S
Stuff: [citat] Den där takterrassen kommenterade ju Gert själv i något program, tror det var Hemma hos arkitekten som gick på SVT. Har för mig att han sa att det officiellt inte är en terass utan bara ett tak. Det var ritat utan någon access i form av altandörr eller liknande
26 svar · 16,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Markarbetet är ofta den stora osäkerhetsfaktorn när man ska bygga nytt. Det kan bli en mycket dyr överraskning och utan en geoteknisk undersökning är det svårt att säga vad som döljer sig under ytan. Du kan läsa artikeln här: Markarbetena kan bli dyr överraskning
0 svar · 1,6k läst
J
Jontha: [citat] Det är en salig blandning av katter. Två sådana där norska skogskatter stora som lodjur. Sen är det några kastrerade mjukkatter som har elektroniskt pass in i sitt hus. En lucka som öppnas när de kommer i närheten. Dessa katter tror jag inte klarar särskilt mycket. Det finns lite sommarkatter och en del köpekatter som en kattkvinna längre ner på gatan sköter. Dom kammade
19 svar · 4,0k läst
Sommartorparn
Sommartorparn: Viktigast är att se till att barnet ställs i bostadskö så snart detta blir möjligt och håller fast vid sin köplats under livet. Förr eller senare kommer den där köplatsen att lösa ett problem!
48 svar · 6,4k läst
Appendix
Appendix: [citat] Vill peka på min analys igen. Raset verkar verkligen ha kommit såhär ett år senare ;) Rättare sagt. De som inte ägt sitt boende är återigen förlorare.
62 svar · 13,2k läst
Noramasen
Noramasen: [citat] Inte alls ett konstigt namn på firman ifall det är som ARN rekommenderar... De lär ut hur man blir alldeles lack ifall man anlitar dem:p
4 svar · 2,7k läst
P
pegr: Bor ca 8 mil utanför stockholm i en liten sömnig by. Här låg huspriserna på runt 7-800 000 för en normalstor villa från 70-80 talet runt 2015. Inget hade rört sig under lång tid, sedan fick vi fiber o pang så dubblades priserna till 1.5 mille på bara några månader. Skillnaden då var att de som köpte innan var äldre som inte var intresserade av ny teknik, efter fiber så kom det
3 svar · 1,5k läst
Hep
Hep: Trevligt att någon väckte den artikeln som jag missat. Synd att det fortfarande är nästan 5000 gånger så många stenar i Babylon i artikeln som i muren.
9 svar · 3,5k läst
P
Peonies: ”Bostadsrätt” talar bara om vilken upplåtelseform det handlar om. Hus/villa/radhus/friliggande antyder snarare bostadens fysiska karaktär.
8 svar · 3,4k läst
·
S
surfarn: [citat] Tack å bock. Nu hoppas jag att nya priser snart börjar leta sig in i prislistorna hos b-max https://www.di.se/nyheter/utokat-prisfall-pa-virke-under-oktober/
2 svar · 1,3k läst
GK100
GK100: [citat] Ja det är ett exempel på stolptypen.
141 svar · 15,4k läst
·
Hep
Hep: [citat] Hemnetknarkare syftar bara på en snubbe på Instagram som lägger upp bilder från annonser som han tycker är kul. Det är han som är en "hemnetkknarkare" för att han är beroende av hemnet och inget annat. Du gjorde inget som helst fel när du tipsade om taveltrixet och den som gnällde om det är just bara gnällig. Och ingen har som sagt påstått något om att du är en knarkare.
9 svar · 7,2k läst
·
R
Anonymiserad 382559: [citat] Tror du kan komma undan med under 10000 kr om du gör det mesta själv. Vi hade tillägg på 10000 kr i samband.
37 svar · 8,2k läst
·
P
pmd: Ja, men bara bönder. Diskriminering.
140 svar · 38,2k läst
·
Fotografen
Fotografen: Hur gammal är kabeln? Mina kunskaper om sjökablar är ungefär vad jag läst i detta forum men är det så konstigt att de behöver bytas ut med kanske 50-70 år mellanrum? Lägg ut en ny. Även om solceller installeras måste det ju fyllas i med något, solen lyser ju inte alltid (vilket gudarna ska veta...).
30 svar · 4,1k läst
Graffen
Graffen: Är det ingen som reagerat på sweatshop anläggningen i källaren? Kramat in 3 sovrum och korridorer plus ett minikök med minimatplats.... Och för det tar de 15 lök i månaden???? Jösses jä..ar. Det hade funkat som en normal bostad om de skippat det tredje sovrummet. Men det har garanterat inte varit en arkitekt inblandad.
15 svar · 26,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Detta tilldrog sig för många år sedan mitt i den smällkalla vintern vid juletid. Det begav sig inte bättre än att jag blev uppringd av en man från de djupa Göingeskogarna. Han menade sig ha blivit lurad vid en husaffär för att det fanns mögel i huset. Du kan läsa artikeln här: Husaffärer i Snapphanebygd
0 svar · 787 läst
I
Ironside: [citat] Haha, och det är precis därför jag la ner att försöka argumentera vidare i denna tråden.
281 svar · 33,7k läst
·
Y
Yatzyn: [citat] Priserna från sågverken går ner märkbart vid årsskiftet då många avtal omförhandlas. Vi såg prisminskningarna redan i somras i Nordamerika och nu följer Europa efter (på samma sätt som när vi såg priserna öka). Frågan är bara hur snabbt grossisterna följer efter, finns risk för en övergångsperiod likt då prisuppgången började pga av olika avtalsperioder nedåt i
3 svar · 1,7k läst
K
karlmb: [citat] Du har rätt, tacka vet jag den kollektiva intelligensen. Www.direktdemokraterna.se
29 svar · 4,3k läst
·
S
Sandbod: Ser fantastiskt ut! Vackert. En plats för att dra sig undan från alla störande intryck, lyssna på skogen och låta tankarna vandra. Däruppe kan man sova, slänga kläderna på golvet och låta bli att bädda, ingen ser...
12 svar · 3,5k läst
·
K
Kallebo: Väldigt fint! Det såg ut att vara högre i tak än 250. Vi gjord en riktig L-trapp av samma virke som vi byggde den riktiga mellan våningarna (i huset) till vår koja. Vi har 280 i tak så man barnen kan stå raka under kojan och nästan vi också...
4 svar · 2,1k läst
L
Lasselano: [citat] Bra förklarat. U-värdet som ev står angivet på distansen mellan glasen är glasets egna u-värde (Ug) och det mäts mitt på glaset. Glasets storlek spelar därför ingen roll.
6 svar · 4,0k läst
Maria T
Maria T: Vackert hus, vacker inredning och inte fulrenoverat. Om ett liknande hus funnits i mina trakter hade jag gärna gått på visning även om jag varken har råd med det eller vill flytta.
11 svar · 2,9k läst
·
R
Anonymiserad 433451: när nu kalkbrotten fylls med vatten, vems är egentligen ansvaret om detta spiller över och hamnar i grundvattnet.. Jag anser att det är regeringens.. Och alla dessa tjänstemäns ansvar... samt Sveriges miljödomstolars ansvar... Och dessa borde isåfall bli ställda inför ansvar.. Jag skulle vilja se opposition lyfta frågan om att återinföra tjänstemannaansvaret och reda ut denna soppa
44 svar · 4,9k läst
F
fribygg: [citat] Dagens trådlyft
34 svar · 7,9k läst
a.o.f
a.o.f: Helt i min smak.
2 svar · 2,7k läst
Oshult
Oshult: [citat] Det är vitmålade. Även det är tidstypiskt.
22 svar · 6,7k läst
P
Peter787: Det finns flera plåtverkstäder som bockar plåt efter ritningar. Jag gjorde en tillbyggnad där allt utom hängrännorna var CAD-ritade och tillverkade unikt för mig. Kostade ca 6000:- för en 30 m2 tillbyggnad, inklusive frakt.
1 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.