Artikelkommentarer
andhak2802: [citat] Hej, tack den är också väldigt fin men tänker på den pyttelilla som sitter uppe i taken bakom skomakarlampan:)
Bananskalare: [citat] Visst är Google ett företag, där ägarna vill tjäna pengar. Inget konstigt med det. Det är som Facebook även där ett vinstdrivande företag. Mediebolag även där. Skillnaden inte speciellt stor. Samtliga ha ganska rymliga samveten. Mediebolaget har dessutom väldigt rymlig bokföring.hitta en seriös mediakoncern så borde du få hittelön.
Redaktionen: Skadesaneringarna av råttor har ökat varje år, och i år är inget undantag. Du kan läsa artikeln här: Mycket råttor att vänta i höst
pmd: Ecoplug kanske är vad du behöver. Dessa får inte säljas efter 2021-10-31 så du har tid att skaffa ett gäng pluggar. Däremot får du förstås inte använda dem efter den första oktober i år.
Buildgates: Snacka om Hänt-i-veckan-nivå på den här nyheten. Intressant att med kändisskap blir allt som rör personen uppenbarligen spännande..
richardtenggren: ”Vem” som helst kan ju rita hus, kanske mer eller mindre bra... :) Det handlar väl mycket om intresse, förutsättningar och vilja som i allt annat. Den dag vi kommer bygga nytt, i någon form, kommer jag göra modell och ritningar själv, men bolla med arkitekt/byggingenjör för att få bra inputs. :)
undine: Fantastiska byggnader. Önskar det byggdes mer sådant här idag istället för alla skolådor folk bor i numera.
Nalleman64: [citat] Telia är närmast en dröm jämfört med superskojarna i IP-Only som verkligen lovar runt och håller (mycket) tunt!
Appendix: Sen. Om huspriserna skenat under en tid. Och nu ligger kvar på höga nya nivåer. Då borde väl man skriva ”bostadspriserna kvar uppe på toppen”. för priserna har inte bromsat, minskat eller svalkats av. däremot har ökningen avstannat /Herr petimeter
Per Eskilsson: [citat] Håller med. Det är nu uppskrivet på att göra-listan. Tack för feedback.
huggan: Stämmer. Avtalar man inget med någon av entreprenörerna är det Byggherren som ska tillse att det finns både arbetsmiljöplan och en BAS-U. Jobbar man inte i branschen ska man inte ha delad entreprenad.
Redaktionen: En generalentreprenad är ett försök att befria byggherren från de samordningsproblem och den ansvarsspridning som uppkommer vid en delad entreprenad. Du kan läsa artikeln här: Generalentreprenad
Redaktionen: Hushållens lån växer snabbare nu än för ett år sedan. Du kan läsa artikeln här: Tillväxttakten för lån ökar
Peter787: [citat] Väldigt snäll eller lättskrämd säljare som gått med på förlikning och betalat 600000.
Redaktionen: Mäklare förlorar sin licens efter att ha medvetet brutit mot regelverket mot penningtvätt. Du kan läsa artikeln här: Mäklare bröt mot regelverk mot penningtvätt
useless: [citat] Nej, jag har fått all information jag behöver.
LaT: [citat] Det känns så tryggt att det finns nån som har den enda & ultimata smaken, så att vi andra kan överlåta allt till dig. I den sanna liberalismens anda.
Peri30: [citat] [citat] Det har varit flera bränder som påverkar. 2 halvledar fabriker i JApan och en substrat leverantör i Taiwan. Blackouten i Texas förstörde all som var i processerna. TSMC och UMC har haft bekymmer med vattentillgång. Samtidigt ökar antalet komponenter i många aplikationer vilket påverkar det totala behovet. Sedan ser det ut som många hamstrar komponenter vilket blåser upp
1977bjorn: Detta är konsumenternas fel som köper skit. Jag har själv bidragit till detta genom att köpa skit, så som Ikeas prispressade vitvaror. De e klart att om Ikea går till en tillverkare och säger: Hej, vill ni sälja era vitvaror hos oss? -de får kosta Max ”såhär” mycket till kund, och vi skall ha denna marginal... Ok säger tillverkaren och bygger ihop nåt värdelöst skit. När vi
Redaktionen: Trots att vi sällan använder våra fritidshus så frekvent under vintern som under sommaren så är det vanligt med skador. Du kan läsa artikeln här: Vanligaste skadan i fritidshus sker på vintern
noone70: [citat] Ja men det är hemligt för köpare, så i grund och botten är Tradera en precis lika bra jämförelse din blocket liknelse ♂️
Nötegårdsgubben: Jag tror inte att kostnaden ska jämföras med att bygga nytt, utan med om kraftverket förblir lönsamt efter ett tankbyte eller ej. För politiskt kommer det vara mångfalt enklare att riva 90 % av ett block och bygga upp det igen än att bygga något nytt. Sen kan man förstås hävda att det är absurt att man ska behöva bygga in vad som de facto är ett nytt block i ett gammalt skal, och
Daniel 109: [citat] Lyckas du visa att det sänker energiförbrukningen får du säkerligen ta med det i beräkningen. Det är inte reglerat hur man ska räkna. Men jag har svårt att se att det skulle påverka energibehovet märkbart.
pmd: [citat] Ja, och varför leder det till att den lägre rättsinstansens dom upphävs? Det måste finnas någon regel om det när det gäller processhinder som jag inte har hittat. Alla som känner en utbildad jurist kan väl fråga denne? :-)
Redaktionen: Reporäntan förväntas ligga kvar på noll hela vägen in i 2024. Du kan läsa artikeln här: Reporäntan kvar på noll
Anonymiserad 433451: [citat] Ja det är ju därför myndigheten lagrådet finns... Men det är korrekt det du skriver.. Men det hade varit roligt och fått se minen på regerings partierna om vissa började rösta nej... ;)