ådal
ådal: https://www.hornbach.se/p/jafo-propp-svart-pvc-8086521/7152867/ Eller ifall du vill fräscha upp allt när du ändå är igång, så köp ett nytt vattenlåspaket https://www.hornbach.se/p/faluplast-vattenlassats-flexi-pung-43210-40-mm-x-g32-8073653/5110357/
3 svar · 1,7k läst
·
M
Mags2021: Typ 45 - 50 cm. Men det betyder då att jag måste ha ett synligt plaströr som ligger utanför och går till brunnen?
3 svar · 1,5k läst
N
Nalleman64: [citat] Vi kan väl nöja oss med att säga en kommun i Östergötland. Tyvärr har den smidiga (och mycket kompetenta) inspektör som hade hand om bl.a. mitt ärende slutat och numera tjänstgör i grannkommunen.
32 svar · 8,1k läst
R
riktigadavid: Jaha okej, då fattar jag! Tack :) Jag misstänkte att det magiskt skulle funka men det känns alltid bättre i magen och man sover bättre på nätterna om man förstår mer exakt varför och hur det funkar :D
3 svar · 1,4k läst
·
M
Melwi: Här nu fått reda på att det varit en skada innan i badrummet och att det då var typ i övre vägg/tak delen. Kan det vara den som spökar igen? Inte rätt åtgärdad den? Vart får man tag på såna dokument? Har föreningen det?
3 svar · 757 läst
Krilleman
Krilleman: Om rörisen behåller samma genomföringar på bild, och kopplar vidare rör från anslutningspunkten på befintlig blandare, så är det absolut inga konstigheter. Fult som attans, ja, men inga som helst problem för utförandet då "du" är ansvarig för befintliga rörgenomföringar som rörisen inte på något sätt påverkat. Utanpåliggande blandarfäste ovan på rätt höjd. M26xG15
15 svar · 6,1k läst
·
Krilleman
Krilleman: Tråkigt svar. Men... Det där är vattenfördelarna, kall & varm, antagligen till hela våningsplanet med tanke på antalet förgreningar. Vanligt att man gjorde så bakom badkaret "förr". Du kommer aldrig få det där tätt nog för vanlig duschhörna. Duschakbin är enda vägen att gå om du inte vill ha fuktproblem omgående, om du börjar duscha direkt på denna befintliga installation dvs.
4 svar · 949 läst
·
K
_KirderF_: [citat] Klassiskt. Varför ens få den idén? Bara för saker sitter i ett badrum betyder det inte 100% vattentätt.
2 svar · 698 läst
S
sturnus: If you want to get one big room it won't be cheap! The waterproofing of the floor and walls must be uniform, so generally all that needs to be replaced! But it can carve out a niche from that room next door. You will gain space by moving the sink, which will be cheaper than a complete renovation. [bild]
4 svar · 1,2k läst
·
Mattias Andreasson
Mattias Andreasson: [citat] Många uttag och kopplingsdosor i hus från gammalt-nytt är fulla med gipsspackel, massa färg och byggskräp. Lite seg fogmassa kommer inte forsa in i uttaget och skapa ett problem, fogmassan ligger där man sätter den om man inte tvingar in den.
7 svar · 1,1k läst
·
perojonsson
perojonsson: [citat] När du trycker på knappen kommer du att lyfta på delar av mekanismen för att vattnet ska kunna forsa från cisternen ner i skålen. Det är utloppet.
9 svar · 2,5k läst
·
S
sturnus: [citat] But you can connect it (shunt) on bottom side also
16 svar · 2,2k läst
·
K
Kroffa: [citat] Tack för tipset, det kanske får bli så!
2 svar · 978 läst
·
Ä
Älvstoft: [citat] Tack för svar!
3 svar · 1,6k läst
F
Försökersjälv: Jag kan tänka mig att varje yta är kläd med gips och alla hörn har en väl tilltagen mjukfog mellan både gipset och kaklet. Då blir golvet och varje väggdel stum i sig.
1 svar · 1,1k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Att byta golvbrunn kräver att man bryter upp golvet och om det är en betongplatta kräver det att man bilar upp betongen runt brunnen. Beroende på när badrumsrenoveringen gjordes och med vilken metod kan det ibland gå att reparera tätskiktet runt brunnen. Om det inte går måste i princip badrummet totalrenoveras. Sen handlar det om med vilken risk man vill leva.
2 svar · 974 läst
·
Arvida
Arvida: Tack samtliga för svaren. 😊
3 svar · 1,1k läst
Lennart GBG
Lennart GBG: [citat] Vad är det för märke, har du info om brunnen
3 svar · 3,7k läst
·
Marcus39
Marcus39: Tjena! Behöver lösningsförslag för hur jag ska täppa till spalten (ca 1 cm) mellan spegel och vägg (se bilder). Väggen är inte helt rak, utan buktar lite på sina ställen. Någon som har något fint förslag?
0 svar · 806 läst
·
E
edyll: Vet att det går att köpa Grohes Inbyggnadsbox men det tar emot att köpa två sånna för 6200 kr när jag ändå behöver spåra i väggen för läckagerör etc.
1 svar · 722 läst
·
globaljuggler
globaljuggler: [citat] @DrDentista, en uppdatering vore trevligt 😀
257 svar · 125,1k läst
·
Ä
Älvsbyn28624: [citat] Yes, tog först bort två skruvar i karmen mha insexnyckel sen kan man med lite kraft dra ut glasdörren från karmen. Trodde röda plasthylsan skulle tas bort först då jag trodde det fanns en skruv där under, men så var inte fallet.
4 svar · 3,6k läst
·
J
Johannesbook: [citat] Det har du ju rätt i ja, bra. Och inga regler mot lokala reparationer i dusch då som kan få försäkringsbolag att krångla? [citat] De satte extra reglar när de bytte golvspån i tvättstugan (pga att vi la in golvvärme), gissar att de drog en skruv på skrå genom regeln i kanten på duschgolvet. Jädra otur, eller nåt.
2 svar · 1,6k läst
ådal
ådal: I think you need to have a diverter of some kind that takes care of the water pressure when the bide handle isnt using the water. Or do you know the handle and hose is built for it? This is the most common way to add a bidé if the faucet don't have it from the start, https://www.hornbach.se/p/bide-och-tvattstallsdusch-1-75m-krom/4634353/
6 svar · 1,6k läst
·
B
BenyK: Tjena Peter hur löste du detta? Ser att inlägget är 5år gammalt men jag chansar då jag har samma problem med min ena duschdörr från ido
1 svar · 6,6k läst
D
Drajjan99: Är en skada som uppkom när toan sattes dit
2 svar · 2,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: Vi har en variant av den blandaren sen i höstas och är mycket nöjda.
2 svar · 1,7k läst
·
Herr Hysteres
Herr Hysteres: Haha, ja, med ett så tråkigt ämne måste man hitta på något för att över huvud taget få svar. Jag reklamerade eländet hos Biltema och fick utan knussel pengarna tillbaka. Köpte därefter en riktig list hos Hornbach, vilken hade hängt rak och fin i butik. Den fungerade som förväntat. Jag tror sensmoralen som du säger är att köpa rätt sak på rätt ställe.
4 svar · 5,7k läst
·
E
edo42: Ja just, tänkte att det måste vara nåt sånt. Tack!
2 svar · 2,2k läst
·
R
rolfino: [citat] Gammal tråd men slänger in min fråga som gäller problem med dålig spolning i vägghängd Ifö Sign i låga Geberitmodulen. Vad har ni hittat för möjliga lösningar på dålig spolkraft? Vattnet når inte längst ut, se filmsnuttarna. Lokala VVS-firman visste inget o ville skicka en servicekille. Monterad 2009.
23 svar · 80,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.