K
Hej!

Vi har använt en kakelfog som är väldigt ljus, ljus grå, och letar efter en hyggligt matchande silikon.
Vi trodde för ett tag att vi funnit vad vi letar efter, nämligen Sikasil-C Concrete grey (S 3500-N).
Den är ljusgrå, utan en massa gult i (den är inte beige).
Produkten finns dock inte längre att få tag i...

Vårt problem verkar bestå i att tillverkare envisas med att blanda i en massa gult i de allra ljusaste gråa produkterna, och det passar oerhört dåligt ihop med den kakelfog vi använt.
Är det någon som kan tipsa om en ljusgrå silikon, utan en massa gult i?

Vore ohyggligt tacksam för tips, så att vi kan foga och bli klara!

Tack på förhand!

Mvh
Daniel

Silikonfogmassasortiment för våtrum, olika färger och storlekar, produktinformation, artikelnummer och förpackningstyper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
Jag kommer också behöva en ljusgrå sanitetsilikon i framtiden, så vill också ha svar på det. Vågar man köra på den Biltema har?
 
P placerej skrev:
Jag kommer också behöva en ljusgrå sanitetsilikon i framtiden, så vill också ha svar på det. Vågar man köra på den Biltema har?
https://www.bauhaus.se/silikon-lip-...gY6wrV-d4EvmYbCM-PRoCnBQQAvD_BwE#go-to-upsell
K Kardan79 skrev:
Hej!

Vi har använt en kakelfog som är väldigt ljus, ljus grå, och letar efter en hyggligt matchande silikon.
Vi trodde för ett tag att vi funnit vad vi letar efter, nämligen Sikasil-C Concrete grey (S 3500-N).
Den är ljusgrå, utan en massa gult i (den är inte beige).
Produkten finns dock inte längre att få tag i...

Vårt problem verkar bestå i att tillverkare envisas med att blanda i en massa gult i de allra ljusaste gråa produkterna, och det passar oerhört dåligt ihop med den kakelfog vi använt.
Är det någon som kan tipsa om en ljusgrå silikon, utan en massa gult i?

Vore ohyggligt tacksam för tips, så att vi kan foga och bli klara!

Tack på förhand!

Mvh
Daniel

[bild]​

LIP har bra silikon om ni frågar mig.

https://www.bauhaus.se/silikon-lip-...gY6wrV-d4EvmYbCM-PRoCnBQQAvD_BwE#go-to-upsell
 
  • Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
K
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
[länk]

LIP har bra silikon om ni frågar mig.

[länk]
Deras silikon är säkert jättebra, men deras ljusgrå är väldigt gul (tycker vi). Var på Bauhaus och kikade på den igår (fanns färgprover).
Är verkligen inte alla tillverkare som anger NCS-kod (säkerligen på förekommen anledning), men vi har nu upptäckt att Bostik anger NCS-kod, och har en mellangrå som är neutral (S 3500-N).
Hade ju helst velat ha en ännu ljusare, men hittar inte på något bra alternativ.

Fortsätter leta, och håller tummarna för tips.

Mvh
Daniel

Bild på hemsida för Bostik, certifikat, produktlista för färger och volymer med markering på en artikel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Finja verkar ha ett bra utbud!
Visste inte ens att de hade silkon.
Värt att gräva vidare i.

/Daniel

Färgkarta med olika nyanser markerade och benämnda, reklam för Finja, NCS referenskoder, gul markering på vissa färger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ardex silvergrå är väldigt ljus, ser vit ut mot en mörk platta men ljust grå mot en vit platta.
Annars tror jag Mapei är dom som har störst utbud av olika färger.
 
  • Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
nino nino skrev:
Ardex silvergrå är väldigt ljus, ser vit ut mot en mörk platta men ljust grå mot en vit platta.
Annars tror jag Mapei är dom som har störst utbud av olika färger.
Tack!
Ska kolla!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.