligen har det ingen större betydelse men det är onekligen mer praktiskt att ha golvbrunnen delvis synlig just för rengöringen. Om du stör dig på utseendet så kosta på dig en snygg slukrits vettja! :)
4 svar · 11,4k läst
·
J
jon_h: Nej, det är ingen fara. Det som kan hända är bara att det blir en fin spricka mellan själva spacklet och regeln, och den gör ingenting.
3 svar · 4,1k läst
M
Mi: Vi har både IDO och Ikeamöbler i samma badrum... och ja, IDOs möbler är värda sitt pris. De är mycket mer gedigna i gångjärn, luckor, passform etc. Man får det man betalar för, men visst kan Ikea vara ett alternativ! Inte så bra att ha ett classy i samma badrum att jämföra med bara :-)
4 svar · 11,9k läst
·
J
jon_h: Det finns våtrumsfärg, ja. Och mattan kan limmas mot siporexen, eventuellt med föregående spackling. Bjälkarna kan också målas med våtrumsfärg.
3 svar · 2,9k läst
H
Henriettae: I senaste IKEA Familytidningen (sommar 2007) finns i ett hem ett tvättnedkast, på sidan 23. Det är en kaklad låda, med ett runt hål i för själva tvätten, och runt hålet sitter en cirkel i ek, som ram. Tycker det ser himla snyggt ut, men undrar om det är någon som vet hur de fått till ringen av ek som sitter runt öppningen?
0 svar · 1,7k läst
Mikael_L
Mikael_L: Som jag anade då, tack. Börjar man att använda någon sorts snabb betong istället för att kapa tiden, går antagligen priset upp en del så det ändå närmar sig priset för flyt! Men det är ju bara att räkna (dagar vs kronor :) ).
8 svar · 3,0k läst
H
HenricM: Blev en kontakt via en arbetskompis. En plattsättare med års erfarenhet. Det fick duga för mig :)
3 svar · 2,6k läst
B
Bambi: Hej! Någon som kan tipsa om bra fogrengöring? mvh Bambi
0 svar · 3,5k läst
RobertC
RobertC: Tänkte sätta golvvärme inne på en liten toalett som enda värmekälla och det är el värme vi snackar om. Golvet är på ca max 3,5 kvm. vad kan det tänkas kosta? hur mycket flytspackel måste man lägga på? det är inte ett våtrum utan bara handfat och toalett.
0 svar · 1,5k läst
P
perstr: Hej! vänder mig till "forumet" när jag nu provat alla andra vägar. Vi är intressead av att montera Tepros Incolor Grafit, som är en genomfärgad fibercementskiva, som väggbeklädnat i bastu och våtrum/dusch som ersättning för träpanel samt kakel. Självklart kommer det bakom skivan i duschen att monteras fuktspärr så att väggen är tät. Tänkte sedan montera skivan på samma sätt
0 svar · 5,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.