V
Vante: Funkar bra, har det på sommarstället sedan 10 år, var noga med våg och lod vid montering.
2 svar · 1,1k läst
·
Z
Zoomzoomcoys: Hej denna har gått sönder i min dusch. Kan någon hjälpa mig att hitta reservdel.
0 svar · 500 läst
·
S
sekel skiftet1912: Tusen tack för alla svar, uppskattas verkligen då jag inte har någon vidare koll på kostnader för badrumsrenovering. Gällande byggfirman så har vår förening arbetat med dom i många år för samtliga partiella stambyten i huset, och dom verkar vara väldigt nöjda. Då har vi ändå en förening som är oerhört noggrann (på gränsen till jobbig). Som jag har förstått det så kommer
8 svar · 1,0k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: JA, fyll INTE den springan för då kommer inte eventuellt läckage från toaletten ut som det ska !!
8 svar · 886 läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Klockrent... själv gillar jag denna :p [bild] På måndag ska jag köra 6 mil ToR för att trycka på nya magnetlister och släplister på ett par duschdörrar åt en kund, men det är klart man ställer upp med det. :p TS: Nu ser det ut att vara fyllt ordentligt med hårdfog mellan plattorna men var annars bara försiktiga när ni med rakblad får ta bort silikonet för att kunna lägga
6 svar · 1,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Jag förstår inte hur det kan bli 4,5 cm mellan golvet och duschväggen. Det är ju bara en sträcka på typ 1 m och även med max tillåten lutning så innebär det väl max 2 cm på 1 m. Står det i instruktionerna att väggen ska stå på golvet? I så fall tror jag nog att det är bäst att följa det, vem vet hur svag konstruktion som det är gjort med.
2 svar · 822 läst
·
K
kioskdavid: Har du pratat med styrelsen? Det borde finnas ritningar på fastigheten. Vad finns under och bredvid detta rummet. Finns det något som kan förklara höjden. Hur ser det ut hos grannarna, är det liknande lösningar. En duktig hantverkare borde kunna identifiera vart rören tar vägen och vad det finns för alternativa lösningar för att få ner höjden. Det är en ganska tjock vägg mellan wc
15 svar · 1,2k läst
·
H
hempularen: Även spånplattan själv måste ha stöd i bjälklaget. Alla kanter på spånskivan skall ha stöd under sig. Det gäller både runt brunnen och ute vid väggarna.
13 svar · 1,4k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Bara av ren nyfikenhet... varför har du gått upp med alla vattenrör i ena hörnan via taket istället för att låta dem ligga i golvet och upp till respektive punkt ? 🤔
69 svar · 6,6k läst
·
A
adron: [citat] Nej. Men fogarna i mattan under kaklet; om de nu är limmade eller svetsade. Plastmattor åldras också.
62 svar · 16,4k läst
·
V
Vlov: Bänken är en gammal Godmorgon från Ikea. Bänkskivan är en högtryckslaminerad spånskiva. Över tid har vita prickar dykt upp som jag inte kan få bort. De dyker upp där vattendroppar brukar hamna när man använder handfatet, så de är mest troligen orsakade av fukt. Jag har provat dessa lösningar som jag hittills har hittat på internet: - Gnugga med olika redskap som trasor och
0 svar · 318 läst
·
BirgitS
BirgitS: Duschlisterna/sargarna ska vara lösa, så att man ställer undan dem efter duschen, för att om det börjar läcka vatten någon annanstans i rummet ska det vattnet rinna ner i golvbrunnen. Dessutom riskerar man då inte att slå tårna i sargen.
1 svar · 209 läst
H
Håbbe01: [citat] absolut
4 svar · 901 läst
·
C
Camilla Eliasson: Hej! Vi ska renovera vårt badrum när vi har tvättpelare med. Någon som har tips på smart lösning? Tänker mig typ drag-skjutdörr? Att man drar ut en dörr från sidan och sen viker över tvättpelaren så det blir en stängd dörr när. Man inte använder den. Sen viker man ut dörren och skjuter in på sidan igen. Hoppas ni förstår 😅 någon som sett detta och kan ge tips? Tack! MVH
0 svar · 447 läst
N
ninsal: [citat] 😅 det är just det som det är en kommod framför därför såg jag inte det på engång 🤦‍♀️
11 svar · 609 läst
·
BirgitS
BirgitS: Behöver inte bli tätt så om du gillar kakellister så använd det. Det är bara en fråga om tycke och smak.
3 svar · 505 läst
B
bryggarebob: [citat] Ja precis, att vi inte gör något utan kör med den trådlösa lösningen som vi nu har.
43 svar · 2,6k läst
·
C
Chris__: Ingen hjälte som har några tips?
5 svar · 479 läst
·
T
trumlund: Jag fick förklaringen att det var så klena balkar (från 1985) i väggen som de inte ville röra så de gjorde bedömningen att det fick bli där.
3 svar · 489 läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Eftersom du inte vill svara på vilken form av tätskikt du anser att man ska måla med våtrumsfärg på så får väl jag nu när jag sitter vid datorn och lättare kan skriva, förtydliga det hela. ;) Man KAN INTE och SKA INTE få för sig att måla på fuktskydd avsett för att ha bakom kakel & klinker !! (Jag fick känslan av att det är så du menar man ska göra nämligen) I plats
16 svar · 3,5k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Det som är mest synd är om/när det blir en skada och försäkringsbolaget slår ifrån sig med att det inte är fackmässigt utfört. ;) Min målare har gjort det fackmässigt med väv hos många kunder och det är hur snyggt som helst.
3 svar · 1,9k läst
L
Lillebrorsann: Jag har inte gjort någonting åt det. Jag har inte heller märkt att det skulle vara något fuktproblem så det påverkar ju givetvis. Jag har andra bekymmer för tillfället 🙂
9 svar · 2,5k läst
·
C
cpalm: [MEDIA=youtube]8zUPv1rQL7A[/MEDIA]
7 svar · 620 läst
·
S
steffo_b: [citat] Ja. Kvaliteten på besiktningarna varierar en del. De som inte är så bra utförda brukar dock vanligen försöka påpeka i stort sett allt för att vara på den säkra sidan. Har dom påpekat allt som risker så är sannolikheten för att försäkringen belastas minimal. Det gör ju att besiktningen är rätt värdelös om man inte klarar av att läsa mellan raderna vad dom säger och
35 svar · 12,6k läst
·
N
Nd00kgg: [citat] Hittade den här! Om den här hållfastigheten stämmer borde det väl funka med vvs skruv?
5 svar · 638 läst
·
E
Eby90: Har du problem med mögel är det främst ventilationen du ska titta på. När du torkar handduken så flyttar du fukten från tyget till luften som sedan måste ventileras ut. Med det sagt så säger jag samma som ovan: golvvärmeslingan är alldeles för sval.
2 svar · 460 läst
S
Slottsfrun: Hej, Konstig fråga, men kan inget om detta så söker er expertis. På min toalett finns spolknapp med två knappar, en större spolning och en mindre. I samband med att jag spolat fastnade den stora spolknappen i nedtryckt läge, utan att jag la märke till det på en bra stund. Jag hörde senare ett konstigt ”spolande” ljud från badrummet. Gick dit och lyckades trycka upp knappen, men
0 svar · 364 läst
J
jonaslatt: Mm lite kul när man frågar om han är säker.. Japp det är nästan en kvadrat meter per ark sa han. Ett helt ark? Inte flera st 30x30? Nix det är ett ark [citat]
9 svar · 623 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.