Hej,

Det finns säkert fler än mig som tycker priserna på badrumsmöbler är hutlösa. Så jag tänkte göra egna, jeg menar, hur svårt kan det vara?

Ikea säljer ek bänk skivor 2460x606,6x27mm 750kr/st med 5 st av dessa skivor har jag material till ett 1200mm tvättställsskåp och två högskåp. Ikea har också dämpade gångjärn och dämpade inredningar till lådor. Ek skivorna ska behandlas så de blir mörkare i färgen – jag tror det kan bli snyggt. De andra är ju att man får en rejäl badrumsinredning i massivt trä för ca 15’000 kr. Motsvarande köpes börjar på 40’

Det som saknas är tvättstället, jag tycker inte att ikeas tvättställ är speciellt snygga. Jag har tittat på Duravit 2nd floor 1200mm bredd med hål för två blandare. Men då kostar det ca 7-8000 kr på det billigaste stället.

Vet ni om andra ”snygga” tvättställ?
Kom med förslag!

Hej,

vi hade några teakskivor hemma som vi beslöt oss för att laga badrumsskåp av och är väldigt nöjda med resultatet. Handfat hittade jag på en byggretur, som nytt för 100 kronor och måtten för skåpet anpassade vi sedan efter det. Med spegelskåpet ovanför handfatet körde vi en riktigt enkel variant. Hittade ett gammalt ikea-skåp (även det på byggreturen för 100 kronor), använde mig av spegeln och byggde sen en ny ram, som det sen var bara att montera spegeln på. Superenkelt, snyggt och i mitt tycke mer personligt! Kan försöka skicka någon bild på möblerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.