Hej
Har en pågående renovering av badrum, ganska omfattande, och har kommit en bra bit 😀
För närvarande är det tätskikt som gäller och sedan kakel...
Innan vi stänger till med kaklet, vill jag gärna höra från er som vet om tätskikt.
Gör firman rätt? Finns det något som inte är optimalt?
Skickar med bilder och hoppas på återkoppling från de som kan.
Badrummet är drygt 9 kvm och har gjorts om från grunden, med plywood och gips under tätskiktet.
Har ganska många fler bilder och kanske återkommer med hela resan, för det har varit mycket!😅
Mvh / Johan
Har en pågående renovering av badrum, ganska omfattande, och har kommit en bra bit 😀
För närvarande är det tätskikt som gäller och sedan kakel...
Innan vi stänger till med kaklet, vill jag gärna höra från er som vet om tätskikt.
Gör firman rätt? Finns det något som inte är optimalt?
Skickar med bilder och hoppas på återkoppling från de som kan.
Badrummet är drygt 9 kvm och har gjorts om från grunden, med plywood och gips under tätskiktet.
Har ganska många fler bilder och kanske återkommer med hela resan, för det har varit mycket!😅
Mvh / Johan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Vid en första anblick såg det bra ut.
Ordning, städat och inte en massa kladd som man ser allt för ofta här...
MEN...
Man ska stryka 2k-lim utanpå överlappen också som en försegling vilket inte ser ut att vara gjort här.
Likaså är det inte godkänt med flexslang till det elektriska i duschzonen utan ska egentligen vara släta VP-rör ut där. (sen tycker jag själv det är lite löjligt men BBV-reglerna säger så).
https://www.bkr.se/regler-material/fortydligande/fortydligande-av-punkt-5-2-2-i-bbv211
MEN...
Man ska stryka 2k-lim utanpå överlappen också som en försegling vilket inte ser ut att vara gjort här.
Likaså är det inte godkänt med flexslang till det elektriska i duschzonen utan ska egentligen vara släta VP-rör ut där. (sen tycker jag själv det är lite löjligt men BBV-reglerna säger så).
https://www.bkr.se/regler-material/fortydligande/fortydligande-av-punkt-5-2-2-i-bbv211
Tack för påpekandet! Man lär sig hela tiden. Har haft en dialog med hantverkarna ang. lim och skarvar. Tack för det, som sagt 👍Paul-Staffanstorp skrev:
Vid en första anblick såg det bra ut.
MEN...
[bild]
[länk]
[bild]
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Har de använt rätt typ av lim då? Det skall ju vara två olika typer av lim för våderna och för skarvarna.
Lite oroväckande om de "missar" en så tydlig sak som förseglingen av skarvarna.
Lite oroväckande om de "missar" en så tydlig sak som förseglingen av skarvarna.
Klicka här för att svara