D
duetten: [citat] Bor du i Umeå? :surprised:
104 svar · 17,2k läst
T
tompaah7503: [citat] När det gäller äldre hus där bärande delar är av trä så är de oftast möjliga att renovera utan att riva dem. Skånsk byggtradition innehåller ofta korsvirkeshus som för det mesta står på en bottenstock (syll, fotträ) och konstruktionen vidare uppåt är också av trä. Det räcker med att byta ut skadade delar, man kan skarva och byta ut endast skadade partier och behålla
27 svar · 5,9k läst
raubtier
raubtier: [citat] Been there, det var INTE ett roligt sätt att fira in helgen på.
30 svar · 21,8k läst
M
maria01: Vart ju direkt förvånad när man först såg vart det är och vem ägaren är är det samlare av dyra hus
1 svar · 1,8k läst
W
wangefors: Poängen med lyx är vela att det ska vara svårt att uppnå, och att det riktar sig till en liten skara. Tycker dom lyckats alldeles utmärkt med det. Det finns bilar och armbandsur som kostar mer än 27 mille
46 svar · 11,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Hushållen har en mycket positiv syn på småhusmarknaden just nu. Du kan läsa artikeln här: Gott hopp om bostadsmarknaden
0 svar · 1,2k läst
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] Sluta krascha tråden, skapa en egen. Här var frågan: "Men varför inte styla utan att flytta?" Jag gillar att styla, vardagsrum i 50-60talsstil med farsans ungkarlsgardiner och vardagsrumsbord. Storkök med vedspis och öppna ytor och kökssoffa. Sovrum i tornet med 3.5 meters takhöjd och en smideskrona byggd av 400 stålbitar. Små detaljer överallt samsas med ett oönskat stök
19 svar · 4,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Många husägare som odlat i vår och sommar kommer att få en dålig skörd på grund av ovanligt mycket skadedjur. Du kan läsa artikeln här: Många skadedrabbade odlingar i trädgårdarna
0 svar · 743 läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Tror inte Husdrömmar är det enklaste sättet att scouta inför en brottsturne, men jag fattar poängen.... Tror inte det var fallet här dock...
44 svar · 11,9k läst
J
jocke31: Ja, villamarknaden verkar iaf rulla på rätt friskt. Idag såldes ett hus i grannskapet (Nacka) för 2,4 Mkr över utgångspris efter ett par dagars budgivning. Visningen var i söndags/måndags.
2 svar · 862 läst
B
Bergakungen: Vad händer i detta ärende? Någon som vet?
5 svar · 2,6k läst
·
Appendix
Appendix: [citat] Det är väl delvist värmen som de gillar har jag förstått. En del kablar är även de smaskens för möss. Har en fd kollega som bara hade en bil för att putsa på den i garaget ibland och den fick han i princip byta fhela främre delen av kabelstammen. 35.000...
6 svar · 1,4k läst
·
JsneGBG
JsneGBG: Det hade varit intressant i sammanhanget att få veta hur de gått till väga. Jag skulle vilja göra något liknande, Lite bilder från bygget hade skapat ett ökat intresse, åtminstone från min sida.
10 svar · 2,2k läst
Appendix
Appendix: [citat] Jag köpte för två år sen och har 60% belåning. Och det är väl så att generellt bland de som har råd att köpa en villa i Sthlm blir det nog en relativt hög insats då man behöver varit med ett tag i bostadstrappan för att ha råd med en villa Jag pratar om kollektivet när jag generaliserar. Enstaka personers situation är ju rätt irellevant för marknaden. Det är ju så
83 svar · 9,6k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: https://www.gd.se/artikel/securitas-maste-anstalla-70-personer-ska-vakta-microsoft-okad-efterfragan-pa-bevakning
21 svar · 5,7k läst
·
J
JohanLun: Flera liknande hus i mitt område har fått taklyft, vissa mer lyckade en andra. Detta hus tycker jag blev lyckat, om man vill uppnå lite äldre stil. Det jag kan tycka är synd är att fönstren "avslöjar" ganska direkt att det är nybyggt. Både de totala dimensionerna (dvs att fönstren på ett gammalt hus sannolikt varit totalt sett större) och att nya fönster är mer "livlösa" och har
8 svar · 5,6k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag använder aldrig siffran 13 i rubriker. Ni fick en bonus helt enkelt. :)
24 svar · 5,8k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: När det har blivit dags att tapetsera där hemma kan du anlita en målare för att göra jobbet om du inte gör det själv. Här visar vi vad det kan kosta och hur lång tid det tar att tapetsera genom att visa ett exempel på vad det kostar att tapetsera ett rum på 10 kvm. Du kan läsa artikeln här: Vad kostar det att tapetsera?
0 svar · 1,3k läst
T
ToRy: Ah, det kanske framgick i Aftonbladets artikel? Läste inte den...
3 svar · 1,5k läst
Hiréns
Hiréns: Seven springs och la chantau eller nåt... Och här bor man på en gård som heter Mellangård :rolleyes:
15 svar · 6,2k läst
·
thomas33
thomas33: [citat] Jag håller helt med dig. På något konstigt sätt har "dolda fel" blivit något man tror sig kunna få ersättning för, bara för man inte själv sett skadan. Sen är det obegripligt att det skall gälla i 10 år från försäljningen. Hus hinner att både köpas och säljas flertal gånger på den tiden och det finns knappast något annat som har detta långa "skydd".
60 svar · 15,9k läst
M
maria01: Det som är viktigast
31 svar · 12,1k läst
·
Viktor.J
Viktor.J: [citat] Kan illustrera mitt exempel lite bättre, augusti och september har varit lugnare än juli som var det stora "rycket". Dessa månader har haft en uppgång på 3% resp. 2%. Ökningen är fortfarande hög, men i stort i paritet med perioden innan sommaren. Punkten för september är dessutom baserade på juli och augusti vilket betyder att den kommer justeras ner/upp baserat på hur oktober
71 svar · 10,8k läst
·
slaskman
slaskman: Förvånar mig inte ett dugg då det gäller Vellinge kommun. Känner till ett fall där de exproprierade mark för att anlägga idrottsplats, ändrade detaljplan och styckade av till villatomter
7 svar · 5,4k läst
Jonas Lundholm
Jonas Lundholm: [citat] Vad är ens ett civiliserat samhälle? I kontext av villaområde är det väl bara ett område där alla är överens om hur de ska leva runt varandra. Det är ju heller inte ditt villaområde, utan du har bara bosatt dig på en del av det. Flyttar du in i ett område där grannarna tycker det är viktigt med fina häckar, välklippta gräsmattor och allt vad man nu vill ha för
36 svar · 8,8k läst
JanneJanne123
JanneJanne123: [citat] Lever ännu på att den är så ny, men jag bävar inför höstens fasor.
48 svar · 20,4k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Husägare får nej på prisavdrag, men däremot bör byggföretaget som inte färdigställt hans tillbyggnad stå för en oberoende besiktning. Du kan läsa artikeln här: Försenad tillbyggnad ger inte rätt till avdrag
0 svar · 998 läst
M
Markarbetaren: Blandar ni inte ihop äpplen och päron nu? Tänk intentionen med lagen så förstår ni lättare dess syfte. Att parkera en lastbil på en privat fastighet är tillåtet, så länge det inte är företagaren som bor i huset som äger lastbilen och nyttjar den i sin firma. Denna lag är ju till för att man inte vill ha en lastbilsparkering på några 100m2 mitt i ett villaområde. Däremot finns
35 svar · 18,0k läst
Huddingebo
Huddingebo: [citat] Vi bor på och använder hela entreplan på 80m², när tomten, farstun m.m. är klart så börjar vi med övervåningen ;)
30 svar · 4,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.