K
Kallebo: Nästan alla tillverkare har någon variant av monoblock. Visste inte att det var nytt. Finns en lång diskussion i en forumtråd om vad som egentligen är vanligast. ...
6 svar · 8,0k läst
Appendix
Appendix: Här vill jag vara lite besvärlig och märka ord. Att prisökningarna vänder neråt. Betyder det att priset nu sjunker? Eller borde man skriva som Swedbank säger. Att ökningarna bromsar in. För ingen analys pekar på att priserna går ner.
1 svar · 1,1k läst
R
Räknenisse: Småbarn trillar ner från möbler, gamlingar snubblar och vanliga vuxna skär och klämmer sig. Beror inte så mycket på byggnaden. https://www.msb.se/RibData/Filer/pdf/20962.pdf Fall är den vanligaste skademekanismen i samtliga åldersgrupper utom i åldrarna 13-44 år. I denna åldersgrupp är kläm- eller skärskador vanligast. I den äldsta åldersgruppen (80 år eller äldre) orsakas nio
14 svar · 2,8k läst
R
leffemannen: Stockholm Städgruppen AB följer inte ARN:s rekommendationer: https://jesperahlin.com/2017/03/21/anlita-aldrig-stockholm-stadgruppen-ab/
9 svar · 3,1k läst
B
Boan: Varför har man kvar att man ska behöva identifiera?? Borde väl räcka med att personerna är på platsen. suck
12 svar · 2,9k läst
M
Martin_A: Hur långt sträcker sig begreppet "konsumentprodukter" tro? Det vore intressant om det gick att göra avdrag för hyra av minigrävare eller bilningsmaskin tex.
2 svar · 850 läst
R
gäst: helt fel när det gäller livslängd på ytpapp, kan hålla minst 40 år o fel när man säger att det är för gör det självaren, heta arbeten behövs o flera års erfarenhet för att kunna svetsa o lägga rätt
13 svar · 5,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det norska ägandet av svenska fritidshus ökar, medan danskarna minskar för fjärde året i rad. Du kan läsa artikeln här: Norrmän fortsätter att köpa fritidshus i Sverige
0 svar · 1,2k läst
LinusW
LinusW: Tanken med ett lån är väl att man ska betala tillbaka? Tycker att amortering är en självklarhet, oavsett krav eller inte från staten. Har man inte råd att amortera så får man se över vad det är man kan köpa.. folk verkar tycka det är en rättighet att få bo i ett fläskigt hus. Nu är bostadsmarknaden helt galen i många delar av landet prisökningen har ju verkligen inte gått hand
15 svar · 2,4k läst
C
cpalm: http://www.regeringen.se/contentassets/14a6664a307f4201aa87b97a97b599f7/elektroniskt-ansokningsforfarande-i-inskrivningsarenden Tydligen har man jobbat med detta i över 20 år. Skönt att läsa att våra myndigheter prioriterar rätt! Vi vet ju alla hur jobbigt det är med alla dessa lagfartsansökningar. :cool: Antar att fångeshandlingarna fortfarande måste skickas per post?
4 svar · 1,1k läst
C
camaro1969: "en liten tillbyggnad" undrar vad det kan vara... eller det kanske går som komplementbyggnad? är sammanbyggt med bostadshuset som jag gissar är huvudbyggnaden
26 svar · 3,3k läst
R
gäst: Jag kan med ett stort säkerhet till denna företag rekomendera deras produkter !Jag har själv använd deras produkt och tjänster och är väldigt nöjd, Tomas som ät cheffen är en trevlig person som ordnar alla slags projekter här skickar jag länken till företaget och produktr ! http://garagesverige.se/44-vaexthus-och-lekhage
2 svar · 2,0k läst
haavard
haavard: 9 kap. 5 § För en- och tvåbostadshus och tillhörande komplementbyggnader inom ett område med detaljplan krävs det, trots 2 §, inte bygglov för att färga om, byta fasadbeklädnad eller byta taktäckningsmaterial, om åtgärden inte väsentligt ändrar byggnadens eller områdets karaktär. Första stycket gäller inte om kommunen enligt 8 § första stycket 2 a har bestämt att åtgärden
35 svar · 4,0k läst
thomas33
thomas33: Samma hos grannen. Två man sprang runt på taket på deras tvåvåningshus utan linor, men de hade hjälm! :wow:
3 svar · 982 läst
Redaktionen
Redaktionen: "Isbildning i rören kan uppstå även om du låtit värmen stå på." Du kan läsa artikeln här: Rekordmånga fritidshus vattenskadades i fjol
0 svar · 671 läst
B
Broken arrow: [citat] Ja och i annat fall får dom ansöka från komunen (som jag vet ett företag gjorde här, dock inte gifter). Förstår inte vad företagen kopplar på avloppet, ska ju bara vara toalett och liknande. Innan några avgifter läggs på oskyldiga borde dom i stället kolla upp vad vissa företag fuskar med.
2 svar · 1,7k läst
P
PerOF: Carport är ju en yteffektiv förvaring av bilar, som det borde byggas mycket mera av! Vitsen med en carport är att bilarna faktiskt parkeras där, och inte ute på gatan. Och att det inte ansamlas en massa skräp i utrymmena. Däremot har en carport av naturliga skäl samma in- och utsida så att säga. I och med att det är en öppen konstruktion. Så det blir mycket eldfängt trä som
1 svar · 1,1k läst
N
Nils82: [citat] Vadå " påhopp på regeringen och byggnads"? Har du nordkorea som förebild eller hur ska jag tolka dig?
25 svar · 3,6k läst
L
LaT: Jo, och den lösning vi tagit kan kanske göra det billigare & enklare för de som bor avlägset att få bredband med fiber-hastighet. Kolla gärna här https://www.teracom.se/utbud/kommunikationsoperator/air2fibre/
5 svar · 1,2k läst
thomas33
thomas33: [citat] Googlar man så finner man en damkappa! :wow: Jag hade nog kallat detaljen för täcklock.
2 svar · 1,3k läst
nanowire
nanowire: [citat] I snitt varanan gång. Vilket ger inlåsningseffekt.
15 svar · 2,0k läst
·
R
gäst: Ett fantastiskt hus. Precis som ett fritidshus skall vara. Enkelt, praktiskt och läckert. Man blir inspirerad...
9 svar · 2,8k läst
Appendix
Appendix: [citat] Just det här predikar man väldigt mycket inom byggindustrin. Det finns inget "ska bara". Tyvärr hade vi på ett av mina tidigare jobb en dödsolycka med just det. En elektriker som skulle luta sig ut från ett fönster och justera en armatur/dragning". Han ringde efter en kollega som skulle säkra. Men lutade sig ut och gjorde jobbet innan kollegan han fram. Och kollegan hittade
19 svar · 3,8k läst
R
gäst: Det är bram nackdelen är att det blir mindre och mindre budget till att renovera och hålla huset i skick om det fortsätter på detta sätt. (lite ökning är bra och förväntad, men blir inköpen för hög drar den ned renoveringsbudgeten)
1 svar · 1,3k läst
R
Robert Kooijman: Fint! Mysiga timmerhus är populär hos AirBnB för uthyrning. Tror inte att många hyresgäster bryr sig om målningar är gjorda i 1800 eller 1900 talet ;-)
9 svar · 3,6k läst
elpaco
elpaco: Free spins? Är det någon som inte auto-skräpar det?
6 svar · 1,4k läst
Mittparadis
Mittparadis: Tack för detta inlägg
1 svar · 1,1k läst
Matti_75
Matti_75: Jag kan meddela att bunkern är riven och det står nu ett nytt hus där som är nominerat till årets bygge i Sverige.
1 svar · 1,7k läst
Cujo
Cujo: [citat] Och häri ligger en stor del av problemet! Istället för att bara släppa tomter till byggföretag, så borde man släppa tomterna direkt till privatpersoner! Så att var och en kan bygga sitt eget hus!
5 svar · 1,4k läst
harry73
harry73: :D Men då är saken klar. Vill man få en påminnelse, ska man gifta sin bygglovshandläggare
12 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.