Installerar en vattenburen handdukstork. Ventil enligt bifogad bild. Anslutningen görs rakt bakifrån cc40. Tänkte dra två st kopparrör rakt bakåt genom väggen till ett intilliggande pannrum. Tätar och sätter täckbricka så att genomföringen blir snygg. Cc ska enligt reglerna vara 60 mm. Genomföringen blir långt från duschen så jag kan inte se att det skulle bli några problem.
Någon som har synpunkter på det?
Någon som har synpunkter på det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 397 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 397 inlägg
Huruvida bytet till 60cc är motiverat eller inte kan man nog diskutera hur länge som helst om och jag är inte rätt person för att säga något om det mer än att jag inte tycker man ska medvetet göra avsteg "bara för att".
Dom nya brickorna är väl också djupare för tätskiktets skull men det kanske finns djupare 40cc brickor också? Jag vet inte...
Dom nya brickorna är väl också djupare för tätskiktets skull men det kanske finns djupare 40cc brickor också? Jag vet inte...
Du har såklart rätt. Men varför tätningen skulle bli enklare eller bättre om rören sitter 60 istf 40 mm ifrån varandra förstår jag inte. Jag har målat tätskikt. Genomföringen görs i våtzon 2. Vid målat tätskikt behövs inga manschetter kring rören. Man tätar bara med casco Aquaseal eller likvärdig massa. Men jag kanske följer reglerna för sakens skull. Även fast det blir både dyrare och lite fulare.
Klicka här för att svara