JonasZent
JonasZent: Nu är Villa Kristina till salu. Utgångspris 11,5 miljoner. https://www.rc.se/bostader/OBJ28647_1759549410/
35 svar · 13,9k läst
·
K
kortis: [citat] Ja huset är ju ett faktum. Sedan blev det lite ironi och det kan ju vara svårt
13 svar · 3,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Kraftiga prisuppgångar på hus gör att huspriserna nått rekordnivåer. Du kan läsa artikeln här: Historisk ökning av huspriserna
0 svar · 731 läst
B
basiab: [citat] Många bygglovsärenden i Sveriges kommuner är korrupta utan att berörda grannar får någon möjlighet att f¨å rätt. I Munkedals kommun tillämpar bygglovskontoret ett uträknat sätt för att slippa överklaganden. Berörda grannar får ett bygglovsbeslut med bristfälliga/felaktiga uppgifter. De sim sökte och fick bygglov avvaktar med byggstart så att de 3 veckorna för
22 svar · 5,4k läst
R
Riverground: [citat] Problemet är att det krävs ett bygglov för enfamiljshus, som sedan ska kunna omvandlas till parhus till så liten kostnad som möjligt. Just detta att det krävs att man "lurar" kommun och grannar med vad syftet med byggnationen är gör att vanliga byggherrar inte ägnar sig åt det här. Det är i princip bara nystartade firmor som står bakom bostadsrättsföreningarna.
25 svar · 5,2k läst
M
maria01: det är många som hyr ut men inte deklarera det vad väldigt vanligt där vi Bodde för och många som drog in mer en bara 50 tusen en bekant hyrde ofta ut sitt sommar hus oftast till tyskar o polacker aldrig några problem
6 svar · 4,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Direktförsäljning allt vanligare på het bostadsmarknad. Du kan läsa artikeln här: Många bostäder säljs före visning
0 svar · 1,0k läst
K
Kane: [citat] Ja, ser skumt ut. Inget hus sålt där sedan 2013 för under 20 MSEK.
9 svar · 2,2k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Visby har ju lite annan känsla men Trosa köper jag. Man vill ju ha ett hus i stadskärnan
6 svar · 2,5k läst
Mina Widding
Mina Widding: [citat] Tack för tipset!
104 svar · 51,9k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Det står i artikeln att TS tänkte bygga ihop det nya garaget med huset. Då är det ett annat garage än det som revs. Byggs garaget ihop med huset ökar bostadshuset byggarea med garagets area. Det är då möjligt att byggarean blir större än vad detaljplanen medger. Detta kan vara en anledning till att bygglovet avslogs.
48 svar · 13,3k läst
Å
Åsagf: [citat] Jättefin träpanel! Skulle gärna vilja veta hur träfasaden och taket är behandlat? Lasyr? Trätjära?
71 svar · 28,1k läst
Fario
Fario: Det fanns mycket att gilla hos det huset. Detaljerna med ljusinsläpp på dörrarna, lilla trappan ned till vardagsrummet och det snygga badrummet -med en liten lustig placering av handfatet. Dock inte ett hus jag drommer om eller skulle välja i första hand om jag hade stålar. Men fint. Tveksam inför stenplattor på atriumgården, ljudet av skrapande stolar och tappade glas... Lustigt att jag
19 svar · 7,4k läst
B
billy_baver: bump, bump ... Svar på några av frågorna finns här - https://liveklein.com/houses/a45/
27 svar · 9,5k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Det blir bakläxa i ARN för ett företag som asfalterat garageuppfart med följden att det uppstått motfall. Du kan läsa artikeln här: Företag ville inte åtgärda asfalterad uppfart med felaktigt fall
0 svar · 1,2k läst
J
Jehu: Ha varit med om samma sak, med kommunen alltså. En handläggare säger 'inga problem', man lämnar in handlingarna och en annan handläggare gör avslag. Och sen är det kört. I detta fallet är det snarare berörd granne som ska få avgöra. Ett bygglov nära tomtgränsen påverkar kommande möjligheter att bygga. Att kommunen ställer till det på detta viset är bara oprofessionellt.
21 svar · 6,0k läst
Shinue
Shinue: Ett anat tips på traditionellt hantverk, utan prat och musik: [MEDIA=youtube]rl8VNadHqLQ[/MEDIA]
26 svar · 10,6k läst
D
dartan: Tips på gräsfrön för fritidshus i mellan/norra Sverige? Vidare, om jag har grävt o nu har fyllnadsmassor som grund, räcker det med ett skikt matjord o sen frön eller ska man köra matjord+dressjord frön?
14 svar · 12,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Så mycket steg huspriserna under första kvartalet i år. Du kan läsa artikeln här: Uppgång för huspriserna
0 svar · 1,2k läst
P
Peter787: [citat] Jag ska köpa en kamin till mitt hus. Efter att ha läst denna tråden tror jag inte att jag kommer att be om en offert från någon Eldabutik. Jättebra med Byggahus konsumentinformation.
398 svar · 85,5k läst
·
FredrikMo
FredrikMo: [citat] [citat] Så är det, men den kraftiga reaktionen på världens börser när den amerikanska 10åringen nyligen rörde sig uppåt vittnar om något annat än rimliga gränser. Känsligheten för räntehöjningar har mao nog aldrig varit större. Inflation med höjda räntor och fortsatt relativt hög arbetslöshet ger oss dessutom stagflation, alla ekonomiers mardröm. Känns som att
10 svar · 3,7k läst
·
Fairlane
Fairlane: [citat] Det tror jag de flesta håller med om och det är så läget är just nu, dvs säljarens marknad. Sen kan man såklart tycka att det är dumt att priserna rusar som de gör, men som enskild individ är det inget man kan göra något åt. Man får bjuda det man anser är rimligt och sen kan man inte göra mer än så, om andra har en annan åsikt. Man kan försöka pruta på utropspriset
40 svar · 5,5k läst
Unikt namn
Unikt namn: En granne köpte för 6.5 för lite över ett år sedan. Sålde nu för 8.4. Det känns inte klokt....
8 svar · 1,9k läst
K
kdjcnkecjnek: Omöjligt att få tag på ett spolhantag som reservdel till Stihl, dyrt att skicka en 2 år gammal tvätt till soptippen bara för att handtaget är trasigt! Väljer aldrig mer märket Stihl av den anledningen.
1 svar · 3,3k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] De får väl köpa en fastighet med befintlig byggnad vid vattnet. Inte svårare än så
9 svar · 3,9k läst
Keiller
Keiller: I väntan på nästa hus så kan de ju göra klart renoveringen av det dom bor i. Gör dom det snyggt och ordentligt så borde det gå att sälja.
72 svar · 15,2k läst
AndersPS
AndersPS: Samma upplevelse, enligt hemsidan fanns 4000 (!) i lager (oklart om det var st eller meter) och i butiken ingen alls. Personalen suckade när jag sa det och svarade att inget lagersaldo öht stämmer på deras ”utomhusprodukter”.
45 svar · 12,1k läst
JapeFox
JapeFox: Det var länge sedan jag gick med ett leende hela dagen. Min fru undrade om jag mådde bra. Jag hänvisade till artikeln. Nu var vi två med leenden.
1 svar · 2,2k läst
pelle plåttak
pelle plåttak: Vi är i princip fullbokade till sommaren 2022 , och skulle ändå behöva 4 plåtslagare till. Byggbranschen kör fortfarande för högtryck. I allafall för plåtslagare .
40 svar · 6,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.