Hej!
Ska byta kommod i badrummet o har idag 2st skåp på 800mm vadera (1600mm) med 2 st handfat.
Den nya kommoden, Vedum flow är 1500mm bred o då kommer centrum från kranarna några centimeter fel, alltså att avståndet blir närmare varandra.
På den nya är avståndet mellan centrum på kranarna 760mm o på den gamla är det 820mm mellan centrum på kranarna…
Min fundering är om det blir några problem med rören? o kan man isf köpa ”något” som löser detta?

• Två vita köksvaskar, kranar, rengöringsprodukter, skåp och hyllor med flaskor och burkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två vita handfat, blandare, byggritning, väggmonterat, trästicka, byggarbetsplats, obehandlad vägg.
    Skapa konto
BirgitS
Välkommen till forumet!

Vad har du för sorts rördragning bakom kommoden och vad är det för röranslutningar till de nya blandarna?

• Gilla
Christian 001
  • Laddar…
Om du inte har flexibla slangar så kanske ska kosta på anlita rörmokare och byta till såna, då passar slätkopplingarna o d bättre, då spelar avstånd liten roll.

• Gilla
Christian 001
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Vad har du för sorts rördragning bakom kommoden och vad är det för röranslutningar till de nya blandarna?
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Tack!
Jag har idag ett fast rör bakom kommoderna o dom nya har slang, så jag skulle behöva hjälp med nån sorts omvandlare.
Den nuvarande muttern har ett mått på 25mm o den nya har ett mått på 20mm. Anslutningsvattnet på den nya slangen ska vara 10mm. Nya kranen heter ”Elys ELY071”.
Se bilder.

• Skjutmått mäter dimension på mutter, närbild, verktyg, målinstrument, industriell, skruvförband, utrustning, tekniskt arbete.
    Skapa konto
  • En hand håller framtill av en metalldel, eventuellt en del av en slang eller rörkoppling, närbild mot otydlig interiör bakgrund.
    Skapa konto
  • Rörkoppling med kran, äldre metall, otydlig bakgrund, installation, inomhus, ingen person synlig.
    Skapa konto
  • Skjutmått mäter dimension på objekt, närbild, mätningsverktyg, precision, teknisk, manuell, ingenjörsvetenskap, handhållet verktyg.
    Skapa konto
Hej, jag har fått ordning på allt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.