A
Anton Arvanitis: [citat] Tack så mycket! Väldigt bra tips!
4 svar · 842 läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ok, skumt... de flesta takduschar har ju antingen olika långa fästen mot vägg eller kapningsbara väl ?
24 svar · 6,9k läst
·
S
Stefan1972: Den har lossnat och skruvarna är borta? Du får nog utveckla hela historien lite?
1 svar · 1,5k läst
·
A
Anton Arvanitis: [citat] Tack så mycket !!!
15 svar · 1,2k läst
J
Jsson83: Sitter här med beslutsångest gällande fallet i vårt nya badrum med en nischdush som ska dela av hela badrummets bredd. Fast vägg till vänster, dörr till höger. Mattläggaren har planerat att lägga mattan i morgon så behöver komma fram till ett beslut i dag. Golvbrunnen är en Jafo PB 75 monterad med Jafos monteringsplatta 2 och därefter den ställbara förhöjningssatsen 15-50 mm,
0 svar · 719 läst
·
F
finlirarn: Tack för svaren! Jag hittade inte någon öppen ringnyckel i storlek 25. Men tipset från han.kan var klockrent. Jag lossade på vägginfästningen och använde en blocknyckel.
4 svar · 1,0k läst
·
A
Alpine19: Om någon undrar samma så löste det sig, använde pluggen enl beskrivning.
1 svar · 1,2k läst
·
larskarlsson
larskarlsson: [citat] [citat] Precis och sånt godkännande väntar ja på.
16 svar · 1,4k läst
·
mexitegel
mexitegel: Ja, det kan du med fördel göra.
5 svar · 1,1k läst
A
Attbygga: Ja jag håller med fristående känns bäst. Jätte onödigt att fästa mot vägg känns lite riskabelt. Hittade ett annat badkar tillslut som har panel man kan lossa för enkel rengöring och som inte behöver fästas mot en vägg. Tack för råden!
3 svar · 1,2k läst
·
T
topmount: Häll vatten i vatten låset och matolja ovanpå (häll försiktigt så de inte blandas), matoljan förhindra avdunstning (eller minskar den kraftigt). Brukar göra så på landet i vattenlåsen när man är borta längre.
6 svar · 1,1k läst
Globetrot
Globetrot: På temat kostnad för badrum. Var tvungen att dela. Från byggbesiktningar.se 😅🤗
0 svar · 990 läst
·
Globetrot
Globetrot: [citat] https://www.byggahus.se/forum/threads/badrumsrenovering-byggest-stockholm.525491/
56 svar · 6,3k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Alltid Hårdfog längs golvet.
6 svar · 936 läst
·
R
Rox02: Någon som har köpt golvstående toalettstol Carat Rimless och har kan ge omdöme hur den är? Är ju väldigt bra pris, håller den hyfsad kvalité eller "får man vad man betalar för"?
0 svar · 1,0k läst
BirgitS
BirgitS: V A ser det ut som vilket skulle kunna vara Vårgårda. Eftersom de numera ingår i Gustavsberg kontakta deras kundtjänst och fråga.
1 svar · 833 läst
·
U
Utsliten och utdömd: Du behöver inte kunna lufta golvvärmen annat än vid fördelaren, även om den sitter lägre än slingorna. Det funkar fina att spola varje slinga för att få bort luften. Radiatorerna som blir en stor volymökning lokalt i systemet (vilket ger lågt flöde i radiatorn) kräver att du kan lufta. Att ha radiator och golvvärme fyller ingen större funktion. Antingen vattenburen golvvärme
5 svar · 1,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Blandarfästet måste du kolla med rörläggaren vilket du ska skaffa eller för att slippa problem låta densamme ordna fram så det blir rätt. Har varit med flera ggr där det blivit fel förr nämligen så numera levererar alltid rörläggaren blandarfästet till mina projekt.
10 svar · 836 läst
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Jaha, synd. Om det är källare med eller utan tätskikt kvittar det med en extra rörgenomföring där.
6 svar · 814 läst
·
D
Dilato: [citat] Ja, luddfilter på tvättmaskinen ska rengöras regelbundet. Det kan finnas filter i vattenanslutningen också.. Hur och vad beror på vilken maskin man har.
3 svar · 782 läst
·
A
Anton Arvanitis: [citat] Tack så mycket Birgit för din hjälp !!!
11 svar · 1,6k läst
Wiviann Ottosson
Wiviann Ottosson: [citat] jag har samma tankar. Vad kom ni fram till? Har du några bilder hur det blev?
2 svar · 2,2k läst
N
NågorlundaOK: [citat] Ytan för dusch verkar landa på ungefär x4 högsta värde eller 8cm/meter. En duschkrater med andra ord. Betongplattan verkar även leda in vattnet mot väggen under kommoden där fall kommer från båda riktningar i längdled. Jag har nog lite jobb att göra. Trodde inte massproducerade hus från 80-talet skulle vara så här. Bara att ta ett djupt andetag och jobba vidare.
2 svar · 653 läst
C
coss: Hej Vi har en liten toa på 1x1,5m där det idag ligger vad jag tror är originalmattan/linoleum kanske från 74. Det ligger en planerad renovering av det rummet och tvättstugan bredvid men det blir inte av de närmsta åren. Men vill göra en liten uppfräschning så länge Jag kommer bredspackla vävtapeten och sedan måla med Flügger Dekso 20 H2O. Det jag funderar på är om jag kan tejpa
0 svar · 369 läst
A
Andy82: [citat] Tack så mycket :) Ser fint ut!
5 svar · 1,2k läst
·
X
xxargs: [citat] Kolla med en papperstuss på brunspåret och se om den blöts upp, även med 10 droppar/s lär det blöta upp pappret rätt fort., men det är risk att du har fler källor än en läcka här.
6 svar · 1,2k läst
·
D
Dilato: https://www.riksbyggen.se/globalassets/1-riksbyggen/bostad/2-hyresratter/2-hyresratter/ostergotland/berga-park/fasta-i-gipsvagg-standard.pdf
11 svar · 1,8k läst
·
Globetrot
Globetrot: [citat] Ja, kanske. Men renovering av våtrum eller tvättstuga är sällan bygglovspliktiga. Men ja, bra att man inte kan bygga nyproduktion mot rekommendationer tänker jag.
11 svar · 1,3k läst
S
sari_t68: [citat] Tack 😀
3 svar · 1,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.