1 570 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Skruv till badrumsskåp
Hej,
Jag vill sätta upp ett Ikea badrumsskåp (enhet) med skruv med platt huvud och universalplugg. Problemet är att skåpet behöver ca 25mm och jag hittar inte tillräckligt långa skruvar. Har någon något tips?
Jag vill sätta upp ett Ikea badrumsskåp (enhet) med skruv med platt huvud och universalplugg. Problemet är att skåpet behöver ca 25mm och jag hittar inte tillräckligt långa skruvar. Har någon något tips?
Produkter som diskuteras: "universalplugg"
Universalplugg
Universalpluggar är mångsidiga infästningskomponenter som kan användas i en mängd olika material, vilket gör dem till ett utmärkt val för en rad olika projekt. Oavsett om du jobbar med betong, murverk, trä, gips eller något annat material,
Läs mer
Medlem
· Blekinge
· 12 203 inlägg
Vad är det för material i väggen?
Du kan köpa skruvar i vilken längd som helst.
Du kan köpa skruvar i vilken längd som helst.
Bara gå till ett varuhus och köpa längre skruv, en del säljer styckevis. Tänk på att dom ska vara 6 mm och borra lite djupt. Det med längre, bara sätta i dubbla plugg och sticker den några mm utanför väggen, bara kapa pluggen.
Om du tar långa skruv och du inte borrar djupt, så bottnar dom, borrar du djupt, lite mer än skruven är lång, så sätter du i två pluggar i hålet. Mycket vanligt att göra så. då blir det drag på hela skruven. Borras det djupt och en plugg, så kommer skruven att hänga i luften längst in.
Medlem
· Blekinge
· 12 203 inlägg
jonaserik brukar skriva obegripligt. Ta 5 x 70 mm skruv och 60-70 mm plugg så blir det bra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden