På konsumentens sida
· 3 623 inlägg
Den brittiska arkitekturstilen Arts and Crafts spred sig till Sverige i början av 1900-talet. Ett praktexempel på Arts and Crafts finns i Villa Tjället i Helsingborg.
Du kan läsa artikeln här: Villa Tjället i Arts and Crafts
Du kan läsa artikeln här: Villa Tjället i Arts and Crafts
Sällan man ser så väl vidgjorda hus, hade flyttat in utan att ändra en sak!
Ungefär 100 % av gångerna jag ser sådana här hus och inredda vindar/mäklaren säljer in vinden som inredningsbar måste jag kolla detaljplanen. Får väldigt dålig upplösning på planen men det kan ev vara delvis tillåtet här. Hade jag haft 20 millar och en önskan om att bo i Helsingborg så... för övrigt verkar Helsingborg ha en orimlig fastighetsmarknad?
Ungefär 100 % av gångerna jag ser sådana här hus och inredda vindar/mäklaren säljer in vinden som inredningsbar måste jag kolla detaljplanen. Får väldigt dålig upplösning på planen men det kan ev vara delvis tillåtet här. Hade jag haft 20 millar och en önskan om att bo i Helsingborg så... för övrigt verkar Helsingborg ha en orimlig fastighetsmarknad?
Ja, det var ju väldigt tjusigt! Men håller med om fastighetsmarknaden, för 20 mille tänker jag motsvarande hus fast i Professorstaden i Lund. Fast folk som inte har en sentimental koppling till Lund kanske hellre bor i Helsingborg?M Manfreds skrev:Sällan man ser så väl vidgjorda hus, hade flyttat in utan att ändra en sak!
Hbg har gott om folk med gott om pengar. Mycket företagare, har väl varit moderatledd hur länge som helst, etc. När jag var ung brukade min farbror ta helikopter hem från Kastrup…Klaugust skrev:
Klicka här för att svara