P
I Itaka skrev:
Nåja, de klassiska och mest seriösa universiteten finns i Lund och Uppsala samt Chalmers på Sveriges framsida!
Både Lund och Uppsala räknar jag till hyfsat stora städer.
Flera universitet i Stockholm? Kanske till namnet, men vad åstadkommer de mer än åsikter och kanske någon åsikt skräddarsydd för en politiker.
Stockholms Universitet, KTH, Karolinska institutet, Handelshögskolan, Kungliga Musikhögskolan, m.fl.

Redigerat:
P
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
men KTH vad är det för något?
En bättre slöjdskola. :cool:

• Älska
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
P
A AndersS skrev:
Ta det ett steg till och låt vissa delar vara oklippta. Har tusenskönor som fortfarande blommar, de har överlevt mina tidigare giftattacker.(y) nytagen bild.
[bild]
Jag låter de delar av tomten som inte har utsetts till "gräsmatta" vara oklippta. Det är nog nästan lika stor del av tomten. Där växer allt möjligt konstigt.

P
Sommartorparn Sommartorparn skrev:
Kan du komma på ett enda argument för varför det skulle vara dåligt att värna om pollinatörerna?
Det kan nog bara bihatare göra. Jag kan inte se att Itaka har argumenterat för att att det skulle vara dåligt att värna om pollinatörer.
Sedan kan jag tycka att det är synd att glyfosat förbjöds eftersom det i ibland är enda sättet att bli av med viss oönskad växtlighet. Dessvärre var det alltför många som utgick från ”eget omdöme” i bruket av dessa medel i stället för att följa bruksanvisningen, så därför har jag förståelse för att det blev reglerat .
Det är dåligt att alla ska lida för någras dumheter. Istället för ett förbud hade det varit mycket bättre med ett licensförfarande så att den som har dokumenterat sina kunskaper om hur glyfosat ska/bör användas får använda det.

Är det inte så nu då? Bönder får använda glyfosat om de har sprutlicens.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
P
Ja, men bara bönder. Diskriminering.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.