Artikelkommentarer
Claes Sörmland: [citat] Dagens sanning! Vore ju ett under om det inte blev färre köpare av hus med dessa reala förändringar. Och de som behövde större och villa men hade skjutit på det flyttade ju redan under pandemin så den gruppen finns inte på marknaden längre. Dött i min lilla håla i Sörmland också på bomarknaden. Nu byggs de sista småhusen som folk planerade och gav sig in i under pandemin
Johanbogg: [citat] Att banken har rätt att kräva den ränta du lovat att betala? Precis som du som kund har rätt att få betala 1.8% ränta i flera år fast banken själv har högre inlåningsränta från riksbanken?
Bananskalare: [citat] Kan du inte testa och läsa det man skriver? Jag har aldrig sagt att det blir strömavbrott vid effektbrist. Det är omöjligt att diskutera med dig. eftersom du inte läser det man skrivit.
debbo: [citat] Inte om man går och lägger sig efter kl.02:00😂
Anonymiserad 405730: [citat] Jädrans vad reellt det blir när man tex. Ser hur befolkningsmängden ökar😮
Keiller: [citat] Tusen gånger trevligare 😂 (Enligt en nypublicerad uträkning)
tergo: [citat] då kollade man hos kungen av billeberga http://www.billeberga.com/index.sv.html
WFD: [citat] Köpte en liknande, Pela ROS090 och kostade på mig dammsugaren till. Fungerar förvånansvärt bra och nästan helt dammfritt. Ska nog leta upp en padsaver som passar.
b8q: [citat] Man byter ju system till nya då och då, just för att ta upp de deformationer som uppstått. Innan SWEREF 99TM hade vi ju RT90, t.ex. Om några årtionden är det nog dags att räkna om igen. Att kommuner har egna system (som inte är SWEREF) är nog helt borta numera, utom enstaka lokala byggnät.
Redaktionen: Har du fått till något julpyssel i år? Om inte är det dags nu! Här får du tips på fem enkla pyssel för hela familjen. Du kan läsa artikeln här: Guide: Så gör du årets bästa julpyssel
Zlatje: [citat] dags att mäklare är mer än en pappersvändare
Farstatjej90: [citat] Många kommentarer nu om att jag och USA inte är nåt speciellt! Mindervärdeskomplex är mänskligt men trist att möta. Öppna sinnet istället det kan finnas lärdomar att få från andra kulturer och länder. Angående toaletter så är jag på Trumps sida man borde förbjuda.
Blueeye: [citat] Tack för klargörandet
Gask74: [citat] Ni är roliga... skriver en artikel om farliga bristande elprodukter och reklamen på eran sida är från en sån som säljer just dom produkterna.
Jontha: Kronan mot Euron är fullkomligt löjligt. Räntorna kommer inte att följa någon modell. Det är bara krig och andra svarta svanar som bestämmer det. Företagen har återigen visat sina fula trynen. Först gnäll under pandemin och sen tvekar man inte för en sekund att pressa upp priser till helt orimliga proportioner. De ville sedan höja löner med 2% men helst inte alls. Fortfarande någon
Redaktionen: Inflationen har förbättrats så styrräntan blir kvar på 4,0 procent. Du kan läsa artikeln här: Besked från Riksbanken: Oförändrad styrränta
Squall Leonhart: Nu var det inte mitt tak som låg som grund för ifrågasättningen i det 6 år gamla inlägget du citerade, utan grannen som lejde bort allt och ändå inte var nära artikelns "175 000-250 000 kr eller ännu mer för en villa". Mitt tak var bara ett prisexempel på materialet för att påstå att arbetskostnaden skulle då ligga på 100 000 eller mer för ett villatak.
grodis: [citat] Tomtgräns och fastighetsgräns är INTE samma sak bara för att det är ett tätbebyggt område.... Jag har förklarat skillnaden i ett inlägg längre ner om ni vill lära er nåt nytt. Speciellt där det finns gamla detaljplaner och där inte kommunen varit huvudman när planen togs fram så är det rätt vanligt med avvikelser mellan tomtgränser och fastighetsgränser.
Norskenbygger: En "expert", i denna sammanhang, gissar lika bra som hushållen.
Redaktionen: Missnöjda el-kunder och pressad bransch synbart i statistiken. Du kan läsa artikeln här: Sämst kundnöjdhet på 15 år i elbranschen
xxargs: Igen, det behöver en form av tensid som orka väta ytan ordentligt - finns kök i utrymmet som värms upp så finns det mer fetter i dammet som samlats på flänsarna och det avvisar vatten och gör att dammet inte väts upp speciellt enkelt utan hjälp av tensider, samma sak om det röks i lokalen då tobaksrökpartiklarna oftast är väldigt feta... Lite diskmedel i lösningen gör mycket för
Appendix: [citat] Rasistdravel. På landsbygden pratade man innan om problemen med "y-namnen". Nu är fokus på andra grupper. Kanske mer handlar om att är man en socioekonomisk svag person så är det ibland lättare att skarva på en ansökan än att bli bostadslös.
Redaktionen: Microcement är ett tunt lager cement du kan lägga på golv och väggar i badrummet, som nytt ytskikt ovanpå befintligt kakel eller plastmatta. Här går vi igenom vilka regler som gäller, hur du jobbar med det steg för steg och vad det kostar att lägga microcement i badrummet. Du kan läsa artikeln här: Mikrocement i badrum - regler, pris, teknik samt före & efter
SueCia: Sett såna nyheter ett par gånger i år, som tur är har räntorna inte dykt än så länge. Vore helt vansinnigt att stimulera ekonomin när folk fortfarande har pengar i överflöd. (Nej jag pratar inte om minoriteten som har det tufft på riktigt nu)
Klass0n: [citat] Hoppas du har vett att dubbla faktureringen när de kommer krypande tillbaka 🙂
Troberg: Jag önskar att jag dokumenterat vår renovering. 1040m2 förskola till bostad... Har jag tid någon dag ska jag ta lite foton och lägga upp tillsammans med mäklarbilderna som visar hur det såg ut före.
Lexington: Måste uppdatera här. Fick problem förra året med att den drar säkringar, ibland ett par gånger i rad sen funkar den och ibland inte alls. Bytte däck och tvättade dessa i helgen, startar tvätten och säkringen går, dock inte dvärgbrytaren som det brukar utan huvudsäkringen på 20A. Kört bordssåg och kap/ger och andra tyngre maskiner på samma uttag så garanterat tvätten som felar.