Hejsan!

Jag behöver hjälp med idéer hur jag ska lösa detta på bästa sätt.

Jag ska renovera badrummet och vill väldigt gärna ställa tvättmaskinen på skåpet med vattenrör och vattenmätare. Varför man ens byggt in ett sånt skåp i alla hus hela bostadsområdet är en fråga i sig..

Jag har pratat med några hantverkare som ställer sig något skeptiska till att göra det då vibrationerna från tvättmaskinen kan skada tätskiktet över tid. Jag ska ha tarkett våtrumsmatta/golv på väggar och golv.

Jag har hittat en bild från hemnet från en grannes lösning som ser bra ut. Dock är det oklart hur konstruktionen ser ut och om det gjorts några åtgärder mot vibrationerna.
Vit tvättmaskin placerad ovanpå ett inbyggt skåp i ett badrum, med kaklade väggar och golv samt en korg bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lägger in bilder på mitt skåp i dagsläget.
Vitt skåp med kaklad toppyta intill en vit tvättmaskin, i ett badrum. Planerad plats för tvättmaskin.
Skapa konto
Öppet skåp i badrum visar vattenrör och vattenmätare bredvid en tvättmaskin. Diskussion om att placera tvättmaskinen ovanpå skåpet.
Skapa konto
Skåp med vattenrör och vattenmätare i ett badrum, förberett för placering av tvättmaskin. Röretiketter syns på väggen i bakgrunden.
Skapa konto

Kom med era bästa konstruktionslösningar! 😄

Kolla även på din kommuns hemsida vad som gäller för vattenmätaren. Finns krav på åtkomst m.m.

RoTe
Idag står ju skåpet där utanför tätskiktet så vad är problemet? Skulle det krävas bättre åtkomst till vattenmätaren så går det väl att konstruera något avtagbart som du ställer tvättmaskinen på. En tvättmaskin går ju faktiskt att flytta på den dagen mätaren ska bytas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.