• Gilla
IFB
  • Laddar…
Välkomna att kommentera den här artikeln om Villa Karstorp.

Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här husbyggena. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.

Utgå också från att alla som är inblandade i husbygget är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.

Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 5.7) raderas utan förvarning.

Riktigt fint hus!

E
Verkligen snyggt. Terrassen borde dock få en pigmentering, det obehandlade tryckimpregnerade passar illa.

marlen kan du inte skriva om vanliga sommmarhus med

Hur kommer kakorna in i bilden?

• Text som nämner att morotskaka är en favorit som kan ersättas av äppelkaka.
  • Gilla
deetee och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
N NoiseMaker skrev:
Det är ju viktigt! Äppelkaka är alltid att föredra. Morotskaka har ett misstänkt ideologisk bakgrund.

• Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Det har nog med äppellundarna i ingressen att göra skulle jag tro.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Kan någon av de här artiklarna passa?
[länk]
nya dom där ju gamla nu och vart tog fredagshuset vägen?

Gillade det, det flörtar med klassisk sommarstuga med faluröd och ribbpanel samtidigt som det är modernt och faktiskt går ihop med tomten. Det händer inte ofta när det är arkitekter inblandade

Snyggt hus men:
#Svårbyggd tomt", "Byggnaden klättrar uppför sluttningen..."
Vad är det jag missar? Det är 4 trappsteg i huset, så på hela längden av huset diffar det mindre än en meter, det kan ju inte vara så brant?

Annars väldigt coolt hus?

• Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
Otroligt fint, det känns som att hela huset och trådgården är en helhet som hänger ihop till skillnad ifrån det mesta som byggs idag.

Fint hus av det lilla man fick se. Snålt med interiöra bilder och en planritning hade varit kul att se.
Känns lite märkligt hur ytan är utnyttjad vid den nedre kortänden och altandörrarna av det som kan skönjas på bilderna...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.