Toll85 skrev:
HSB monterade en blandare som inte fungerade tillsammans med takdusch samt byggde ut 17-18 cm....
:x

17-18mm ska det väl stå eller?
 
Verkar vara galet många fel och problemet med duschen känns inte som det största?

I alla fall jag blir nyfiken på vad det är för en byggfirma som varit ansvarig?
 
jag tycker du ska ringa säkervatten, dom som fastställer rörpularnas branschregler, och fråga dom bör veta vad det ska vara för toleranser.
En golvbrunn får ju luta max 2mm mätt från brunnens centrum (tror det var så) så det är ganska småmarginaler...


Verkligen värdelöst av dom att bara skita i att det är snett, speciellt om du påtalat det flera ggr.
 
@Rob, Tyvärr 17-18 CM från vägg till yttersta delen av blandaren, dubbla excentrar + stor blandare..

Det är NCC & Anjo Bygg som varit ansvariga. Problemet ligger väl till stor del i att NCC köpte upp kontrakten på husen eller hur man ska säga. 2 veckor senare lämnar större delen av NCC i Halmstads ledning NCC och startar MTA Bygg och tar förmodligen med sig dem bästa arbetarna.
 
Montera en duschset med slang istället för tak dusch med slang så blir det bra!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.