På konsumentens sida
· 3 618 inlägg
Missljudande värmepump gav upphov till konflikt mellan husägare och återförsäljare.
Du kan läsa artikeln här: Polarpump får bakläxa i ARN
Du kan läsa artikeln här: Polarpump får bakläxa i ARN
Nu vet vi inte hela historien, men det här är exakt varför jag väljer att handla till exempelvis värmepump av en lokal firma med lokal service. De kan naturligtvis också vara värdelösa på reklamation, men har firman gott rykte i bygden, så blir det lättare att diskutera problem.
Vår brummade på så mycket att hela radhuset vibrerade på vintern. Var inne hos ett tiotal av mina grannar som hade samma typ av hus och panna (bostadsrätter) och de hade inte samma problem som jag. Så nog kan det ha varit fel på pannan i detta ärendet.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Väggstativ kontra markstativ påverkar hur ljud kan fortplanta sig, så även olika typer av vibrationsdämpare.
Sedan kan det även låta från pumpen om det börjar bli isbildning som avfrostningen inte orkar ta bort.
Så det finns många olika ljud som kan uppstå med en LLVP.
Sedan kan det även låta från pumpen om det börjar bli isbildning som avfrostningen inte orkar ta bort.
Så det finns många olika ljud som kan uppstå med en LLVP.
Polarpump är tyvärr ett skämt, i alla fall ett lotteri. De lottar ut en installatör som antingen kan vara ok eller helt värdelös. Polarpump tar inget ansvar själv utan hänvisar allt till installatören. I mitt fall fick jag en montör som var helt novis. Han tappade hela enheten från väggen, monterade snett och fel. Limmade plast som gick sönder. Mardröm! Polarpump svarade aldrig på några mail utan istället blev jag uppring av montörsbolaget som jag inte längre ville ha kontakt med.
Bild visar hur snett enheten monteras. När de kommer för att titta hävdar de att enheten skall monteras snett för att vattnet skall rinna rätt. Helt värdelösa!
Bild visar hur snett enheten monteras. När de kommer för att titta hävdar de att enheten skall monteras snett för att vattnet skall rinna rätt. Helt värdelösa!
Vattnet ska rinna rätt... haha, vilka klåpare.
Nej, man får hitta en välrenomerad firma. Vi hade kylmontage i ramlösa ab som installerade vår anläggning. Fick hjälp med att driftsätta ett 50 år gammalt system där förra ägaren hade missat att motionera termostaterna de senaste 49 åren.
Vi gick igenom allt innan installationen, placering av maskiner, rörgenomföring och förväntat slutresultat.
Summan av kardemumman blir att man inte kan släppa dem helt fria även om de installerar på löpande band i 30 års tid.
Synd att du fick en sådan klåpare.. men att firman inte tog det på sig och att sedan polarpumpen inte vill ta ansvar för att ha skickat en usel firma det säger ju ganska mycket om polarpumpen i sig.
Kan du reklamera det hela och sedan få en bättre installation och en ny enhet som inte är lagad med karlssons klister?
Nej, man får hitta en välrenomerad firma. Vi hade kylmontage i ramlösa ab som installerade vår anläggning. Fick hjälp med att driftsätta ett 50 år gammalt system där förra ägaren hade missat att motionera termostaterna de senaste 49 åren.
Vi gick igenom allt innan installationen, placering av maskiner, rörgenomföring och förväntat slutresultat.
Summan av kardemumman blir att man inte kan släppa dem helt fria även om de installerar på löpande band i 30 års tid.
Synd att du fick en sådan klåpare.. men att firman inte tog det på sig och att sedan polarpumpen inte vill ta ansvar för att ha skickat en usel firma det säger ju ganska mycket om polarpumpen i sig.
Kan du reklamera det hela och sedan få en bättre installation och en ny enhet som inte är lagad med karlssons klister?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
