Krilleman
Krilleman: Sidan 2 tänker jag är aktuell för dig! [bild]
5 svar · 1,6k läst
·
Z
Zaha: [citat] [citat] [citat] Tack för era svar. Ni förstärkte mig för att ställa krav på hantverkare som fixade det. Tusen tack!
12 svar · 2,9k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Och ett styvt nät med kiselkarbid som du nubbar mot en bräda. Detta använder du till våtslipning av den sista finishen och passningen på snittytan
3 svar · 2,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: Kolla om kakellim bygger mindre på höjden.
3 svar · 1,4k läst
BirgitS
BirgitS: Jag tror att det din tanke med en fondvägg i annan färg är det bästa alternativet. De senaste 5 åren eller så har nog trenden gått från lätt gultonat vitt (stockholmsvitt) till kritvitt.
1 svar · 1,0k läst
H
HSP: Varning för att blanda olika rengöringsmedel samtidigt. Det kan bildas otrevliga gaser. Skölj noggrant innan byte av rengöringsmedel. Att prova med olika medel växelvis med sköljning i mellan brukar fungera.
2 svar · 1,2k läst
·
D
Anonymiserad 405730: [citat] Eller städa.. städar själv.😂
18 svar · 19,2k läst
·
yonna
yonna: Sök på nätet. Det finns modern, lite kraftigare, mjukstängande svart sits - men inte billig!
5 svar · 1,3k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Vi brukar vaxa det tvättställ som är i gjutmarmor/plastkomposit med bilvax någon gång om året. Det täpper till ytan så den blir mer frånstötande.
7 svar · 4,8k läst
A
ali01: [citat] Det visade sig vara helt felgjort, tätskiktet var inte korrekt applicerat mot brunnen och under fanns en ny stor fuktskada som hade gått djupt ned i bjälklagret, det var därför fogen släppte direkt runt brunnen. Vår känsla att det inte var korrekt gjort stämde alltså, även om vi främst kunde titta på plattsättningen. Det resulterade i att vi återigen fick riva upp
34 svar · 9,9k läst
·
K
kvasi: Omkastare som inte längre blir låst till läget för vattenmunstycken i badkaret, utan går istället tillbaka till läget för duschmunstycket...och sprutar då ner hela badrummet. 😬 Hafa/Westerbergs svarar att man byter hela omkastaren (1500:).... Någon med tips på om/hur det går att fixa den utan köp & släng? Detta är delen som stökar:
0 svar · 1,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Om du avtalar om att branschreglerna ska följas så går det ju inte längre att göra några avsteg för då blir det avtalsbrott. Allt arbete för en konsument ska vara gjort fackmässigt, vilket innebär att branschreglerna etc. ska följas om man inte kommer överens om annat. Om man kommer överens om en avvikelse (avsteg) och får ett våtrumsintyg med denna avvikelse utskriven så
5 svar · 1,1k läst
S
Stefan1972: [citat] Fast riktigt så fungerar det inte. Hela badrummet ska nog vara alldeles lurvigt av mögel innan halterna blir större än det som normalt finns i luften.
11 svar · 2,5k läst
·
A
athena: [citat] Men nu har jag tittat lite på "Smart film" som man styr elektriskt, alltså klartglas eller insynsskydd on off 🙂. Kanske svindyrt.
8 svar · 2,4k läst
·
J
jonaserik: Jepp ligger ledningar isolerade och instoppade i röret som synes, men det kan vara spänning på dom. En H-tork med infart i ena fästbenet ska det vara. Brukar gå att vända dom så det passar. EDIT Eller en gul/grön som dragtråd som går någonstans
5 svar · 2,5k läst
·
L
Anonymiserad 405730: [citat] Samt att en gammal använd matta är aldrig det!
13 svar · 1,1k läst
·
L
LMGRD: Cillit Bang Limescale & Dirt, lät det verka i ca 30min och tog bort med vatten
2 svar · 1,8k läst
·
M
mlkjhr: [citat] Både opraktiskt och osnyggt men det är ju mitt tyckande. Monterar man utkastaren sådär så slår man nog huvudet i den för jämnan.
2 svar · 1,7k läst
·
B
Anonymiserad 405730: [citat] Vassego😉
19 svar · 2,4k läst
·
Coolman
Coolman: Observera att tvättmaskin tidigare pris 7995 kr gäller inte längre.
8 svar · 2,7k läst
H
Hexbugare: [citat] Tack! Detta kommer sitta delvis synligt så vill helst gå från dessa ballofixer och upp med nya rör. Ser ut som att ballofixerna är olika ( på den ena står det TA) så tänkte nog chansa på att köpa nya klämringar, muttrar och rör för att dra vidare upp. Dumt?
2 svar · 1,7k läst
·
G
Godisaron: Tack för alla svar!
9 svar · 2,1k läst
·
nimhed
nimhed: Jag ska återkomma med fler bilder, så får ni hjälpa mig till bästa lösning. Den känns ganska stabil bara stående på pelaren (inte ens mot en vägg), så jag är hoppfull om att det ska gå att hitta en lösning.
21 svar · 2,1k läst
·
Dylan Svaar
Dylan Svaar: Hej alla, det här är en mycket bra idé med duschväggen. Det skyddar verkligen väggen från stänkande vatten.
14 svar · 1,7k läst
·
A
athena: Får bra feedback här så testar igen. Vi tänker oss kommod 120cm bred och ville helst ha ett porslintvättställ men höger/vänster inte centrerat. Då blev Haven enda alternativet och kommer lanseras som nyhet 2024. Men då började vi titta på stenskiva och ovanpåliggande tvättställ runt eller rektangulärt. Vår första tanke är att det blir grundare och kommer stänka vatten
0 svar · 792 läst
E
Erik Salhammar: [citat] De skämtar..
68 svar · 23,1k läst
·
P
Peter787: [citat] Klorin (natriumhypoklorit) är INTE en syra det är starkt basiskt, dvs. motsatsen till surt. Däremot frigörs klorgas från klorin och det är blekande och antibaktriellt.
4 svar · 4,2k läst
BirgitS
BirgitS: Skulle det gå att flytta frys och kyl så att de står till bredvid murstocken där det nu är en arbetsbänk? Då skulle badrumsväggen kunna flyttas 60 för att ta högskåpens plats. Ugnen får placeras i ett underskåp. Men det är ju bara du som kan avgöra om du förlorar för mycket utrymme i köket.
5 svar · 1,9k läst
·
I
Ironside: Hej, Har en IFÖ SIGN 6860 som har börjat läcka vatten i stolen, det är inte jättetydligt men man kan se på vattenytan att vattnet läcker in. Jag har provat skruva åt den blåa plastskruven som sitter under vipp knappen men när jag skruvar åt den så läcker det mer vatten? Istället tvingas den sitta så löst att den rör sig varje gång man spolar. Proppen som sitter i tanken är bytt
0 svar · 1,0k läst
·
J
Jakob78: Hej! Vi ska renovera källaren och har lite funderingar för duschbygge och hur vi ska tänka. Förutsättningar: Hus från 1936, källare, dränerat våren 2021. Badrum/SPA gjort av tidigare ägare. Träreglar på yttervägg, en hel del bommar i golvklinkers, golvvärme. Vi har rivit allt väggkakel och knackat loss klinkers på golvet så det är nu rena ytterväggar och flytspackel och
0 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.