Artikelkommentarer
pelpet: Jag har byggt in en del VP40. Då kan man dra in lite vad man vill. Hdmi, cat6 etc.
hushem: Tingsrätten jobbar alltid för att få fram en förlikning.
Squall Leonhart: Jag tänkte direkt på den här tråden: https://www.byggahus.se/forum/artikelkommentarer/283418-milersattning-till-hantverkare-vad-ar-rimligt.html angående bristande kommunikation och tilläggskostnader kontra missnöjet.
Redaktionen: Den försiktiga, avmattade uppgången som signalerats i senaste rapporterna fortsätter. Du kan läsa artikeln här: Priserna på husmarknaden mattas av
Ganescha: Ni kan tjafsa bäst ni vill med era statistiker. Allt går att vrida på, BRÅ älskar sådant! Det är deras jobb. Men det är ett faktum att klimatet har blivit hårdare i all bemärkelse. Sexualbrotten ökar, skjutningar ökar och ungdomar blir rånade och nerslagna av gäng. Så va det inte för 15-20 år sedan. Då blev en dödskjutning riksnyheter, idag är de så vanligt att det knappt
Hyltran från Veglemyren: [citat] Jag var kanske lite otydlig :) Har jag påstått att Myrdal är en vettig människa? Jag kan tänka mig att det samhälle som Myrdal vill ha (För han lever väll fortfarande?) skulle vara ett exempel på en ännu värre förtryckarstat än det Sverige som vi lever i dag :P Och det berörda paret skulle få ännu mer problem i ett sådant samhälle. Ja, det är oftast bra med lagar men
Lewdis: Kanske kommer lite sent och kommenterar. Mycket fint tycker jag, man har fått ett äldre hus att se modernt ut. Har själv delar av huset i tegel. Är lite nyfiken på hur man putsat huset? Är det bara att sätta på nät och putsa direkt på eller är det mer omfattande?
gäst: Hej gudmundur, hur mycker kostar ett bashus i denna storlek? Kan
Squall Leonhart: Är det att "tjafsa om formalia" om en person startar ett bygge innan bygglovsansökningarna är klart? Jag tycker detta låter lite som ett typexempel i juridikdelen där grannarna är missnöjda på bygget men aldrig fått en chans att yttra sig och bygget godkänts med en straffavgift eller liknande.
Redaktionen: Det är inte alltid det är läge för en stor badrumsrenovering, trots att badrummet känns gammalt och slitet. Här listar vi snabba billiga sätt att få badrummet att kännas som nytt med en hyfsat liten insats. Du kan läsa artikeln här: Fräscha till badrummet snabbt och billigt
Redaktionen: Betongbrunnen fick sprickor efter dräneringen och det läcker in vatten i källaren. Du kan läsa artikeln här: Fick läckage i källaren efter dränering
Oldboy: Vid en snabb granskning så tycks det enda konkreta resultatet vara att energiskatten på el höjs med 3 öre exkl moms / kWh den 1 juli i år, och ytterligare 1.2 öre 2019. Sedan föreslås vidare utredningar och långbänkar i vanlig ordning. Är det någon som är förvånad?
Redaktionen: De renoveringsarbeten som genomförs på ett hus, och de kostnader som kommer med detta, svarar alla ägare av fastigheten för enligt högsta domstolen. Du kan läsa artikeln här: Ägare till samägd egendom svarar gemensamt för kostnader för förbättring
Redaktionen: Olycksstatistiken har börjat sammanställas och en ny elsäkerhetslag arbetas fram. Du kan läsa artikeln här: Två personer omkom i elolyckor 2016
Fario: Julgranar som förbättrar miljön i våra vatten. Värt att skapa liknande projekt på fler ställen. http://www.sportfiskarna.se/Om-oss/Aktuellt/ArticleID/5751
sir_daniel: [citat] Titta inte på värdeökningen utan vad liknande hus går för i området.
gäst1110: Fort men fel...! Som alltid inom byggbranschen. Tröttsamt!
useless: [citat] Det var väl köparen som drog in juridiken i det hela? Vad har Härjedalskök gjort menar du?
Husqvarna220Ac: Ganska omöjligt att säga hur länge detta pågått, han kan ha stulit el i 26år, eller 2.6mån, men får endast beräknas och backa 3mån...
leva_dö_norden: Jag fick idèn att ha en radio i carporten kopplad till en rörelsedeckare som även tänder belysning. Detta funkar även dagtid. Hoppas det är störande för objudna!
Lars48: [citat] Jag var tydligen i min egen värld när jag skrev om förskottbetalning. Du har rätt.
Jonatan79: SCB säger att det vänt neråt och här går det upp ? QUE!
olotor: Notera att artikeln är före de nya bestämmelserna om Attefallshus och Attefallsutbyggnader.
klaskarlsson: Blir det en platå och rimlig sänkning är det nog bra - marknaden behöver kylas av tror jag, istället för att rusa tills det blir platt fall :/ /K
Pierre_r: Vad förvånad man (inte) blir.... Vill dom höja den ännumer så borde det vara KRAV på att elen ska levereras 24timmar om dygnet året runt oavsett väder,krig,kraftverksdammarna rasar, vindkraftverken snurrar på så snabbt så att dom lyfter, haven slutar ha vågor på sig, kolkraftverken brinner ner, kärnkraftverken får 100% härdsmälta, diesel och bensinkraftverken skär en efter en +
Redaktionen: Efter gårdagens dom tar regeringen krafttag för att säkerställa skäliga priser för elkunderna. Du kan läsa artikeln här: Regeringen vill skärpa elnätsregleringen