Artikelkommentarer
buspojken: [citat] Exakt varenda salva som sprängs är en kalkylerad risk, den sprängare som kan utföra en garanti att ingen olycka kommer att ske, ljuger dig rätt upp i ansiktet, en sån garanti kan aldrig ges. Lägstanivån på kompetensen är otroligt hög i Sverige, vill påstå att vi är bäst i världen på att spränga berg, tvåa kommer Norge, sen kommer ingenting, just därför är svenska
Marlen Eskilsson: När man talar om saker som formgivning eller arkitektur där språket inte spelar någon roll är det korrekt att säga 'finsk', men det går även att säga 'finländsk'. http://www.sprakinstitutet.fi/sv/publikationer/sprakspalter/reuters_rutor/2007/finsk_och_finlandsk_an_en_gang
Elina Blom Westergren: Det har jag också noterat. Har en stor ficklampa jag fick i julklapp förra året som luktar så starkt att jag inte kunnat använda den.
Robert-san01: I Stockholm kan den vara 350 000kr... Den är för att bekosta infrastruktur i och till området, ex vägar och gatlyset.
Paxman: [citat] Ett sådant påstående kräver källa...men någon sådan lär vi inte få. Det finns, som tommib skriver, ingen statistik som försäkringsbolagen kan hänvisa till gällande felkopplad el för att motivera höga premier. Utan att ha någon fakta att luta mig mot, skulle jag säga att den helt klart övervägande anledningen till försäkringsbolagens kostnader, och därigenom höga
Stringfellow Hawke: Bra agerat, men jäkligt farligt, som dagens samhälle ser ut hade rånaren kunnat ta upp en pistol och avsluta fighten abrupt.
useless: Det välvda taket ser väldigt rakt ut på bilden.
harry73: [citat] Var fick du det ifrån? De flesta gamla kvarnar brukar väl ha turbiner från början, eller i alla fall väldig länge. Jag tycker överlag att ditt inläg visar på väldig lite respekt för människor som äger en gammal fastighet och försöker behålla den i ett någorlunda ursprungligt skick. Jag tycker att det är väldigt olämpligt om folk som jobbar på Länsstyrelsen har den
Redaktionen: Företagsrekonstruktionen leder till att hustillverkaren tar sig an en ny kundgrupp. Du kan läsa artikeln här: Mockfjärdshus slutar sälja hus till privatpersoner
Elina Blom Westergren: [citat] Yes. Jag har den i pdf i min mejl, men det ser ut att vara samma.
Andersxboy: Ordspråken "kasta ej sten i glashus" eller "kasta ej bäver i trähus" stämmer bra här.
thomasx: Ja, med tanke på att man använder begreppen "grundmaterial" och "osynligt material", så kan ju begreppet "täckmaterial" tolkas som kakel och klinker, för det är ju det materialet som täcker det som är osynligt. Det blir ju också lite intressant att företagets tolkning innebär att kakelfix ingår, men inte fog och kakel. Hade varit intressant att få läsa offerten i sin helhet, då den
haavard: Fördelen med en garanti från Ikea är att vi kan räkna med att de finns kvar om 25 år. Min leverantör som varit i marknaden i 3-4 år (och bara i den marknaden) är jag mer tveksam till. Och att rikta krav direkt till en solcellsfabrik i Kina? Nä...
b1g jaon: hej om ni ska köpa en router köp då förfan en asus mvh jonas!
Krillew: Jag håller själv på med det här. Och funderingarna är hur sätter jag upp en webserver utanför brandväggen och hämtar data för att presentera. Data finns innanför brandväggen. Hur sätter jag upp säkerheten så jag kan kolla och ändra temperaturen och annat utan att öppna upp för alla.. Det är en hel del man måste sätta sig in i för att bygga upp ett sånt här system. Här
Redaktionen: Hushållen har lågt förtroende för bankerna men ändå är det få som vill byta. Du kan läsa artikeln här: Var fjärde missnöjd med sin bank
Redaktionen: Elsäkerhetsverket testar julprodukter och resultatet är nedslående, men bättre än förra året. Du kan läsa artikeln här: Nästan hälften av julprodukterna har brister
heimlaga: Jag är inte förvånad. I många andra länder bland annat Finland behöver byggföretagen också tvätta pengarna som anställda betalar tillbaka kontant för att inte få sparken eller "råka illa ut".
AndersPS: Som sommarboende tror jag det är alldeles utmärkt.
Pepparkaka: [citat] Påminner mig om denna idé som ett visst parti lyfte fram för ett antal år sedan... http://www.expressen.se/nyheter/val-2010/s-vill-ha-butler-pa-tunnelbanan/
13th Marine: Styrman_jansson: Du glömde att de ständigt höjer elnätsavgiften utan att ge något mervärde: "Det behövs för underhållet" och sedan pumpar de ut vinster till ägarna.
Sten01: Jagvill inte ha bodelning av huset utan vill att min man får min hälft. Blir han skyldig att betala skatt då
gästur: Fick en länk till denna gamla artikeln bland föreslagna länkar men svaren gör mig nästan gråtfärdig. En hund har du till att kela med och eventuell jakt mm inte för att stoppa inbrottstjuvar. Jag blir arg varje gång jag läser att de har en hund och därmed inte behöver fysiskt inbrottsskydd eller larm då det är ett helt felaktigt påstående. Om din hund är aggressiv så lär
MathiasS: [citat] Jag sa inte att det fanns ett kommersiellt 5g nät i drift idag. Jag sa att 5g fungerar idag och det får givetvis läsas i perspektivet att standarden sätts 2020 ungefär och att allt som är i drift är i labbmiljö. Jag tittade senast i torsdags på en av det första 5g telefonerna och en väldigt tidig 5g antenn. Som fungerar, förstås.
A-Man_08: [citat] Tro det eller ej men det är många som inte har någonstans att bo dvs sitter ej på något objekt.
gäst: Testet gjordes på statens provnings och forskningsinstitut. Rapport finns. Inget fuffens. Bara noggrannare undersökt. Det hela handlar om att det finns en branschorganisation som vill tjäna pengar och har godkänt vissa produkter och metoder. Försäkringsbolagen har sett att dessa produkter och metoder kostar dem pengar och letat efter förklaringar. Det de funnit verkar vara att metoderna
Redaktionen: Villaägarnas Riksförbund har varit i kontakt med professor som förklarar varför vattenjoniserare inte fungerar. Du kan läsa artikeln här: "Vattenjoniserare förbättrar inte vattnet"
slaskman: Min för 250 spänn på julas uförsäljning gör vad den ska. Sista jobbet var att ta upp hål i ett hyllplan för ledningsdragning.