R
Anonymiserad 156538: [citat] Om du hade tagit 5sek att kolla https://nilsholgersson.nu/rapporter/rapport-2021/ så ser du att det handlar om ett hus med 15 lägenheter och 1000m2 som flyttas runt genom Sverige och där man jämför totala kostnader: [citat]
2 svar · 1,3k läst
S
skogstomten: Pratade med en från ”Grannboxen” häromdagen. Det är mer genomtänkt och smartare upplägg än man (jag:p) först trodde. (Har själv det mesta i trädgårdsmaskinväg och håller även på med uthyrning själv) Finns nog potential att fungera på väl valda ställen och med väl valda produkter. Där underhåll/service inte blir något stort problem. De är medvetna om de
12 svar · 4,7k läst
Silver78
Silver78: [citat] Ändå ett skumt upplägg.
16 svar · 4,3k läst
Y
yalazy: [citat] https://www.booli.se/bostad/2483239
72 svar · 21,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Du vill bygga hus och har bestämt dig för att du vill bygga ett prefabricerat hus från en hustillverkare. I det idealiska fallet har du en tomt redan och kan välja fritt bland alla hustillverkare på marknaden. Du kan läsa artikeln här: Hur väljer man hustillverkare?
0 svar · 739 läst
A
ArtonVolt: CHIP kan absolut bli något tror jag, men kommer ändå att tänka på denna... [bild]
84 svar · 16,2k läst
Okarlsson
Okarlsson: [citat] Jag tycker i så fall att ni ska vara tydliga med att ni fått ersättning, då det verkligen påverkar risken för partiskhet i testet. Det är ju då inte journalistik utan reklam, och bör markeras som så.
9 svar · 2,0k läst
T
twoody: [citat] Ok så Arn ska nu bestämma hur hus ska besiktigas?
12 svar · 2,8k läst
E
Erik9005: Ser inte bättre ut idag
4 svar · 1,3k läst
I
InsidersUnited: [citat] Om du läser vidare till nästa mening så skriver jag också att det är en outlier...(y)
177 svar · 19,6k läst
·
S
Screew: [citat] Du verkar ha rätt hög Ping också:crysmile::crysmile:
12 svar · 3,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Trots ökat byggande råder det fortfarande underskott på bostäder i drygt två tredjedelar av landets kommuner. Du kan läsa artikeln här: Underskott på bostäder i över 200 kommuner
0 svar · 479 läst
Utsättaren
Utsättaren: Det jag reagear på är: "Vidare ska varmt innehåll i dem kunna orsaka brännskador." Att det varma innehållet är vatten som absorberats av poröst gods istället för födan man ämnar förtära är ju inget man ska behöva förvänta sig.
8 svar · 5,5k läst
T
Theres B.: [citat] [citat] [citat] Fick du något svar på din fråga om hur djup kantstålet bör vara för att slippa att gräs kryper under? [citat]
20 svar · 11,9k läst
A
arkTecko: Lämnar diskussionen med dig nu. Tycker inte att det finns något mer att framföra.
56 svar · 6,7k läst
harry73
harry73: Nu misstänker jag starkt att Esbjörn sålde ännu en fastighet. Vem kan det annars vara? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41986E/jan-emanuel-i-tvist-om-fastighet--saljaren-overklagar-miljonkopet
347 svar · 62,5k läst
·
Fairlane
Fairlane: Indragningar sker, men det är inte lika vanligt vilket ju är naturligt. Varning är normalt första steget och indragen licens om det upprepas. De flesta kanske skärper sig efter varningen varför det inte behövs en indragning. Jämför med fotboll. Gult kort = varning, Rött kort = utvisning (eller indragen licens). Antal gula kort är väldigt många fler än antal röda och rött direkt
8 svar · 1,6k läst
David G
David G: Hej, Väcker liv i denna gamla tråd för några frågor. 1: Finns det en risk att vertikalskära om man har mycket ogräs som klöver, kvickrot, tusensköna etc på gräsmattan? 2: Kan man lägga resterna i en varmkompost som förvaras i 1 år? 3: Finns det någon risk med att vertikalskära samt bör man göra någon efterbehandling efter man krattat upp? Tack på förhand för alla svar! :)
18 svar · 20,4k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Undrar du vad det kostar att bygga eller renovera ett kök? Eller hur du kan fräscha upp ditt kök med enkla medel? Hur planerar, utformar och bygger man ett nytt kök? Här får du svaren. Du kan läsa artikeln här: Kök
0 svar · 915 läst
Magnus1985
Magnus1985: [citat] Jättefint. Vad är det för takstolar ? Man ser inte nocken . [citat]
7 svar · 11,0k läst
·
A
arasmus: Detta är omoraliskt men kanske skulle kunna funka. Säg att huset är värt 4 000 000, dvs vad det kommer sluta på om ni inte är med i budgivningen och ungefär vad säljarna förväntar sig. Ni är med i budgivningen som vanligt upp till, säg, 3 800 000. Bjud stort och snabbt, så näste budgivare ligger då på kanske 3 650 000. Sen lägger en kompis till er direkt ett bud på 4 000 000 och
60 svar · 37,2k läst
undine
undine: Stycket "Kritisera säljarens älskade hus" undrar jag när säljaren skulle få vetskap om jag kritiserar huset. Säljaren är ju inte med på budgivning och mäklaren är ju inte mig i hasorna heller. Så om jag säger till min sambo när vi är i t.ex. vardagsrummet att "här behöver vi tapetsera om" är det ju inget någon av dem hör. När man sitter och skriver kontrakt och skulle nämna
23 svar · 8,3k läst
B
Bebban08: Bygglov i all ära. Har man bara rätt kontakter så kan man bygga vilket skit som helst tydligen. Men bittra jag kämpar i flera månader med tjafs om allt möjligt skit. Får höja marken Max 50 cm. Ritbords fjantar med alldeles för stort makt begär.
8 svar · 3,1k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Rubriken är härmed justerad.
4 svar · 2,3k läst
L
lordi: Hoppas de har en bra vakthund, annars får de nog klä om huset med jämna mellanrum.
17 svar · 3,4k läst
·
T
twoody: [citat] Och stolpjärn ska vara överdrivet stora, sett så många plank som hänger eller blir krokiga för att man snålat på infästningar.
3 svar · 4,6k läst
C
crazytok: Loggan e nog rak i förhållande till plastdetaljen, däremot sitter täcklocket lite snett. Men det är ju för att den är lös och täcker justeringsskruvarna för lådan.... Även om den sitter rakt vid leverans så rör den sig med tiden. Men håller med för j**la störigt! :crysmile:
28 svar · 8,2k läst
·
C
Christoffer L: Inlägg ska ses som ett medel att skapa debatt ... Är det då kommunernas ansvar att motverka tillgång och efterfrågan? Att börja konkurrera ut andra markägare med lägre priser? För det är väl en rättighet att bo i hus?
4 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.