35 053 läst ·
134 svar
35k läst
134 svar
Tiny House - att bygga och bo i ett riktigt litet hus
Sida 1 av 9
På konsumentens sida
· 3 630 inlägg
Hur är det egentligen att bygga och bo i ett Tiny House? Marita Brännvall och hennes man borde veta. De bor sedan snart två år tillbaka i ett Tiny House i Höörs kommun.
Du kan läsa artikeln här: Tiny House - att bygga och bo i ett riktigt litet hus
Du kan läsa artikeln här: Tiny House - att bygga och bo i ett riktigt litet hus
Kul!
Lite väl litet för egen del, men tycker det är roligt att se när folk väljer att göra något annorlunda och inte bara "bräcka" varandra jämt. Bor själv i ett hus på 60 kvm och så länge jag är ensam här känns det som att mer än så bara blir massa mer att städa utan att ge mig något.
Lite väl litet för egen del, men tycker det är roligt att se när folk väljer att göra något annorlunda och inte bara "bräcka" varandra jämt. Bor själv i ett hus på 60 kvm och så länge jag är ensam här känns det som att mer än så bara blir massa mer att städa utan att ge mig något.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 935 inlägg
Tur att de kunde passa in huset som attefall..
Betyder det att de måste "ha kvar" den ursprungliga stugan i nån form av beboeligt skick tillsvidare?
Betyder det att de måste "ha kvar" den ursprungliga stugan i nån form av beboeligt skick tillsvidare?
Var kommer tre tons kravet ifrån?
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Att bo litet är inget problem så länge man inte har barn, sen är det inte lika enkelt. Själv har man bott i en 15kvm studentbostad i 5år, inga problem så länge man bara behöver ta hand om sig själv.
Häftigt! Kan tänka mig något liknande senare kanske. Har ett par på mitt jobb som sålde hus, sommarhus och allt möjligt skit och flyttade in i en 26 kvm lägenhet och kör compact living. De trivs bra och kan resa massor samtidigt som de kommer kunna gå i pension väldigt tidigt.
Byggveteran
· Åland
· 2 077 inlägg
Förstår inte hur de fått bygglov då inga väsentliga krav uppfyllts betr tillgänglighet, förvaring och rumsfunktioner. Attefallare är ju ett komplement till permanentbostad. Vad jag förstått finns ingen sådan.Redaktionen skrev:
Redigerat:
Det var precis det jag tänkte när jag läste artikeln. Var är huvudbyggnaden? En attefallare är ju en komplementbyggnad och om du inreder till bostad, komplementbostadshus. Men då tillkommer tillgänglighetskraven, nyfiken på hur man har tänkt kring det i detta fallet?T twoody skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 679 inlägg
Där står ett annat hus på tomten så att detta kan klassas som ett attefallshus (står i texten).