8 243 läst ·
26 svar
8k läst
26 svar
Extra smarta lösningar för badrummet
sån`t har man på stora gamla hotell med, var det inte där t ex Bröderna Marx brukade kasa ner, när dom hade bråttom...........bjogul skrev:
smart bjogul, har man flera barn, kan det nog bli en hel del tvätt, som annars skall kånkas omkring med i trappor o s v.
Redigerat:
Men... hur går det med tätskiktet och försäkringar med mera. Det ser ju ut att kunna bli stora problem om det händer något.bjogul skrev:
Ponera för enkelhetens skull att du fyller badkaret ställer dig upp för att ta tvålen men tappar den i badkaret, trampar på den, slår huvudet i blandaren och landar med din eventuellt feta röv på badkarskanten så hela karet välter... vad händer då?
Redigerat:
Den lösning vi har har funnits sedan svärfar byggde huset 1970. Inga som helst problem under dessa 40 år. Nu har badrummen inte heller renoveratspå lika lång tid och detta börjar det bli hög tid för... Och då hade jag tänkt styra upp så det blir täta kanter.
Jag ser ingen fördel i att ha nedkastet i form av en lucka i "arbetshöjd".jag fattar inte hur detta skulle skona ryggen... Man behöver ju inte krypa på golvet för att hantera smutstvätten...
Vi är flera i familjen som har en medfödd talang att slänga kläder på golvet, t.ex. då man ska duscha. Och då är det bara att sparka till dem så ligger de i tvättkorgen i källaren. Likadant med handduken man står på efter dusch. Den har ju sin plats på golvet. Lite som straffspark-läggning...
Skulle man istället ha en lucka i "arbetshöjd" så måste man ju plocka upp kläder som ev. ligger på golvet.
Men var och en gör förstås på sitt vis. En lucka i arbetshöjd är bättre än ingen lucka alls, tycker jag.
Jag ser ingen fördel i att ha nedkastet i form av en lucka i "arbetshöjd".jag fattar inte hur detta skulle skona ryggen... Man behöver ju inte krypa på golvet för att hantera smutstvätten...
Vi är flera i familjen som har en medfödd talang att slänga kläder på golvet, t.ex. då man ska duscha. Och då är det bara att sparka till dem så ligger de i tvättkorgen i källaren. Likadant med handduken man står på efter dusch. Den har ju sin plats på golvet. Lite som straffspark-läggning...
Skulle man istället ha en lucka i "arbetshöjd" så måste man ju plocka upp kläder som ev. ligger på golvet.
Men var och en gör förstås på sitt vis. En lucka i arbetshöjd är bättre än ingen lucka alls, tycker jag.
Redigerat:
Låter döhäftigt bjogul....medfödd talang, ser ibland på TV när den sexiga tjejen plockar av alla kläderna på väg till sovrummet..............bjogul skrev:Den lösning vi har har funnits sedan svärfar byggde huset 1970. Inga som helst problem under dessa 40 år. Nu har badrummen inte heller renoveratspå lika lång tid och detta börjar det bli hög tid för... Och då hade jag tänkt styra upp så det blir täta kanter.
handduken på golvet..........jo visst, men jag får allt vänta i 3 veckor, till min andra blivit tvättad............
Vad jag menar är att som jag ser det på bilden i inlägg #17 så måste du lyfta på locket för att sparka ner kläderna. I När du då lyfter på locket böjer du på ryggen, men jag kanske har fattat fel... Ber då om ursäkt för det!
Ha, ha... Jo, och så har vi en stång för lite pole dancing i hallensaturnus skrev:
Jepp. Missuppfattning... Det är en "fast installation" med en glipa, typ som postlucka på en lägenhetsdörr fast där själva luckan saknas....Mackin skrev:
Klicka här för att svara