Redaktionen
Redaktionen: Köpte stolpstommar för 160 000 kronor, fick fel sort men företaget ville inte ta tillbaka varorna. Du kan läsa artikeln här: Fick fel vara men företaget vill inte ta på sig ansvaret
0 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Nya siffror från Svensk Mäklarstatistik visar att huspriserna ökat under maj månad. Du kan läsa artikeln här: Huspriserna rör sig uppåt igen
0 svar · 693 läst
Redaktionen
Redaktionen: Ovanmarkspool har blivit allt mer populärt. Ett trädäck runt eller i anslutning till poolen ger ett ombonat intryck och öppnar för poolhäng. Här kommer lite tips för att bygga pooldäcket. Du kan läsa artikeln här: Trädäck till ovanmarkspoolen - gör det själv
0 svar · 1,7k läst
Z
Zeke_Varg: [citat] Jag högg också på dessa 10 trappsteg i relation till den bilden. Jag förlikade mig att trappans utformande är varierad med topografin och en hel del växtlighet och släppte det hela med en minnesvarning och gult kort.
4 svar · 1,9k läst
E
enoch85: Gjorde ca 110% vinst i Skåne på 3 år.
2 svar · 1,5k läst
B
bakterie: Jag får väl ge mitt tips också, vilket är något jag byggde för flera år sedan. Tyvärr har jag inga bilder från bygget, och den har sedan dess blivit skrot. Jag byggde en trebuchet vid sommarstugan, helt på frihand. Klart barnen ska ha ett medeltida belägringsvapen under sommarlovet. :cool: I brist på egna bilder så länkar jag till några som tagit det lite mer seriöst än vad jag
1 svar · 950 läst
Redaktionen
Redaktionen: Det som följer är inte direkt ett rättsfall, men dock knutet till juridiken, och jag ville inte undanhålla följarna denna lilla pärla. Att Göteborg nu fyller 400 år gör inte tillfället sämre. Du kan läsa artikeln här: Om gamla pengar …
0 svar · 1,1k läst
Bjor
Bjor: [citat] Lite överdrivet, men annars får du nog ingen uppmärksamhet. En tesked rapsolja brukar räcka för mig.
14 svar · 3,0k läst
P
Pligg85: Bra netto med 72öre tillbaka på 42öre i kostnad på elhandeln med fast pris. Med nätägarens 30 öre kWh och energiskatt på 49 öre så hamnade vi i november och december på just 49 öre netto. Med månadsavgift hos nätägaren så blev det utslaget 40kr om dagen i november och december för all förbrukning. Billigt. Tur man inte eldade eller snålade. Hade varit onödigt. Detta elstöd
46 svar · 9,3k läst
·
Kalöe
Kalöe: [citat] Hur har det gått med det här? Jag har exakt samma problematik.
10 svar · 8,0k läst
raveper
raveper: [citat] Allt minskar ju mer man dricker. Förutom självförtroendet..
41 svar · 9,8k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Häromkring finns det ju fler hästgårdar än bönder numera och de har alltid ett överskott av fastgödsel som de vill bli av med. Vanligaste källan till skit till trädgårdslandet skulle jag gissa.
74 svar · 7,1k läst
·
M
Markarbetaren: [citat] Nu gissar jag lite här men jag har inget minne av att det fanns annat än 22x95 tryckt trall när jag växte upp på 80-talet. Min föräldrageneration (40-talister) byggde bara med denna dimension när det begav sig. Lades med cc40 vill jag minnas. Mina pärons 22x95-altan är 46 år gammal i år. Tvättad och oljad genom åren, ser hemsk ut på ytan men alla brädor är hela. Spikad
79 svar · 20,3k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Ny statistik om huspriserna visar vilka län som stått sig bäst 2018-2023. Du kan läsa artikeln här: Så har huspriserna rört sig sista fem åren
0 svar · 1,0k läst
Z
Zodde: [citat] Och det var tillåtet för din vän…? Poängen är att du kan inte förbjuda din vän att vara privat involverad i ALLT som blir påverkat av ett räntebesked
52 svar · 6,7k läst
Jumos
Jumos: Jag har funderar över vad som är kutym gällande vimpel och vinter. Vi brukar låta vår vimpel hänga uppe även över vintern (mest för att vi inte tänker på den då den alltid hänger där), men på nåt vis tycker jag att det ser lite konstigt ut att ha den uppe även när det är 1 meter snö och mörkt stora delar av dagen. Å andra sidan finns det ju nåt gammalt om att en naken
16 svar · 12,8k läst
·
nikasp
nikasp: Sådärja, efter 8 år i huset och 29 grader inne glödheta dagar så blir det skönt med billig kyla sommartid och något som går in ”istället för” solpanelerna vintertid. Daikin Caldo II CRH40. [bild]
256 svar · 35,5k läst
·
rampante
rampante: Absolut dyraste ovanmark-poolen är nog att köpa en PP-pool, och sen gjuta 30cm runt den... men vem gör sånt? /Undertecknad
5 svar · 4,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Kolla vilka riskområdena i huset är och se hur ditt hem står sig mot statistiken. Du kan läsa artikeln här: Här uppstår de flesta vattenskadorna i hemmet
0 svar · 1,5k läst
H
hempularen: Jag har rensat en mängd Off Topic ur tråden /moderator
9 svar · 4,8k läst
Snigla
Snigla: Mysigt hus (vackert).. hemtrevligt och varmt.. (y) Alla tavlor på väggarna i det huset.. får mig och fundera på det där med tavlor på väggen här.. har bott tio år och har kanske satt upp två nya saker på väggen (och det är på den enda träväggen vi byggt).. pga att jag år ett lärde mig att lerstensväggar inte var och leka med (börjar man peta ramlar hela vägen ner typ..) ..
4 svar · 1,6k läst
Klaugust
Klaugust: [citat] Så du saknar helt empati om det skiter sig för folk som var ekonomiskt svaga vid köptillfället? Sympatiskt! Jag tycker att man ska försöka vara ödmjuk inför att olika personer/familjer har olika förutsättningar samtidigt som den tid nån verkar i kan vara annan än den man själv kommer från. Det var ju verkligen inte ovanligt med topplån förr, innan kravet på kontantinsats
8 svar · 3,1k läst
DennisCA
DennisCA: Tycker artikeln är svår att förstå, känns som information har lämnats bort och man får läsa mellan raderna... [citat] Mannen själv = nuvarande hyresgästen? Det talas tidigare om att den ägdes av ett dödsbo så vad hände? Sålde han gården och kunde inte köpa tillbaka den då köparen dog? Varför sålde han gården med planen att köpa tillbaka den?
2 svar · 2,0k läst
J
Jockebyggab: Korkat att överhuvudtaget använda gräsbrännar och massa bränder startar med sånt skit. Det är väl för fan bara att skrapa o hacka o klippa. Luktar fan gör det dessutom med sånt skit som ogräsbrännare. Och vi har tillräckligt med bränder i vårt land. Räcker inte det?
1 svar · 2,1k läst
V
VetarN: Alltså, något som faktiskt fascinerar mig är att inte det här slår hårdare på ekonomin. Jag lägger säkert de summorna som tar och sen har jag börjat spara mer utifall att. Det är ca 100k man inte lägger på konsumtion. Trodde lätt de skulle slå mer på ekonomin.
4 svar · 3,3k läst
·
M
mawno: Vi har haft en del inbrott i våra förråd tyvärr. Helt meningslösa saker stulna, typ lite fiskedrag och en gammal grill. Störigt då det kostar en massa pengar att laga inbrottsskador och det känns lite olustigt att folk rumstrerar runt i förråden.
3 svar · 1,8k läst
L
LoTiX: [citat] Ändra gränsen till tre hus och över en 5-årsperiod borde ge mer intressanta resultat... och ändå utgå ifrån närtid. Urvalet blir ju inte speciellt statistiskt säkerställt men det blir det inte vid fem hus heller, men det ska ju inte vara poängen här. Då borde man utgå från område, postnummer eller dylikt istället.
18 svar · 4,6k läst
R
Riemann: De fick bo kvar en tid p g a en formalitetsmiss från hyresvärden. Sedan fick de flytta och sedan flytta igen. https://www.hemhyra.se/nyheter/kortvarig-gladje-for-fyrabarnsfamiljen-forlorar-sitt-hem-for-andra-gangen-pa-ett-ar/
114 svar · 22,8k läst
P
Pligg85: Skulle jag få 400% av taxeringsvärdet på vissa fastigheter skulle jag ändå behöva pistol mot tinningen innan man skev på
16 svar · 4,2k läst
M
Markarbetaren: [citat] Man ska alltid ha lite torrt krut sa man förr, idag säger väl ungdomarna fuckoff-kapital:D
58 svar · 11,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.