3 508 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Tidstypiskt 1963 i sober lyxvilla
På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
Den här fredagen passar vi på att frossa i tidstypiska byggdetaljer från 1963 i en stor välbevarad lyxvilla på Lidingö. Huvudentrén på husets långsida placerad á la 1960-tal sätter stilen.
Du kan läsa artikeln här: Tidstypiskt 1963 i sober lyxvilla
Du kan läsa artikeln här: Tidstypiskt 1963 i sober lyxvilla
Medlem
· Västra Götaland
· 134 inlägg
Fint hus men tråkigt att behöva se lägenhetshus från uteplats och fönster.
Medlem
· Västra Götaland
· 134 inlägg
Intressant hus.
Skjutdörrar är underskattade. De ger illussionen av en öppen planlösning men valet att kunna stänga.
Skjutdörrar är underskattade. De ger illussionen av en öppen planlösning men valet att kunna stänga.
Åh, jag gillar verkligen det mesta med det här huset - skjutdörrarna, den öppna spisen, innertrappan och takljuset. Kanske att köket skulle gjorts lite ljusare (i mitt tycke) men badrummen är fantastiska. Skulle gärna bo i det huset om jag hade råd.
Att många, kanske de flesta som bor i enfamiljshus gärna vill se ut över vatten, skog eller ängar och slippa se Larsberg (Bodal, Larsboda, Flemingsberg, Blåkulla eller annat valfritt höghusområde) kan jag förstå, men i mitt tycke finns det värre saker; nämligen att stycka av redan med Stockholmsmått mätt, små villatomter och slå upp både villa och Attefallare på det avstyckade så det känns som att man stirrar in i ett akvarium, alternativt att en själv är guldfisken...
Att många, kanske de flesta som bor i enfamiljshus gärna vill se ut över vatten, skog eller ängar och slippa se Larsberg (Bodal, Larsboda, Flemingsberg, Blåkulla eller annat valfritt höghusområde) kan jag förstå, men i mitt tycke finns det värre saker; nämligen att stycka av redan med Stockholmsmått mätt, små villatomter och slå upp både villa och Attefallare på det avstyckade så det känns som att man stirrar in i ett akvarium, alternativt att en själv är guldfisken...
Finns ju hus med olika stora tomter i området men då får man betala mer.Maria T skrev:
Åh, jag gillar verkligen det mesta med det här huset - skjutdörrarna, den öppna spisen, innertrappan och takljuset. Kanske att köket skulle gjorts lite ljusare (i mitt tycke) men badrummen är fantastiska. Skulle gärna bo i det huset om jag hade råd.
Att många, kanske de flesta som bor i enfamiljshus gärna vill se ut över vatten, skog eller ängar och slippa se Larsberg (Bodal, Larsboda, Flemingsberg, Blåkulla eller annat valfritt höghusområde) kan jag förstå, men i mitt tycke finns det värre saker; nämligen att stycka av redan med Stockholmsmått mätt, små villatomter och slå upp både villa och Attefallare på det avstyckade så det känns som att man stirrar in i ett akvarium, alternativt att en själv är guldfisken...![]()
Som alltid när markpriserna ökar så krymper tomterna och riktigt stora tomter finns främst där markpriserna är låga.
det är ju inte direkt botkyrka man ser på andra sidan bara massa bostadsrätterMaria T skrev:
Åh, jag gillar verkligen det mesta med det här huset - skjutdörrarna, den öppna spisen, innertrappan och takljuset. Kanske att köket skulle gjorts lite ljusare (i mitt tycke) men badrummen är fantastiska. Skulle gärna bo i det huset om jag hade råd.
Att många, kanske de flesta som bor i enfamiljshus gärna vill se ut över vatten, skog eller ängar och slippa se Larsberg (Bodal, Larsboda, Flemingsberg, Blåkulla eller annat valfritt höghusområde) kan jag förstå, men i mitt tycke finns det värre saker; nämligen att stycka av redan med Stockholmsmått mätt, små villatomter och slå upp både villa och Attefallare på det avstyckade så det känns som att man stirrar in i ett akvarium, alternativt att en själv är guldfisken...![]()
Klicka här för att svara