M
Mask: Ok. då vet ja lite mer hur saker och ting funkar:) Klorin har ja prövat, men fick tips på ett medel som tydligen ska funka. Så de återstår att se. Tackar för svar... Mvh Mackan
4 svar · 7,1k läst
Mazen
Mazen: Har börjat kika på olika lösningar för golvbrunn och dom från Blücher ser riktigt coola ut. Någon som har installerat en sådan? Se länk Avlopp i rostfritt stål video http://www.blucher.se/video/BlucherAssorisment01.wmv
0 svar · 2,3k läst
ByggPutte
ByggPutte: Man ska som jag förstår det köra enligt olika färg fabrikanters våtrumsprogram. Mvh Putte
2 svar · 4,0k läst
ByggPutte
ByggPutte: Tror att dom måttar och passar in och sen skickar glaset på härdning. Mvh Putte
4 svar · 4,0k läst
J
jon_h: Precis, man gör en genomföring för rören i profilen.
1 svar · 4,7k läst
it-snubben
it-snubben: [citat] Kontakta försäkringsbolaget. Det kostar inget om du får nej. Dessutom tar försäkringsbolaget inte hänsyn till "vem" som har gjort jobbet, endast "hur" det är utfört. Alltså fackmannamässigt eller inte. Och om det nu är elever under utbildning som har gjort det så borde väl dokumentationen vara ganska tydlig om "hur" dom har gjort det? Då borde frågan om det är
9 svar · 5,4k läst
J
jimnor: Takc, då skall jag starta idag ;-)
2 svar · 3,6k läst
G
gds4me: [citat] Ett tips är ju elbutik.se där finns många varianter att välja på, olika ip-klasser och även olika inbyggnadsdjup..
1 svar · 2,9k läst
J
jon_h: Just precis. Återkom efter rivningen om något är oklart. Men generellt, om det är en murad vägg är det lämpligt att putsa hela väggen, applicera tätskikt där det ska vara keramik och måla med våtrumsfärgsystem där det bara ska vara puts. Färgen ska överlappa in på tätskiktet under keramiken.
4 svar · 3,1k läst
M
Mattias_Bjb: [citat] Det gjorde han rätt i, mina ser ju ut som rena trollstigen jämfört med dina ;)
19 svar · 6,3k läst
·
J
jon_h: Ja, det var då okej enligt HSB. Men det är inte okej enligt branschreglerna, och ett försäkringsbolag skulle inte gilla det. Men hyresvärdar lägger ofta ribban på ett annat ställe, de tycker ofta att det är kostnadseffektivare att ta lite genvägar och sedan åtgärda eventuella skador senare.
13 svar · 3,1k läst
J
jon_h: Du har alldeles rätt, Mikael. :)
10 svar · 4,9k läst
·
M
MBZV: Hittade delar från Fresh så det löste sig ändå...
1 svar · 2,8k läst
R
Rikard.A: Ok. Tack för ditt svar Frekke. Svårt att veta vad man ska välja, men det är ju funktionen som man vill ha, inte en massa lull lull. Men lull lull är ju väldigt kul.... och kina karen är ju mycket billigare. Alla dessa beslut !! MVH Rikard.
2 svar · 5,0k läst
F
Frekke: Som sagt INTE gypsum...tur jag inte har källare.
9 svar · 5,3k läst
F
Frekke: Ja det går! Till en del kablar kan man beställa särskilda lagningskit. ( iaf t2blå)
1 svar · 2,4k läst
J
jon_h: [citat] Ja, det får du. Men jag begriper inte på vilket vis det skulle vara smidigt att få till fallet med skivor. Det är ju precis tvärtom, man måste spackla för att få till fallet. Det är en fysisk omöjlighet att få till ett runt fall med skivor. Fullständigt onödigt. [citat] Om det byggs efter 1/7 så ska du se till att firman använder ett av de tätskikt som då kommer finnas
45 svar · 7,0k läst
2
2HOT4U: ska börja fixa tvättstugan men vill ha lite inspiration några bilder ni vill dela med är?
0 svar · 2,1k läst
ByggPutte
ByggPutte: Finns det så mycket annat än glas dörr eller dusch draperi att välja på?. Skulle skaffa en glas dörr med så liten aluminium list som fäste i väggen. Så det blir så lite "skit" ställen som möjligt. Mvh Putte
1 svar · 3,7k läst
·
F
Frekke: Ser ut som RaggiodiLuna och nero accapulco tycker jag, grigio marostica har en lite mörkare och varmare ton.
6 svar · 6,0k läst
·
P
peter_a: ja jag håller med dig dumt av mig att inte kolla först. Du ska ha tusen tack iallafall för infon Peter
12 svar · 3,7k läst
J
jon_h: Antagligen blir den ganska stor, även om jag inte vill höfta några summor. Materialet är billigare och det går snabbare. Man slipper sannolikt det stora ingrepp det innebär att byta golvbrunnen. I princip räcker rivning av det befintliga badrummet och spackling, och sedan är det bara att sätta matta.
1 svar · 2,9k läst
P
Pecka Langer: Minst 50 max 55 på tappstället när man har fullt blås på värmereglaget för att undanröja risken för legionellatillväxt. I system med cirkulerande varmvatten ska 50 grader uppnås inom 10 sek (tror jag det var). utgående vatten från värmekälla bör vara 60 grader och returen i VVC-system ska vara minst 50 grader. 4 sekunders passage i en värmeväxlare dödar inga legionellor,
9 svar · 8,3k läst
M
Mattias_Bjb: Pratade med Magnus på Finja idag, mycket trevlig kille. Han kollade efter och sa att det inte var några problem att använda Litokols Primer F under flytspacklet. Tack för tipsen Jon_h och KTM250!
13 svar · 8,0k läst
·
J
jon_h: Det räcker nog, om inte mattan blivit förorenad med fett någonstans på vägen. Det står inte i alla monteringsanvisningar att man ska tvätta med T-röd, men i vissa. Generellt är det en god idé att tvätta av plaster med T-röd eller liknande innan limning. Brunnsflänsen och sätet i brunnen innan man sätter dit brunnsmanschetten, till exempel. Om man tycker att en skvätt T-röd är
5 svar · 5,6k läst
S
skuggan_pm: Hej Har just lagt 5 kvadrat av Bennetons klinker (grafitgrå). Helt OK kvalite att lägga och bearbeta. Hur det håller i längden får vi se. Blev snyggt med ljusgrå fog och vita väggar.
5 svar · 3,9k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Kan du ta en bild på tvättstället och dess omedelbara omgivning? Så kanske jag eller någon annan kläcker en ny idé?
3 svar · 3,8k läst
J
jon_h: Du kan säkert flytta det utan allför stora problem. Det är ju lätt att dra nya rör i grunden, och du kan bygga på det befintliga träbjälklaget utan att gjuta som de gjort tidigare, om det inte är gravt underdimensionerat och svajigt förstås.
1 svar · 3,2k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: Nu fick jag svar från Illigo iaf. Om du skall montera kakel direkt I duken, behöver du inget mer än primer på flytspacklet och då använder du Bostiks primer. På väggen behövs ofta ingen spackling,men om du har små plattor skall du spackla i skarverna på gipsen och sedan prima 2 ggr med samma primer. Om du väljer att montera plattorna med fix, är det Bostiks fix Combi och deras
18 svar · 6,4k läst
P
Pasta: [citat] Nja vattenånga eller fuktig luft trillar inte direkt ned mot golvet för att det skulle vara tyngre än luft. Fukten eftersträvar jämnvikttilstånd vad gäller absolut fukthalt i luften sedan kan den relativa luftfuktigheten variera något i huset beroende på temperaturen i olika rum MAO så spelar det ingen roll var en ev avfuktaren placeras. Nu tror inte jag att någon avfuktade
3 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.