4 489 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Skruva golvspån
I badrummet skall jag lägga golv enligt följande:
- Spånskiva
- Elburen golvvärme
- Flytspackel
- Plastmatta
Enligt tillverkaren av spånskivan skall den limmas och skruvas. Jag har hört att man skall ta bort skruvarna efter att limmet torkat. Enligt GVK gäller detta om man skruvar en skiva ovanpå spånskivan.
Men gäller det även i mitt fall?
- Spånskiva
- Elburen golvvärme
- Flytspackel
- Plastmatta
Enligt tillverkaren av spånskivan skall den limmas och skruvas. Jag har hört att man skall ta bort skruvarna efter att limmet torkat. Enligt GVK gäller detta om man skruvar en skiva ovanpå spånskivan.
Nej, det gäller enbart om du skall lägga plastmattan direkt på skivan. Du kan (ska) låta skruvarna sitta!The Tor skrev:I badrummet skall jag lägga golv enligt följande:
- Spånskiva
- Elburen golvvärme
- Flytspackel
- Plastmatta
nejnej det är om man limmar tex en golvgipsskiva på spånskiva och använder tex s48 så kan man ibland vara tvungen att sätta i några skruvar för att hålla ner golvgipsskivan och dom skruvarna ska man ta ur.
Självklart så ska skruvarna till golvspånet alltid sitta kvar oavsett ytskikt
Självklart så ska skruvarna till golvspånet alltid sitta kvar oavsett ytskikt
Men TS har väl aldrig nämnt att h*n ska använda golvgips?nino skrev:
Krille: nej men det är väl enda gången man ska ta bort skruvarna man använt, när man limmat gips alltså...
Har aldrig någonsin hört att man ska ta bort skruvarna från golvspånet.... då ligger det ju löst (förutom trälimmet)
Har aldrig någonsin hört att man ska ta bort skruvarna från golvspånet.... då ligger det ju löst (förutom trälimmet)
Klicka här för att svara