H
Harald Blåtumme: Bra jobbat! Ser mycket bra ut redan nu.
15 svar · 3,1k läst
·
S0MMER
S0MMER: [citat] Har tidigare sålt Svedbergs produkter men kunde inte minnas att jag sett den loggan, men du har faktiskt rätt, hittade den på en gammal katalog. (y)
6 svar · 1,4k läst
·
Cherry He
Cherry He: Foshan Neexgent Energy Co.,Ltd founded in Foshan in March 2009,ourown production bases, located in Foshan, is ever growing batteries,battery packs,chargers manufacturing and trading combo, building areputation for both quality of products and service. Our products include 3.2v LiFePO4 &3.7v lithium ion rechargeablebatteries,portable chargers and customized battery packs, widelyused in storage
0 svar · 493 läst
S
Stuff: [citat] Ja det kan finnas saker som hindrar. Just att man från början valde denna lösning kan ju vara en indikation på att det var olämpligt att bygga in armaturen där. Eller så var det bara krångligt så man valde denna lösning som en lättare väg? Vad finns på andra sidan väggen? En anledning kan vara att det är en ganska tunn vägg och att man inte ville offra yta/volym genom att
7 svar · 1,8k läst
·
H
High_Fidelity: [citat] Helt rätt. I stand corrected, bara att fixa en tallrik, det satt hos grannen :) Märkligt bara, måste haft minst 2 OVK innan där ingen sagt något.
23 svar · 14,6k läst
·
KJD
KJD: Ingen som har bra/dåliga erfarenheter från såna här problem? :) jag är rädd för att "bygga bort" mig och göra något klumpigt och fult helt enkelt. kanske svårt förstå frågan utifrån bilden.
1 svar · 1,7k läst
·
J
jonaserik: Jepp 1-rörs blir bekymmer med HT, inte säker men har sett något om att det finns 1rörskoppel att sätta dit. Hade en annan hempulare som satte in en HT på en 1-rörs ( alla kopplingar gömda bakom en vägg ) när termostaten stängde ner på HT så blev tvärnit på alla element efter och ingen värme, så röris har rätt, fråga om det med ett annat koppel går att ordna.
4 svar · 1,7k läst
GoC
GoC: [citat] Exakt, sluta bekymra dig och duscha på.
27 svar · 4,0k läst
·
martinhq
martinhq: [citat] Det verkar lovande! Har du några erfarenheter från nämnda produkter?
2 svar · 2,8k läst
·
H
Helena_Gavle: Du kan komma undan lite billigare genom att göra endel själv. Handla in material (toa, kranar etc. Välj inte det allra dyraste. Kolla affärer. Bygg din egen badrumsmöbel (av 70-talsbokhylla 220 kr på loppis), handla handfat för 50 kr på loppis, duschdörrar på blocket, pruta rejält när du köper badkar …ordna din egen stjärnhimmel. Och nu då? Är mattan hel, ffa skarvarna? Då kan
19 svar · 3,3k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Spelar ingen roll, en elektriker fixar nog detta utan hjälp, se till att visa tydliga bilder och beskriva problemet om dom inte kan komma till huset innan påbörjat arbete.
16 svar · 6,2k läst
·
S
swirve: Den gamla pärlsponten (som syns mest utanför badrummet?) är nog svårt att använda. Däremot går det bra att sätta ett målat tätskikt (enligt MVK) och sen sätta pärlspont på väggarna på plywood-remsor som skruvas och limmas. Dvs du får pärlsponten som en inredningsdetalj. Så gjorde jag i mitt badrum med gott resultat!
1 svar · 1,8k läst
·
H
hempularen: Du skulle ju kunna mäta fukt underifrån i taket under. Det är ingen större vits med att mäta från ovansidan, det finns normalt fukt i lagret mellan klinkers och tätskiktet. Det kan ta en månad efter en dusch innan det blir torrt. Helt ok så länge dte håller sig på rätt sida tätskiktet. Biltema säljer en "beröringsfri" fuktmätare:
19 svar · 7,8k läst
·
Hep
Hep: Kom också ihåg att spara några gamla trådar som man kan väcka till liv om man har det tråkigt någon dag.
10 svar · 2,8k läst
·
J
Johan456: [citat] Det måste inte alls åtgärdas. Att slangarna slutar så är helt ok och normalt.
4 svar · 1,8k läst
·
H
H. Blom: [citat] Svårt att säga, föreföll vara normal fog, men kan ha varit någon tät specialvariant. Förstår inte riktigt hur tätskikt från golv kan ansluta på vettigt sätt bara. Men lägenheten är inte aktuell nu av andra skäl, så det får bli någon annans problem. mvh Hans
4 svar · 1,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är vanligt i hus av alla åldrar och påverkar inte valet av kommod.
7 svar · 2,3k läst
·
B
Byggaren Bengt: Finns på Biltema till just den sortens koppling, det ser ut som att röret är 10mm. Du lossar övre muttern från röret stoppar i en plugg (köpes på tex Biltema) skruva tillbaka muttern i kopplingen dra åt lagom hårt kolla så att det är tätt, klart. När du ska återmontera så trär du tillbaka muttern på röret och byter den tunna klämringen i mässing ( finns på Biltema) på
1 svar · 1,3k läst
·
Krilleman
Krilleman: Vad för typ av anslutning har din blandare? lekande mutter eller slätände?
2 svar · 1,5k läst
·
AXS
AXS: [citat] Men med de där excenterövergångarna funkar det inte ändå? Jag rekommenderar att prata med tillverkaren om det finns övergång till 1/2" från båda hållen och så en slang liknande den jag länkade till. Har själv gustavsberg med så många olika adaptrar att det typ är omöjligt att inte kunna koppla ihop med vad som. Har takdusch en högt och därmed slang emellan.
6 svar · 950 läst
·
C
CasperGreen: Tack, jag kommer återkomma med bilder jag tänker ta i samband med besiktning!
10 svar · 2,1k läst
G
Gagas: [citat] Menade såklart 90-gradersvinkel
6 svar · 1,8k läst
·
C
cpalm: [citat] Det är så klart stor skillnad på ett kar (där merparten av vattnet håller sig i karet) och en dusch (där vägg och golv konstant vattenbegjuts). Så det finns ingen riktig logik i din jämförelse.
2 svar · 2,2k läst
·
F
fribygg: Tvättmedel, citronsyra eller klorin kan du prova om de tidigare förslagen inte fungerar eller finns hemma.
12 svar · 14,8k läst
·
Ulltand
Ulltand: [citat] Yes min tro är något sådant, alternativt att man bytt till ett större badkar någon gång. Karet är mycket stort.
7 svar · 9,5k läst
·
Stefan N
Stefan N: Så noga är det inte i kanterna mot betong, flyt ut till noll bara.
3 svar · 2,1k läst
J
jonaserik: Nu är det nog frihäng på det bjälklaget, bara sätta in nya reglar mellan dom som är och ankra i syllen och motsvarande regel. Blir då 300 C/C
1 svar · 1,7k läst
·
Hanna85
Hanna85: [citat] Vi letade länge efter träimitation men råkade komma över denna spontant på bauhaus, den var dessutom på kampanj så vi betala bara 350:-/kvm :D supernöjda verkligen!
7 svar · 4,1k läst
·
Immobil
Immobil: [citat] Står det något fabrikat på karet?
8 svar · 3,7k läst
·
J
J-O: Tror förvisso det skulle vara minimal risk för någon vattenskada om du skruvar och drar dit rejält med silikon. Men hade limmat i alla fall. Framförallt hade jag dock kört plastlister. Skulle tro vanliga golvlister blir rejält dassiga rätt fort i ett badrum där det duschas frekvent.
4 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.