P
Peter_K: I Lissma
111 svar · 40,2k läst
M
Mach77777: [citat] Visst för 10 år sedan kanske det fanns en chans. Nu är det bara gaspedalen in i det okända med 0-ränta och en ekonomi helt reglerad av staten som gäller.
7 svar · 2,2k läst
E
El-Löken66: [citat] Sant att det finns en del smarta lösningar på gång och vi kan givetvis exportera så länge här finns överskott men man ersätter inte kärnkraftsreaktorer på något enkelt vis, i Frankrike står detta för 75% av landets förbrukning, i Sverige är det väl 40% medan det ligger runt 25% i Tyskland, tror Sverige och Tyskland ligger ganska lika i produktion medan Frankrike ligger på
12 svar · 1,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Lägenheter i flerbostadshus ökar i antal, men samtidigt byggs det färre hus. Du kan läsa artikeln här: Byggs färre småhus igen
0 svar · 619 läst
Redaktionen
Redaktionen: Tufft för arkitektbranschen men småföretagen klarar sig bra jämfört med större firmor. Du kan läsa artikeln här: Husägare håller mindre arkitektfirmor flytande i krisen
0 svar · 700 läst
Torbjärn
Torbjärn: Det vore nice! Undrar hur snabbt de hinner få igenom det :thinking:
1 svar · 859 läst
Redaktionen
Redaktionen: Ska du installera solceller eller annan grön teknik efter årsskiftet slipper du kontakta olika instanser. Du kan läsa artikeln här: Vid årsskiftet tar Skatteverket över avdraget för solceller
0 svar · 854 läst
Redaktionen
Redaktionen: Vissa hus utmärker sig i statistiken när det kommer till vattenskador. Du kan läsa artikeln här: Dessa hus drabbas oftast av vattenskador
0 svar · 650 läst
richardtenggren
richardtenggren: Man får köra 5S i barnrummen! ;) Vi tänkte bygga en ”hus”-säng, men valet föll på en Sebra växa-säng istället :)
5 svar · 3,4k läst
pacman42
pacman42: [citat] Jag har en son som spelar, men det är inte därför det märks. TCP-protikollet reagerar snabbar när det ökar på hastigheten när man har låga latenser, detta gör att vanlig webbsurf också blir snabbare. Men här är också packet loss viktigt och där upplever jag att Telias låga antal tappade paket kompenserar för den något längre latensen. Ja, jag jobbar med att optimera
26 svar · 8,6k läst
Appendix
Appendix: Om nu golvet var så viktigt att bli av en viss typ är det ju konstigt att man inte inspekterar den. Redan min första renovering öppnade jag ett paket av varje av klinker, golv med mera när jag fått hem det.... Dessutom verkar det ju här som att ARN inte sett golvprovet eller de faktiska golvet utan går på köparens "tycke". ARN är jättebra många gånger. Men ibland gör de sånna här
12 svar · 3,5k läst
J
Jonasdzm: Vattnet ska rinna rätt... haha, vilka klåpare. Nej, man får hitta en välrenomerad firma. Vi hade kylmontage i ramlösa ab som installerade vår anläggning. Fick hjälp med att driftsätta ett 50 år gammalt system där förra ägaren hade missat att motionera termostaterna de senaste 49 åren. Vi gick igenom allt innan installationen, placering av maskiner, rörgenomföring och förväntat
8 svar · 3,5k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Köpte spabad med dyr handpenning men leveransen drog ut på tiden och det uppstod då en tvist om hävning av köpet. Du kan läsa artikeln här: Försenad leverans gav rätt till hävning
0 svar · 983 läst
Redaktionen
Redaktionen: Riksbanken meddelar att man gör stödköp och att reporäntan blir kvar på samma nivå ett tag till. Du kan läsa artikeln här: Reporäntan blir kvar på samma nivå
0 svar · 708 läst
L
Lill71: [citat] Tack Abbe W!
30 svar · 14,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: En husägare fick sin fasad putsad och upptäckte flera år senare att arbetet inte var bra gjort. Du kan läsa artikeln här: Tvist om ihålig fasad - företaget ville inte åtgärda
0 svar · 1,1k läst
Fario
Fario: För några år sedan gjorde lokala brandkåren (att skriva så visar vilken generation man tillhör) besök gällande brandvarnare i husen och annat. Det uppskattade vi. Vi fick godkänt, vi har varnare i alla sovrum (fem stycken), tvättstuga, två som täcker övrig nedervåning samt en som tar ”allrummet” på övervåningen. Och brandfilt och släckare. Vi har också en samlingsplats för
2 svar · 1,0k läst
M
Muuuuurtin: [citat] Riksbanken höjer räntan för att stävja inflation och hålla ekonomin till målet 2% inflation. Höjd ränta ger hushåll och företag ökade kostnader, för hushållen innebär det minskat konsumtionsutrymme. Detta leder till minskad konsumtion och lägre efterfrågan hos företagen och inflationen sjunker. Bolånekostnaden är en stor utgift för hushållen och höjda räntor slår
80 svar · 13,3k läst
F
fredl: [citat] Visst är det så. FUD driver mediernas publiceringar sedan länge.
84 svar · 14,8k läst
L
larka742: Var ett intressant ämne, även originalet, fanns även ett klipp på Villaägarnas hemsida. https://www.villaagarna.se/radgivning-och-tips/produktgranskning/artiklar/unika-krocktest-av-bilar-med-bagage/
9 svar · 2,3k läst
Niklasloow
Niklasloow: [citat] Nu finns inte all info på bordet. Kanske har säljare informerat om problemet. (Troligen eftersom mäklaren blir straffad).
21 svar · 5,6k läst
P
Pida: [citat] Ja okey det kan jag väl förvisso hålla med om att det i ett sådant läge som hon bor i vore naivt att tro att det inte finns förhållningsregler. Dock har jag stött på ganska många som blivit förvånade när jag frågat om det varit några invändningar när dom valt att måla om sina hus. De flesta har koll på att man inte får bygga om hur som helst utan lov men att måla om
76 svar · 18,4k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Hushållen tror inte att andra vågen av pandemin kommer att påverka bostadspriserna. Du kan läsa artikeln här: Klar majoritet tror på stigande bostadspriser
0 svar · 822 läst
Redaktionen
Redaktionen: Säkra Våtrum uppdateras med ny säker lösning för att täta rörgenomföringar när du väljer plastmatta till ditt badrum. Du kan läsa artikeln här: Ny lösning för att täta rörgenomföringar vid plastmatta i badrum
0 svar · 1,2k läst
S
stf01: [citat] Du menar vägglös(s) :cool:
10 svar · 3,0k läst
·
Fairlane
Fairlane: Har haft Netflix i många år nu och tycker det fungerar riktigt bra. Det är väl inte helt lätt att hitta filmer etc, men hittar man det eller en bra serie så fungerar det ypperligt. CMore har vi också nu. Vi tog den för att yngsta dottern tittar mycket på Astrid Lindgrens material. Vi hade SF Kids innan, men det var hopplöst. Man fick ringa supporten lite då och då så de kunde
8 svar · 2,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Skatteverket gör en nytolkning av lagen som rör det kommande gröna avdraget, efter att en husägaren nekats ROT-avdrag för sin solcellsinstallation. Du kan läsa artikeln här: Placerade solcellerna på "fel" byggnad - ändrade lagtolkning
0 svar · 959 läst
elpaco
elpaco: [citat] Kolla in mina poster i början på tråden. Står kvar vid rekommendationerna. Du kan även läsa min trädgårdstråd om min installation i detalj.
146 svar · 49,9k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Boverket ska undersöka möjligheten att omvandla lokaler till bostäder. Du kan läsa artikeln här: Lokaler ny väg till fler bostäder
0 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.