L
lop3r: [citat] Varför slutade då byggandet på 90 talet när man lade ner det statliga byggandet? och varför har man liknande problem i hela västvärlden med avreglerade bostadsmarknader? jag är just nu hos min Frus familj i Sydney, här får man betala 10 mille för ett enkelt radhus långr ut i förorten.
29 svar · 4,3k läst
·
F
FGLIN: Artikeln pekar ut en del saker att tänka på men ger inga svar bortsett från en intressant tabell över energiförbrukningens ungefärliga fördelning på olika byggnadsdelar.
1 svar · 1,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Husbyggandet halverades under 2023, jämfört med året före. Du kan läsa artikeln här: Kraftigt minskat husbyggande
0 svar · 481 läst
Appendix
Appendix: [citat] Är det material som bevisligen har orsakat cancer vid felaktivg hantering är det bättre att kapas i fabrik där erforderlig utrustning finns än att hemmapulare/billigast möjliga snickare ska utsätta sig för det Det här borde myndigheterna ta på större allvar än jakten på att man inte ska kunna installera en "quick connect" värmepump själv. Men i SVMP sverige var miljön och
16 svar · 4,6k läst
M
maria01: i programet ser ju området riktigt trevligt ut med stora öppna gräsytor men allt det är ju borta idag när det har byggts en massa hus på dom
39 svar · 7,4k läst
·
Rolf Sköld
Rolf Sköld: [citat] I hur många fall är det tidsåtgången som är det enda viktiga? Hur vore det med en kostnadsjämförelse?
35 svar · 25,1k läst
·
Appendix
Appendix: Sen skulle jag nog säga att det är extremt liten del av bygghandel som skickar leveranser med Postmord :D Här är det alltid andra speditörer/åkerier vid skrymmande gods.
2 svar · 1,2k läst
D
Daniel 109: Så fort ett område har högre straffskatt än ett annat så klassar de det som en subvention. Det blir ett rätt konstigt sätt att räkna på. Då minskar man lättast subventionerna genom att minska skatten där den är som högst. Det ger definitivt ingen miljöfördel.
282 svar · 48,2k läst
·
Fario
Fario: Ja, man vill ju inte folk skall tycka man är jobbig men det är det där med svenska citattecken och amerikanska... Fel [bild] Rätt [bild]
42 svar · 8,3k läst
·
G
Greger_08: [citat] Kom från ingenstans brukade det ju stå i tidtagarna gissar att det fanns lite Bonnier pengar i bakgrunden so m säkerhet..
13 svar · 2,8k läst
·
P
Pligg85: Finns ju nästan bara studentbostäder i Vasastan. Utbudet över 180 kvadrat är ju inte många. Finns en hel del runt 120 kvm men det är ju mindre än vad man flyttade till när man var 18 år och singelhushåll. Finns ju vuxet folk som bosätter sig i 70 kvm och så är det ju klart att man har lägenheten som övernattningsbostad och äter allt ute och undviker skyffet.
134 svar · 17,6k läst
·
R
Anonymiserad 239657: [citat] Nej den blir svår, för det jobbar inte så mycket folk som har gått bygg på sådana ställen. Känner en del och jag har såklart inte insyn i hur de sköter sitt jobb (jag hoppas ju bra) men de har inte relevant utbildning eller erfarenhet av hus. Precis likadant med värmepumpar, det är ju inte utbildat folk som inom vvs eller dylikt som tillverkar värmepumparna. Utan folk som
40 svar · 4,2k läst
Appendix
Appendix: Flesta avregistreringarna är pga utebliven avgift. Dvs de Som slutat som mäklare. Sett andra tolkningar som säger att avregistreringarna är i nivå med anmälningar om man räknar bort avgiftsärendena Men bra försök till clickbaitrubrik ❤️
1 svar · 726 läst
T
Timmenpettsson: [citat] En av de vanligaste myterna och missuppfattning.
12 svar · 2,6k läst
Kuslake
Kuslake: En varm Norrlandsburk behöver ingen hållare, den ligger i pantpåsen.
69 svar · 10,2k läst
·
useless
useless: [citat] Ok. Har du hört talas om att priset skiljer mellan olika delar av landet?
11 svar · 4,4k läst
S
sebastiannielsen: En felaktighet i artikeln är detta: "I bostadsrätt så kan det variera mellan olika föreningar, men i praktiken så måste man ha tillåtelse för att göra förändringar i elsystemet i de fall de kräver en elektriker." Faktum är att elsystemet är en av de få saker man får göra utan tillstånd av föreningen. Detta styrs i stadgarna, eftersom förändringar och tillägg i elsystemet är
42 svar · 10,2k läst
P
pmd: [citat] Mitt förslag på agerande i inlägg #28 bygger på att polisen ska bli motiverad att göra en utryckning om de får höra "OK, då tar jag hand om tjuvarna själv på mitt sätt. Jag ringer när jag är klar". Det är samma princip som i ditt skämt i inlägg #11 men med en bättre chans att ha ryggen fri rättsligt. Huruvida man bör göra ett envarsgripande eller inte vill jag inte ge
32 svar · 5,6k läst
R
Rävarna: [citat] Tack! 🙂 Jo det finns en tvättstuga (där det inte filmades) i huset med bergvärmepumpen, maskineriet till ventilation osv. Och förrådsutrymmen i andra byggnader finns det gott om. Även om iordningställande av det återstår tillsammans med tusen andra projekt.
25 svar · 5,8k läst
Appendix
Appendix: "gästhus" "Vi går ut hit för att laga mat för att annars blir det för varmt i huset" Hur många skulle säga att det är en bra lösning att ha köket i ett annat hus :D Annars var det ett intressant "återbesöksprogram" där man inte åkte hem till de flesta utan lät dem göra totalt intetsägande videohälsningar. Förstår att Lundaparet skulle bygga nytt. Fy fan att bli så där
2 svar · 2,3k läst
Excel
Excel: Vore nice med en uppföljning av investeringen. Har solcellerna tappat någon effekt?
49 svar · 7,2k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: [citat] Minst tusen kronor natten per bäddplats med det läget under Almedalsveckan
12 svar · 4,5k läst
blackarrow
blackarrow: [citat] Jag tycker det är ett större problem att vi skickar så mycket pengar till kina i stället Och hur kinesiska staten använder sin rikedom till att bygga upp sin militära kapacitet och bli militärt aggressiva i regionen. Det är lätt att glömma bort rysk-kinesiska militärövningen i Östersjön 2017. Sen har vi nutidens oroliga näromvärld sabotage i Östersjön. Först en stor
111 svar · 32,6k läst
·
P
pmd: [citat] Sådana robotar har gjorts för att slösa bort tid för telefonförsäljare, så det går nog att fixa en robot som du vill ha.
46 svar · 5,6k läst
A
AndersS: [citat] Finns "dropkranar", men har vara sett det på större anläggningar.
7 svar · 2,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Svenska hushåll justerar sina ränteförväntningar i ljuset av nya signaler från Riksbanken och banksektorn. Du kan läsa artikeln här: Kraftig omsvängning i hushållens ränteförväntningar
0 svar · 753 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Smart speciallösning 👍
2 svar · 1,5k läst
·
M
mao-lin: [citat] Intresserad att höra mer om er avloppslösning! Är det ett helt slutet system, eller blir det någon form av utsläpp till marken? Hur har det gått med Lerums kommun? Går systemet att kombinera med kommunalt avlopp om ni blivit tvungna att ansluta?
93 svar · 27,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.