Missljudande värmepump gav upphov till konflikt mellan husägare och återförsäljare.

Du kan läsa artikeln här: Polarpump får bakläxa i ARN
 
  • Gilla
Maxizor
  • Laddar…
P
Nu vet vi inte hela historien, men det här är exakt varför jag väljer att handla till exempelvis värmepump av en lokal firma med lokal service. De kan naturligtvis också vara värdelösa på reklamation, men har firman gott rykte i bygden, så blir det lättare att diskutera problem.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Finns det nån som är tyst tycker alla märken låter för mycket
 
Vår brummade på så mycket att hela radhuset vibrerade på vintern. Var inne hos ett tiotal av mina grannar som hade samma typ av hus och panna (bostadsrätter) och de hade inte samma problem som jag. Så nog kan det ha varit fel på pannan i detta ärendet.
 
M maria01 skrev:
Finns det nån som är tyst tycker alla märken låter för mycket
Konceptet stor fläkt blir kanske inte ljudfri. Där har man istället bergvärme.
 
elpaco elpaco skrev:
Konceptet stor fläkt blir kanske inte ljudfri. Där har man istället bergvärme.
Oss päronen har alla grannar normal storlek tror jag har svårt att sova över där men husen står väldigt tätt, bergvärme är bara glömma här bor man på kalk så funkar det dåligt
 
Väggstativ kontra markstativ påverkar hur ljud kan fortplanta sig, så även olika typer av vibrationsdämpare.
Sedan kan det även låta från pumpen om det börjar bli isbildning som avfrostningen inte orkar ta bort.
Så det finns många olika ljud som kan uppstå med en LLVP.
 
Polarpump är tyvärr ett skämt, i alla fall ett lotteri. De lottar ut en installatör som antingen kan vara ok eller helt värdelös. Polarpump tar inget ansvar själv utan hänvisar allt till installatören. I mitt fall fick jag en montör som var helt novis. Han tappade hela enheten från väggen, monterade snett och fel. Limmade plast som gick sönder. Mardröm! Polarpump svarade aldrig på några mail utan istället blev jag uppring av montörsbolaget som jag inte längre ville ha kontakt med.

Bild visar hur snett enheten monteras. När de kommer för att titta hävdar de att enheten skall monteras snett för att vattnet skall rinna rätt. Helt värdelösa!
 
  • Luftkonditioneringsenhet felaktigt och snett monterad på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Mikael Karlsson4999 och 2 till
  • Laddar…
Vattnet ska rinna rätt... haha, vilka klåpare.

Nej, man får hitta en välrenomerad firma. Vi hade kylmontage i ramlösa ab som installerade vår anläggning. Fick hjälp med att driftsätta ett 50 år gammalt system där förra ägaren hade missat att motionera termostaterna de senaste 49 åren.

Vi gick igenom allt innan installationen, placering av maskiner, rörgenomföring och förväntat slutresultat.

Summan av kardemumman blir att man inte kan släppa dem helt fria även om de installerar på löpande band i 30 års tid.

Synd att du fick en sådan klåpare.. men att firman inte tog det på sig och att sedan polarpumpen inte vill ta ansvar för att ha skickat en usel firma det säger ju ganska mycket om polarpumpen i sig.

Kan du reklamera det hela och sedan få en bättre installation och en ny enhet som inte är lagad med karlssons klister?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.