På konsumentens sida
· 3 618 inlägg
Trött på överdådigt stora lyxbyggen? Danska arkitektkontoret BIG har tillsammans med byggföretaget Klein valt att klämma in ett koncentrat danskt hygge på endast 17 kvadratmeter.
Du kan läsa artikeln här: Danskt hygge på 17 kvadratmeter
Du kan läsa artikeln här: Danskt hygge på 17 kvadratmeter
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Även om inte huset i sig faller mig i smaken, så hade det flera riktigt intressanta lösningar som man kan ta med sig om man skall bygga en sommarstuga eller ett Attefallshus i framtiden...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
Hade varit fräckt om man kunde köpt som en komplett byggsats ... Vad kan det kosta?
Och hur funkar kork som isolering?
Och hur funkar kork som isolering?
Om man kunnat bygga atterfallshus på obebyggda tomter så skulle jag gärna skaffat en trevlig fritidshustomt och byggt ett sådant här hus på, fast kanske någon enstaka kvm till då.
Visst, lite mer och bättre isolering än ett lager kork, och kanske lite annat också, men konceptuellt tycker jag detta är en fullträff för en dylik byggnad om man klarar sig med bara ett rum.
Visst, lite mer och bättre isolering än ett lager kork, och kanske lite annat också, men konceptuellt tycker jag detta är en fullträff för en dylik byggnad om man klarar sig med bara ett rum.
Attefallare går inte, huset är för högt.Mikael_L skrev:
Om man kunnat bygga atterfallshus på obebyggda tomter så skulle jag gärna skaffat en trevlig fritidshustomt och byggt ett sådant här hus på, fast kanske någon enstaka kvm till då.
Ja, det där kommer man aldrig kunna bygga i Sverige...
För högt för attefall. Isoleringen uppfyller inte kraven i BBR. Badrummet uppfyller inte tillgänglighetskraven och ytskikten är inte godkända av BKR/Säker Vatten. Inget staket på sovloftet, etc...
För högt för attefall. Isoleringen uppfyller inte kraven i BBR. Badrummet uppfyller inte tillgänglighetskraven och ytskikten är inte godkända av BKR/Säker Vatten. Inget staket på sovloftet, etc...