Har haft storstädning...jag är osäker på hur den själva konen eller snurrdelen i mitten satt förut, men först av allt sitter den på sniskan och man verkar reglera den genom en skena så att konan rör sig för att öka eller minska
..men den sitter ju rätt löst och vingligt. Trodde den var helfäst i röret men verkar bara sitta på sniskan.
Förstår inte om det ska vara så eller om städarna råkat paja nåt fäste?
..men den sitter ju rätt löst och vingligt. Trodde den var helfäst i röret men verkar bara sitta på sniskan.
Förstår inte om det ska vara så eller om städarna råkat paja nåt fäste?
Det är ingen snurrdel, utan mittendelen som är justerbar är alltid mot ena kanten. Det sitter en skruv från sidan, som man kommer åt när man tagit loss hela donet, den skruven är inte helt åtdragen.
Men nu finns det en risk att den är felaktigt inställd, alltså för högt frånluftsflöde.
Edit:
Men nu finns det en risk att den är felaktigt inställd, alltså för högt frånluftsflöde.
Edit:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Stefan N skrev:
Ja, kom nyss en hantverkare som har fixat det! Hantverkare fick ta ut hela och skruva åt det som blivit löst. Nu sitter donet lite högre upp i infästet eller hur man ska säga och det låter som förut. Det vill säga bara ett svagt dovt bakgrundsljud. Det där papperstestet var OK också, var med när det fixades.Demmpa skrev:
Jag vet ju inte exakt vad det var för inställning innan och exakt hur den satt mer än att inte den satt som innan och var helt lös och gänglig.
för mina ögon ser det återställt ut nu iaf.
Så allt bra till slut skulle jag tro! 👍
Klicka här för att svara