N
Nina Schuster: Hur gick det med den här golvbrunnen? Fixade dom det?
46 svar · 14,3k läst
·
D
Dublin: [citat] Inga beslag förutom gångjärnet till dörren då. Har för mig att glaset känns väldigt stabilt, möjligen att det skulle kunna vara nån mm tjockare än vad som är vanligt här med beslag. Sen är det väldigt genomtänkt med silikon i olika färger beroende på färgen på kakelplattan som glaset ansluter mot.
11 svar · 2,2k läst
·
P
Anonymiserad 358496: Min förståelse är att vattenbegjutna ytor enligt (svensk) norm skall ha tätskikt även i källare. Typiskt något diffusionsöppet och rollbart som Ardex 8+9 eller Kiilto A+X. Britterna är diskvalificerade! Dom ska inte bygga hus. Lägger väl avlopp på utsidan med för "det är enklare att byta när dom fryser sönder".
6 svar · 2,0k läst
·
K
Kane: Kollat in denna? https://www.elbutik.se/dokument/t2-nrg-temp-bruksanvisning.pdf
1 svar · 2,0k läst
·
M
Moa.L: Alltså, det är en hantverkare som sa att det är tätskiktet som släppt, men jag vet inte om det är pga att han drog/knackade loss plattorna eller om det HAR släppt pga fukt. Jag är ju ingen hantverkare själv. Men faktum är att det är högre värden runt infästningarna, och det ska det ju rimligen inte vara - plus att det är där plattorna spruckit.
8 svar · 3,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: Om det är en källare med tillskjutande markfukt brukar man bara ha tätskikt där det ofta blir blött, dvs. runt duschen och runt golvbrunnen. För övrigt golv och väggar som kan släppa igenom fukt t.ex. silikatfärg och små kakel/klinker-plattor med breda fogar.
3 svar · 1,8k läst
D
Anonymiserad 405730: Hej, Man kan inte rör förhöjningsringen då denna sitter under manschetten alltså tätskiktet, Har det inte läckt innan så är inte risken till läckage större nu… Tar du dit en entreprenör så kommer han att dömma ut det till ingen nytta för dig…
1 svar · 851 läst
ELantagonism
ELantagonism: Ungefär som denna? https://www.k-rauta.se/produkt/hyllplan-melamin-vit-kantlist-4-sidor-18x1800x300/7040437717365?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAjfyqBhAsEiwA-UdzJOUtrI1ixI2xyrcH42dI3WKkgYr7EjkUpvT3_e1G7lcFR5-VB2pEdxoCtqcQAvD_BwE
2 svar · 1,4k läst
·
HarryDynamitA
HarryDynamitA: Någon som hittat toppmatad med torktumlare?
2 svar · 779 läst
Henkan Sundberg
Henkan Sundberg: Tack, det låter smidigt!
2 svar · 1,8k läst
·
A
amanna: Tack för synpunkter. Man kanske får lägga på någon centimeter på tröskeln, men i övrigt inga synliga ledningar(allt är inbyggt), toaletten är upphängd., och duschen är i badkaret som är helkaklat...får konsultera expert förstås..
4 svar · 1,2k läst
BjörnRW
BjörnRW: Kan intyga att detta funkar klockrent! Med en skjutmuff får man två packningar och kan prova sig fram på den första för att sedan få ett perfekt resultat på den andra.
1 svar · 3,0k läst
·
P
Palleen: [citat] [citat] Tack, tack! Superbra påminnelse om rensluckor!
34 svar · 2,4k läst
·
StorDrömLitenBudget
StorDrömLitenBudget: [citat] Bra tips!!
28 svar · 8,1k läst
sokoban
sokoban: Hej jag har försøker få till ett lås till mitt badrum , Låshus ASSA Fas 40T/45. Jag tänker på 2 alternativ: Finna en nyckel till dörren , är det denna ?
0 svar · 748 läst
·
J
jonaserik: Det är vådan av ha en sådan brunn. Den hinner inte med om det inte är ett riktigt stort fall, kanske med en extra försäkning vid väggen och på golvet. Sjön kan bli stor och då går vattnet vart vill, den väg som den finner.
7 svar · 1,3k läst
·
Cream
Cream: [citat] Det där är inte godkänt. Skvaller röret måste sitta minst 6 cm från golvet
22 svar · 9,6k läst
·
B
Byggareberg: [citat] Behövs inget tätskikt om plattan är oisolerad som useless skrev, endast golvbrunn.
3 svar · 798 läst
E
Emil_L: Hade själv liknande problem, jag "löste" det genom att skruva igen inkommande vattenledning lite så trycket blev lite lägre, löste problemet men kanske inte särskilt optimalt... märker ingen större skillnad i tryck när man bara använder en kran men används 2 kranar märker man tryckskillnanden... dock bättre än slagen som blev tidigare vilket var obehagligt och lät nästan som att
126 svar · 26,3k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Nej, inga genvägar, det kan förvärra saken bara.
3 svar · 533 läst
guldgrön
guldgrön: Hej alla! Jag har elburen golvvärme i mitt badrum (väldigt litet, cirka 3 kvadrat). Jag brukar ställa in termostaten på 22 grader och det brukar kännas varmt om fötterna. Nu på senaste, cirka var tredje vecka, så blir golvet plötsligt helt kallt och det håller sig kallt tills jag helt startar om systemet via termostaten. Någon som kan ha en aning om varför det plötsligt blir kallt?
0 svar · 583 läst
J
jonaserik: Finns ingen genväg utan att bygga om det med ev lödningar som är säkrare. Det som är gjort stämmer inte med som idag är säkert vatten. det får inte finnas kopplingar inbyggda. Men som sagt, i ditt läge så är det bara en lucka som gäller, ta till den i storlek då så att det går att jobba i hålet. Du får mäta hur mycket plats den finns för en lucka, gärna då en som kanske
11 svar · 1,1k läst
·
C
Carolina Fihn: Eller jag missförstod nog . Ja, det låter smart!
3 svar · 636 läst
yonna
yonna: Min golvvärme la av. Min elektriker kunde inte hitta felet. Anmälde till FB som skickade hit annan elektriker som inte kunde avgöra var felet var utan att öppna golvet. Och då var ju loppet kört. Felet låg i bränd kabel vid duschhörnan. Hela badrummet inkl teknikutrymmet, där huvudgolvbrunnen fanns, fick rivas inkl mindre vägg. Bastun, som inte har golvvärme, kunde räddas. Allt
32 svar · 5,0k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Håller med dig
3 svar · 1,3k läst
F
freka859: [citat] Jo, det förstås men behöver ju vara typ 10 meter….
23 svar · 2,6k läst
·
K
Kriff: Jag får rätta mig själv - Bauhaus Sickla hade faktiskt ganska många av visningsbadrummen med Fibo. Jag som missat, lite dåligt uppmärkt bara, plus att man måste gå väldigt nära (typ en halvmeter) för att se att det är skivor och inte riktigt kakel.
2 svar · 2,5k läst
Bernieberg
Bernieberg: Ladda hem Säker Vatten branschregler och bläddra igenom, de är inte jätteomfattande och har bra beskrivningar. https://www.sakervatten.se/FILEARCHIVE/1CEE325F0C93CE1AD62089FC6CAE7A69.pdf
11 svar · 6,6k läst
·
Krilleman
Krilleman: Sidan 2 tänker jag är aktuell för dig! [bild]
5 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.