O
oceanis: [citat] Jo men det är ett avloppsrör och att konstant spola så mycket kallvatten är mindre troligt och då skulle det blivit kondens på hela röret inte bara kring gummimuffen. Mer troligt i så fall med kondens på plaströret än gummimuffen. Det finns en annan tråd om just detta fall.
8 svar · 4,2k läst
·
Anna_H
Anna_H: [citat] B kan vara en följd av A, om det spolar dåligt pga brist på vatten kan det bli en pappersklump i "kröken"
7 svar · 2,8k läst
Anna_H
Anna_H: Även om de är med tvättställ på bilderna hos leverantören så ska det gå utmärkt att köpa bara skåpet om du redan har tvättstället.
1 svar · 1,8k läst
M
Marcusla: Hej Som sagt man kan ju göra som man vill men ska det vara godkänt så får du spackla. Sen så ska man aldrig ha kakel och klinker på levande material. Det är ingen risk att det spricker, det spricker.
12 svar · 4,0k läst
G
GT3: [citat] Jaha, det är inte konstigare än så då. Förmodar att det inte säljs några sådana där karmar längre?
2 svar · 1,5k läst
K
klonk: Jag har länge stört mig på att vår spegel är för högt satt, jag känner mig som ett litet barn då jag inte ser hela ansiktet. Lägsta höjden är 143,5 cm så det är ju mycket högre än de mått ni nämner. Jag skulle satt upp skåpet så högt upp mot elen jag kunde, det blir ju ändå rätt lågt och bra för korta gäster.
8 svar · 18,6k läst
nino
nino: ska du bara måla över bården så är det nog ingen fara att måla över fogarna, problemet blir om du målar hela badrummet
1 svar · 8,5k läst
T
tank77: Ja, den måste bytas och flyttas minst 20 cm från en vägg, men detta löser man lätt med lite bilning........
5 svar · 3,7k läst
M
MH1001: Jag har ett hus byggt -47, jag räknar med att lägga ca: 500 000 bara på material till renovering. Det är ju typ omöjligt att säga hur mycket du kommer behöva lägga. Jag skulle rekommendera att du börjar med att titta på lite andra saker än kök och badrum. Hur gammalt är taket, och hur är skicket? Hur ser fasaden ut? Är den i bra skick? Hur är skicket på fönster och dörrar? Hur
7 svar · 2,2k läst
A
AndersS: Handdukstork i kombinationen med elgolvvärme tycker jag är en bra lösning om man inte har vattenburet. I fritidshuset har vi kört med enbart handdukstork på en mindre toa/dusch, dryga 3m2 och det har fungerat mars/april-okt/nov. Det är dessutom utsug av fläkt så att luften från huset passerar utrymmet och värmer.
6 svar · 2,8k läst
HandySmurf
HandySmurf: Tänkte direkt USA när jag såg bilden. Det är en sk Single-Handle Tub Faucet . Vet ej vilken tillverkare eller modell det är.
12 svar · 1,7k läst
·
F
falkn: Det finns ingen anledning till att du inte bör ha tätskikt nu när du har isolerat samt lagt golvvärme o.s.v. Även om betongen poleras kommer den knappast att bli tät då du hade fått gjuta en extremt hårt betong med lågt vct-tal om du skulle få den hyffsat tät, en sådan är svår att polera samt att tjockleken antagligen är för liten. Om du inte lägger tätskikt kommer din
8 svar · 5,4k läst
R
Ronpe: Har nu kollat upp att istället gjuta med EPS hela vägen. EpsCement själv rekommenderar inte att använda cellplast i botten för att öka K värdet då det riskerar att ej bli en stabil konstruktion, man tar istället 100 mm EPS istället för 50 mm cellplast. Ångspärren behålls i botten samt uppvik på vägg. Detta skulle enligt epscement bli den bästa lösningen. Någon som använt sig
3 svar · 2,8k läst
nino
nino: Nej montera våderna vertikalt istället
7 svar · 1,4k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: [citat] Fast blandaren stryper ju en hel del. Kanske bättre att öppna kranen för fullt och se om det påverkar den duschen du har idag?
3 svar · 1,4k läst
·
Realdoolar
Realdoolar: Det blev aldrig ett graphalitfat, vi körde i slutändan på porslin. Det är ju välbeprövat :)
2 svar · 1,8k läst
E
eholmlid: Hejsan! Är i färd med att renovera ett badrum och tänker sätta dit en ångdusch. Mina två kandidater just nu är: Hafa Kioto Steamer 90 Square http://www.hafa.se/kampanj/kioto-steamer-90-square-klarglas och Noro Avanti: http://www.vvsochbad.se/Badrum-Aangkabiner-Noro--Noro-Avanti-1000x1000-Aangdusch-381591.html Har även kollat på Macro Box Steam, men den är ju lite dyrare dock.
0 svar · 2,6k läst
F
formatpeter: Tack för tipset Andreas.:thumbup:
7 svar · 1,7k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Hej, jag har svarat dig i denna tråd, skulle uppskatta lite feedback http://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/230993-hur-kan-jag-dra-detta-utan-att-avvika-fran-sakert-vatten.html#post1956295
45 svar · 8,8k läst
·
C
cpalm: Börja med att begära specificerad räkning så du kan se vad det är som kostar. Bara det faktum att kostnaden inte är specificerad väcker ju vissa misstankar. Begär att de bryter ner arbetskostnaden i antal timmar x pris per timme + eventuella specificerade fasta kostnader och materialet i enskilda poster, t.ex. flytspackel, x säckar á pris. Om de har saltat fakturan är det inte ovanligt
9 svar · 1,2k läst
Krilleman
Krilleman: Precis, ska du använda EPS så är det ju inga problem!
28 svar · 17,3k läst
O
Odjuret: [citat] Japp minst flera miljoner :p
9 svar · 5,3k läst
Krilleman
Krilleman: [citat] Du har en cera och då visar min tidigare sprängskiss precis hur den är uppbyggd! Lätta på tryckknappen, kila in något snett underifrån i "spol-läge" och snäpp bort den från hållarna. Jag bifogar en bild så du ser uppbyggnaden! Lossa på muttern som håller i ramen till tryckknappen och lossa sedan själva ramen. Locket är löst! [bild]
9 svar · 39,3k läst
·
E
elisa_82: handlade lite grejer från swedmart spegel skåp verkar jättebra, men jag är lite fundersam om spolningssystem skulle vara bra!! köpte även toalettstolen ,men toalettstolen är lätt och bytta ifall man inte är nöjde, men cistren är lite svårare vad tycker ni?? det kostar 599 kr att skicka tillbaka men om det inte är bra är bättre att betala 599 kr än att riva badrummet sen.
0 svar · 7,1k läst
M
MagicFingers: finns väl "kakellist" om man vill med....
7 svar · 10,2k läst
·
N
Nikkee: Ja helt ärligt bryr jag mig inte om ljuset. Ska nog sälja snart. Och vill fixa små sakerna. Ingen som hittar eller vet någon spot som passar?
7 svar · 9,4k läst
fahlis
fahlis: Vattenbesparande, spolar väl med det begagnade tvättvattnet :rolleyes:
6 svar · 8,0k läst
·
M
MikkoK: Bebis anlänt, en "liten" tösabit på 4420 gram och 52 cm som heter Elsa :)
219 svar · 38,4k läst
·
O
Oldfart: Tack! Det såg definitivt intressant ut. Helt intakt tätskikt i zon 1 vore himla trevligt. Inga synpunkter eller insikter om cc-måttet? Är det bara utseende eller finns det några andra aspekter på det?
2 svar · 2,0k läst
slacker
slacker: Vet inte om det är våtrumsfärg man skall använda på just kakel - Det finns ju en ganska specifik produkt som heter "Ronseal Kakelfärg".
5 svar · 7,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.