Är detta godkänt undrar jag???? Bor i en bostadsrätt som jag köpte för ca 2 1/2 år sedan. Enligt föra ägaren ska badrummet vara renoverat av ägaren innan dess 2008 eller 2009. På bilden syns det väggbrunnen i badrummet, ett hål i väggen. Finns inget galler eller liknade. Det har varit så när vi köpte det.
 
  • Vit avloppsrör, mögelangrepp, rostiga ytor och nötta material i ett fuktigt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på mörkt utrymme, korroderad yta, fogskum, vitrör, mögel eller smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-rör i vägghål, mögel och fuktskador, behov av reparation eller underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörn av ett rum med grått kakel, ett rör försvinner in i en öppning i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Oj, vilken grej! 🙄

Ingen lär nog identifiera denna produkten utan en rejäl rengöring!

Väggnära brunnar tror jag inte ens fanns godkända varianter 2008/2009...
 
Düsseldorff
Vänta va?? Det är bokstavligen en väggbrunn? Det har jag inte sett på 100 år.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Krilleman
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
BirgitS
Jasminska Jasminska skrev:
Är detta godkänt undrar jag???? Bor i en bostadsrätt som jag köpte för ca 2 1/2 år sedan. Enligt föra ägaren ska badrummet vara renoverat av ägaren innan dess 2008 eller 2009. På bilden syns det väggbrunnen i badrummet, ett hål i väggen. Finns inget galler eller liknade. Det har varit så när vi köpte det.
Det finns flerfamiljshus som har avloppet på det sättet och det kan vara så att man inte får ändra det vid en renovering (finns några trådar i forumet om det). Hör med styrelsen.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Håller med, minns också trådar om dessa brunnar. Kolla stadgarna vem som ansvarar för underhållet av brunnen. Sannolikt föreningen. Och väljer föreningen att ha en icke branschmässig äldre lösning till brunn så är det deras val.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.