Håller på att renovera en lägenhet och ska nu leta upp något snyggt duschset.
Blandaren i köket kommer vara mattsvart så planen är att försöka hitta någon svart som inte kostar för mycket då detta är en budgetrenovering.
Mårten är 40cc jag är ute efter. Vad har ni för duschset till era 40cc? Tips på någon svart?
Bifogar bild på hur det ser ut idag!
Blandaren i köket kommer vara mattsvart så planen är att försöka hitta någon svart som inte kostar för mycket då detta är en budgetrenovering.
Mårten är 40cc jag är ute efter. Vad har ni för duschset till era 40cc? Tips på någon svart?
Bifogar bild på hur det ser ut idag!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Mora Armatur har svarta duschblandare men inte med 40 cc utan då är det krom som gäller. Samma sak med Gustavsberg.
FM Mattson har en som är en blandning av krom och svart för 40 cc här: https://www.fmmattsson.com/sv/vard-och-omsorg/9000e/82551004
Det är ovanligt med 40 cc så sortimentet är mycket begränsat.
FM Mattson har en som är en blandning av krom och svart för 40 cc här: https://www.fmmattsson.com/sv/vard-och-omsorg/9000e/82551004
Det är ovanligt med 40 cc så sortimentet är mycket begränsat.
Håller med Rickard här om du vill gå över till den mörka sidan. 😁
Ett svart blandarfäste 40/160cc och sedan en "vanlig" 160cc blandare så har du mycket mer att välja på. Vill du inte ha duschsetet inträngt i hörnet som nu kan jag också tipsa om så kallade vaskafästen som du sätter fast på rören för att sedan montera duschsetet på. Fungerar även med många takduschar. Om vaskafästen finns i svart låter jag dock vara osagt, men rören kommer ju fortfarande att vara kromade och då spelar det kanske mindre roll.
Ett svart blandarfäste 40/160cc och sedan en "vanlig" 160cc blandare så har du mycket mer att välja på. Vill du inte ha duschsetet inträngt i hörnet som nu kan jag också tipsa om så kallade vaskafästen som du sätter fast på rören för att sedan montera duschsetet på. Fungerar även med många takduschar. Om vaskafästen finns i svart låter jag dock vara osagt, men rören kommer ju fortfarande att vara kromade och då spelar det kanske mindre roll.
Ja, egentligen är det kanske bäst o satsa på ett chrome isället. Blir ju snyggare med rören.The Dankster skrev:
Håller med Rickard här om du vill gå över till den mörka sidan. 😁
Vad tror du om detta, det är 40cc så de borde passa rakt på va. Det står att man måste köpa blandarfäste men måste man de om det är utanpåliggande rör?
https://www.bauhaus.se/takduschset-...UL6ZxQEq-QWMZJ6YHwFgWsQdtjRVPx24aAv2nEALw_wcB
Den skall passa för dina behov och eftersom det är 40cc behövs inget blandarfäste. 👍A Användare_38274 skrev:
Det sitter i dagsläget halvkopplingar och det kan hända att du behöver nya packningar till de när du lossar. I så fall är det oftast fiberpackningar.
Klicka här för att svara