H HenrikL1 skrev:
Haha, kan tänka mig att han kände sig sjukt generös också när han erbjöd 5 000 kr.
Som när gammelfarmor gav 5kr i julklapp, "Gå nu och köp dig något riktigt fint!".
En blank femkrona:D. Kanske var det fem nya fina ovikta sedlar direkt från banken!

Om jag fick ett julkort med 5000 spänn hade jag varit glad.. OM jag nu hade varit handläggare på bygglovsenheten.. så hade det ju iaf inte hjälpt hen att få nått bygglov - personen hade ju uppenbarligen redan fått ett nej.. så det var ju klart.

Dvs försent att inverka på ett ev beslut..?

Eller missade jag en överklagande på det?
Isf hade det kunna vara ett försök till en muta.

(intressant straff, men det får en ju att undra, vad hände med de 5000 kr som alla ville ge tillbaka?)

F
Snigla Snigla skrev:
Om jag fick ett julkort med 5000 spänn hade jag varit glad.. OM jag nu hade varit handläggare på bygglovsenheten.. så hade det ju iaf inte hjälpt hen att få nått bygglov - personen hade ju uppenbarligen redan fått ett nej.. så det var ju klart.

Dvs försent att inverka på ett ev beslut..?

Eller missade jag en överklagande på det?
Isf hade det kunna vara ett försök till en muta.

(intressant straff, men det får en ju att undra, vad hände med de 5000 kr som alla ville ge tillbaka?)
De 5000kr får han tillbaka då rätten fastställt att det är den åtalades pengar trots att han nekar till det.

• Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Skall man det? Är det regler att varenda jävla tjänsteman som snickrar fågelholkar eller stickar vantar skall anmäla det? Det här blev fort rätt löjligt.
Jag som kommunal tjänsteman får frågan om eventuella sidoverksamheter varje år på mitt medarbetarsamtal. Jag antar att det främst handlar om sånt som kan krocka med jobbet, t.ex. om en bygglovshandläggare eller inspektör samtidigt är aktiv som kontrollansvarig eller har nåt sidoföretag som arkitekt eller så, som kan skapa en jävssituation.

• Gilla
Solvide och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
som småbrukaren skrev en plats i jaktlaget kan ju vara värt 20 tusen lätt

eller barnen som behöver ett jobb och så vidare jag tror många svenskar inte tror sånt om sverige men då är man nog blind
Nja blind behöver man väl inte vara man kanske har glömt linser el. glasögonen, och kanske man var på fest så man har andra problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.