A
ankan_84: [citat] Det va det jag tänkte
5 svar · 2,9k läst
W
wedin: Behöver lite feedback! Har ett rektangulärt badrum, 1 550 - 1 600 (rörschakt stjäl lite) x 3 600 mm. Jag tänker mig få in wc, handfat, badkar, dusch och tvättpelare :). Beskrivning av planlösningsidé: 1600 mm badkar längs med vänster långvägg (=badkars kortsida mot badrums bortre kortvägg), hitom badkar handfat med möbel under, därefter wc och sist längs långsideväggen
0 svar · 1,5k läst
Lolle
Lolle: Det räcker absolut och är inte på något sätt ovanligt
1 svar · 1,5k läst
B
big_swede70: Hej Har stött på lite problem och vill kolla om någon här kanske har några tips. Vi letar efter nya möbler till badrummet och vill bredda vårat tvättställ från idag 90cm till 120cm. Problemet är att vi måste ha det högercentrerat pga platsbrist från mitten och till vänster. Att hitta ett som är 90cm bredd och höger el vänstercentrerat är ju inga problem men när man går upp
0 svar · 977 läst
M
marska: Vi ska ha en 90x90-dusch med takdusch Mora Inxx, i ett hörn av ett 5,1 m2 stort badrum. Belysning i övrigt kommer att vara Bernadotte-lampetter vid sidorna av och ev. ovanför badrumsspegeln samt troligen totalt motsvarande 4-5 inbyggda downlights i taket, troligen fyrkantiga, ställbara, lite större, med lampan lite längre in i armaturen för avbländningens skull. Vilket blir den bästa
0 svar · 5,2k läst
Glufsglufs
Glufsglufs: Antagligen....har en annan byggare som sänkte över 300 m2 med trä också...verkade lite onödigt...
13 svar · 2,7k läst
A
August: Sorry! cc 30 mellan åsarna....
1 svar · 1,1k läst
fresve
fresve: Nu var det äntligen dags, har börjat riva mitt badrum som ursprungligen är från -79, någon gång kaklat på 90-talet! Det är härligt att se att de gamla metoderna faktiskt fungerar. Igår lärde jag mig ett par saker man har tyckt funkat, och som har hållt tills nu: Spånskiva i alla väggar funkar. (dock inte kommit till duschen än) Att kakla på den gamla plastmattan funkar oxå.
0 svar · 1,2k läst
·
F
fuktitorp: Hur får man enklast till fall mot golvbrunn i ett duschutrymme (ca 4kvm)? Det ska läggas plastmatta över och golvet ligger på bjälkarna.
0 svar · 651 läst
J
JF.: Någon som vet va dessa plattor och mosaik heter? Och vart man kan hitta de?
0 svar · 662 läst
S
savio: [citat] Okej, jag ringde och hörde men det fanns inga återförsäljare nära mig tyvärr. Men vafan, eftersom så många tycker att det är så bra så är det ju inget att tveka på. Frågan är om man klarar sig på en burk undrar jag bara, det var ju tydligen rekommenderat att spraya 2 ggr på varje yta för att nå optimalt och det är ju ingen idé att slösa när allt är nytt och fint.
7 svar · 9,9k läst
nino
nino: till golvbrunnarna brukar det finnas täta lock att köpa, det finns även fjäderbelastade som öppnar om det kommer vatten i brunnen. Tvättstället finns säker proppar att köpa även dit, annars plastpåse och tejp Wc samma som ovan
1 svar · 5,1k läst
T
Tänkolog: Ska reparera fuktskada i badrum nu och tänker lägga tätskiktet direkt på det gamla spånskivegolvet. Försäkringsbolaget har OK'at detta eftersom jag tänker använda mig av 2x450 gr glasfibermatta och polyesterplast. Tätskiktet blir åtminstone lika tätt som ett båtskrov. Med tjockare armering så kan man minska på regelavståndet under golvskivorna. Sedan kan man väljs om man vill
16 svar · 54,0k läst
·
T
tank77: Bara att hälla i mindre vatten när man ska bygga fall, brukar vara en halvliter mindre än angivet för planflytning.
2 svar · 1,6k läst
T
trojlee: aa..såg nu att det fanns ner till 25mm tjocklek...:)
9 svar · 3,2k läst
T
talgis: Hej igen nu har jag närmat mig arbetet med tätskikt. Är det någon som hört eller kommit i kontakt med de förändrade mtr. som verkar komma?
4 svar · 1,4k läst
D
Danishman: Stort tack tank 77 :)d^_^b!
22 svar · 18,9k läst
B
blomman76: Mikael_L, jag funderade ett tag på att flytta toan för att just få se kommoden och högskåpet från dörren. Men så tror jag att det känns "rymligare" med positionen på toan, man ser mer väggyta vilket jag tror gör att badrummet känns större. Dörren är i slutet av korridoren och viker av till höger.
14 svar · 4,0k läst
·
nino
nino: saknas det brunnsmanschett så kan det ju var blött så det måste torka Om brunnen ska bytas så ta ur vattenlåset och titta ner i den, har du tur så är det en rak brunn då bör det gå enklare att byta. Börja med att slå sönder brunnen och ev. arbeta dig uttåt
9 svar · 2,7k läst
MathiasS
MathiasS: Men bortsett från siffrorna, har du haft tillfälle att jämföra dessa och tycker att Freshen är märkbart tystare? Jag har två gamla Pax 230 som har slutat vara tysta för flera år sedan, antagligen tillhör de en årgång som är kända för att börja brumma (hade jag reklamerat inom 5 år hade jag fått nya). Dessa ska ersättas med nya fläktar och passaden är ett naturligt val
23 svar · 25,2k läst
TeroM
TeroM: Denna går att sätta långt ut över skåp. http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/90167180/
8 svar · 3,3k läst
Mikael_L
Mikael_L: Gips är väl OK att spackla med under keramiskt ytskikt? Eller har jag fått något om bakfoten?
7 svar · 2,4k läst
nino
nino: nej då är det 40mm från färdig vägg som gäller (för att få plats med tätskiktsmanschetten) ja låt det grå röret sticka upp ganska mycket, det sågar man av senare Prova så att du får ett slätt rör som sticker upp
17 svar · 8,0k läst
T
tank77: [citat] Okej!
44 svar · 18,8k läst
D
dauan: Branschreglerna kan vi ju bortgå från.. vi vet ju att det är omöjligt med nuvarande förutsättningar. Vi kan inte lämna igen klinkeret.. det är bauhaus, och inköpt för väldigt länge sen. Det var rea på det, och blev impulshandlat.. klinkers på plastmatta, kan det gå - Spån,plastmatta, klinker? Vi har överblivet golvspån, både 22 och 12 mm..
2 svar · 5,3k läst
A
Alanl: Nu har jag använt lite av varje allt från slupen i alla gammal silikon tuber till bränsletanks tätnings massa (PR1422 B1/2). få se vad firman säger som skall flyttspackla golven.
22 svar · 5,2k läst
Thomas Lundquist
Thomas Lundquist: Dom kanske är lite korta (om du har plyfa bakom), men ingen kakelsättare kommer att klaga på fula pappmärken.
2 svar · 2,1k läst
Y
yuphin: det kan vara en bra variant...måste nog då köpa en profil till varje sida=50mm bredare som betyder att jag bör gå för versionen med justerbar bredd 1125-1200mm i och med att jag jag 1227mm öppning... Den jag hade tänkt på först hade justerbar bredd mellan 1200-1275mm och hade passat utmärkt ifall jag inte behövt köpa till profiler...
16 svar · 11,4k läst
J
JockeBohlin: Hej Någon som vet var jag kan hitta en 90x90 rundad duschhörna (inte kabin) där bägge dörrarna är i grönt glas. Antingen klart, men helst frostat eller med mönster. Jag har kollat med all tillverkare. INR är väl den man kunda gissa skulle ha, Men dom har inte heller. //Jocke
0 svar · 1,3k läst
Y
yuphin: HAFA skrev nu tillslut att det skall vara max 35mm för rören...konstigt att dom inte själva vet..fick först svar 30mm, sen 35mm...Byggahemma.se svarade 25mm....beställer jag fel och börjar montera så finns det förmodligen ingen returmöjlighet heller...nogf därför så många säljer helt nya duschhörn "pga felköp"....
4 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.