24 613 läst · 15 svar
25k läst
15 svar
Ljuvligt skånskt 1920-talshus med många rum inne och ute
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 147 inlägg
Denna fredag får vi njuta av ett typiskt skånskt 1920-talshus i Helsingborg, med en inbjudande, genomarbetad trädgård med rumslighet. I källaren döljer sig en inkomstkälla.
Du kan läsa artikeln här: Ljuvligt skånskt 1920-talshus med många rum inne och ute
Du kan läsa artikeln här: Ljuvligt skånskt 1920-talshus med många rum inne och ute
De vackraste husen byggdes under den här tiden.
Lagom balans mellan stramhet, utsmyckning och propositioner.
Synd på den förvanskade interiören bara.
Lagom balans mellan stramhet, utsmyckning och propositioner.
Synd på den förvanskade interiören bara.
Husägare
· Skåne
· 1 481 inlägg
Det är nog inget orimligt pris i Helsingborg. Det har sålts 10-15 hus över 10 milj i sommar, varav två kring 25 milj. Finns förhållandevis många stora gamla villor på fina lägen med utsikt över sundet.
Huset är jättefint, men något av det första jag skulle göra är att plocka ner de osmakligt stora siffrorna på fasaden.
Huset är jättefint, men något av det första jag skulle göra är att plocka ner de osmakligt stora siffrorna på fasaden.
Galet, trodde det bara var galna stockholmare som betalade dessa priser för ett hus.F fredrik.johansson skrev:
Hade det legat på en populär adress i Stockholm så hade priset varit kring 25miljoner eller tom lite mera.V Vindens skrev:
Jämför med vad man får för drygt samma pengar:
https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-alsten-stockholms-kommun-kummelvagen-32-17902310
Finns dyrare områden i Helsingborg än så, men också billigare. Rätt stor spridning i priser, men varit stora prisuppgångar på de "billigare" under kort tid. Sett exempel på hus som gått upp 30% på under ett år.V Vindens skrev:
J Jonobe skrev:
Priserna har rusat överallt men att det var sådana priser i Sveriges enligt SCB 8e största tätort hade jag inte koll på.J Jonobe skrev:
Antagligen är det mycket för”läget” också. Jag menar i Stockholm som ett exempel finns det inte många villor mitt inne i stan.