F
Frassenyfiken: [citat] Hej och tack för svar! 1. Avloppsgrodan är tämligen klumpig och ligger dumt till ihop med vatten-och elrör. Därför har jag endast kunnat växla av brunnen på tre sidor. Det ska nog inte vara något problem. Hoppas jag. Men då ska jag foga igen glipan främst där. Stort tack för svar! 2. Vad bra. Jag kunde inte heller hitta någon info om det. Bäst att fråga den kloka skara
2 svar · 3,6k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Vet du varför det är ett så tjockt lager ?
16 svar · 4,3k läst
·
L
lägenhet1009: [citat] Okej, tack för din input
6 svar · 1,0k läst
·
R
Rickard.lj: En dålig idé , kommer släppa , limmet klarar inte fukten
1 svar · 2,1k läst
·
K
Kajsa renoverar: [citat] Hej! Hoppar på tråden för sent kanske men jag står inför samma fråga: Hur bäst bygga takdusch med utanpåliggande rör i utrymme som kallställs vintertid? Fick du eller har någon annan här tips på hur jag ska tänka skulle jag bli jätteglad. Har i dagsläget inte ännu dragit in rören som ska gå genom väggen från en liten toalett tänker att vi ska dra dem högt upp - men
11 svar · 14,0k läst
·
I
Ingenjörssnickarn: Gammal tråd men ett tips för att "täta" fogar som jag nu testat med mycket gott resultat. Två lager silikatprimer på fogarna i ett badrum med dåligt fall. Fogen andas fortfarande (diffusionsöppen) men suger ner mindre vatten som man istället kan skrapa till golvbrunnen.
5 svar · 26,1k läst
E
ErnstP: [citat] Ventilation vill jag väl ha 🙂
15 svar · 4,5k läst
K
Kingdltoe: Ok. Så med andra ord så måste jag blanda in plattsättaren som är med och bestämmer position. Tack!
10 svar · 1,4k läst
·
Antewallgren
Antewallgren: Oj så det såg ut... Tror det blir svårt att få det snyggt i taket utan en list. Du verkar ha fått en väldigt oengagerad hantverkare. Kanske har de bättre människor i samma företag. Rörmokare tillhörde samma företag?
119 svar · 57,0k läst
·
E
Esmaralda: Oj, det där med tåg och flyg har jag aldrig funderat på. Ett certifierings system skulle ju helt klart kunna hjälpa, intressant :) Jag hade faktiskt en liknande tanke då våra hantverkare vid vissa tillfällen varken kan svenska eller engelska, hur ska dom kunna våra regler?
9 svar · 2,4k läst
S
SueCia: [citat] Yep, helt normalt.
6 svar · 1,8k läst
S
Spacecake: [citat] Bra tips(igen)! Jag tänker också att det är skitsvårt med hörnen. Jag gör ett försök (eller fler!) och om det skiter sig blir det att vända sig till proffs. Absolut värt några tusenlappar för att få det tätt/snyggt.
6 svar · 5,0k läst
B
Baggström: [citat] Tänkte samma, ska testa! Tack!
2 svar · 1,8k läst
·
ådal
ådal: Faluplast har en rörklammer med en ram av dubbelhäftande tejp som ska användas tillsammans med deras lim. Kanske hantverkaren använde den och helt enkelt struntade i limmet? https://faluplast.se/produkt/3859043 https://faluplast.se/produkt/3811052
4 svar · 1,3k läst
·
A
Avemo: [citat] Så kan det vara. Det är lätt att prova genom att stänga av golvvärmen och lämna befintlig handdukstork på och se om värmen räcker.
9 svar · 2,4k läst
·
G
Gentlee: Hej! Vi ska renovera vårt badrum hemma och har börjat titta på klinker. Vi har fastnat för "Lavik Almond Beige" som säljs på Hornbach till ett lågt pris om man jämför med annat klinker. Jag har varit i kontakt med butiken, de har inga exemplar att visa oss i butik, man kan heller inte beställa en provbit. Jag behöver i så fall beställa ett helt paket och behöver då vänta en månad
0 svar · 581 läst
4integration
4integration: [citat] Tack för input :)
10 svar · 2,6k läst
M
Magnusrex123: [citat] Grattis :) Spännande att det funkade bra att byta medan det rinner!
22 svar · 6,8k läst
·
G
Gaviota Dania: [citat] Hej! Hur blev garderoben? Vi går i samma tankar och undrar hur klarar garderoben fukten?
3 svar · 4,3k läst
·
F
Fideliox: Jag köpte tillslut något Grohe munstycke med 9l/m, tycker det funkat bra.
17 svar · 11,2k läst
N
Ne20: [citat] Det är en duschvägg och det är utanför den som besiktningsmannen har indikerat förhöjda fuktvärden. Golvvärmen är på och det bor en familj i huset så badrummet används. Har läst andra besiktningsprotokoll för badrum som är äldre än detta och där har det inte varit notering om detta. Det har även gjort en notering gällande förhöjda fuktvärden vid kylskåpet. Detta
2 svar · 975 läst
C
Cff: Mitt duschmunstycke från Grohe har blivit kantstött och jag skulle vilja montera isär det för att kunna lämna in för omlackning (jag är medveten om att det förmodligen inte är det mest kostnadseffektiva alternativet). Är det någon som vet hur man gör det? ”Plaststoppet” gör att det inte bara är att skruva isär.
0 svar · 1,5k läst
·
surris
surris: [citat] Nej det är en täckbricka för fästet. Fästet däremot behöver vara tätt, skruvat och tätat med silikon i skruvhålen och bakom plattan sitter en tätningspackning. Du borde kunna skruva åt brickan så du får den mottagare väggen.
1 svar · 1,2k läst
·
H
Harald Blåtumme: Skriv vad du fått angivet i din offert så kanske folk kan ha någon referenspunkt att förhålla sig till. __ Kan tillägga att vid alla dylika jobb hos oss har det varit en ensam hantverkare som arbetat, ser heller ingen poäng med att vara fler vid denna typ av arbete.
3 svar · 1,4k läst
X
xxargs: Typiska fläckar av pölar av vatten efter bad/dusch som sedan torkat in i omgångar under en längre tid - det är i regel både kalk och gips från vattnet i avlagringarna. Det bästa är att ha en golvgummiskrapa och hålla efter de kvarliggande vattenpölarna efter bad/dusch och skrapa dessa till golvavloppet. Det räcker medatt dra några svep och behöver inte vara så noga om det görs
1 svar · 2,3k läst
·
Zuhir Hasan
Zuhir Hasan: [citat] Ursäkta otydligheten, men i och med att plattsättaren inte har varit noggrann med att släta kakelfixen i alla sidor under golvbrunnsilen så har det bildats ” fickor” som du ser i bilden nedan. Dessa lagrar tvålrester och hår som är väldigt svåra att städa, därav var min fråga om det gick att fylla i dessa ”fickor” med kakelfix eller något annat såhär i efterhand och
8 svar · 1,4k läst
·
klosp11
klosp11: jag hade tätat till det med en bra sikaflex tills man renoverar brunnen. inte så mycket annat att göra åt
10 svar · 2,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det finns en särskild tråd om hur man gör för att få en bra silikonfog och jag har för mig att den ligger i underforumet Kök.
5 svar · 2,8k läst
·
K
Kjell Ericsson: [citat] Ja det är inte väggen utan mycket riktigt en vikbar duschvägg av glas.
10 svar · 2,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Om takduschen har plastproppar där vattnet kommer ut (vanligt) så kan man stryka över dem med handen några gånger så släpper de ifrån sig vattnet som finns i dem.
13 svar · 4,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.