Artikelkommentarer
gäst: [citat] Haha, snacka om bajsnödigt inlägg. Ser framför mig hur du slår dig ner på studentcaféet och ta upp din buckliga thermos med medhavt thé för att skölja ner dina skorpor med. Imponera på några landsortstjejer med kvasiintellektuella fraser du plockat ur nån designtidning du lånat sönder på förortsbiblioteket. Lycka till på socionomutbildningen din jävla skojare. Du kommer
Redaktionen: Patent- och marknadsdomstolen slår fast att adressändringsföretag sysslat med falsk marknadsföring. Du kan läsa artikeln här: Företag som marknadsför adressändring riskerar miljonvite
gäst200: Har ni aldrig hört talas om globalistisk propaganda. Börja med att avveckla de stora subvensioner till vindkraften som "Miljö"partiet tvingat fram. Kärnkraften kommer inte till sin rätt och blir billig om den ska vara beroende av om det blåser eller inte. Utan vindkraft behöver vi inte importera miljöskadlig tysk kolkraft så fort det slutar blåsa.
Redaktionen: Missar i badrumsrenovering leder till återbetalningskrav. Du kan läsa artikeln här: Badrumsföretag rekommenderas betala tillbaka 26 000 kr
Redaktionen: Huspriserna steg i 10 av landets 21 län under årets första kvartal. Du kan läsa artikeln här: Försiktigt stigande huspriser första kvartalet
Lars48: Idagsget är det den Iranska ambasaden i Lidingö som sköter afghaners ärende. Det är ett väldigt enkelt hus långtifrån 40 milj villa som klarar gott o väl flödet från båda länderna. Det vorre mer logisk om de skaffade nåt hus i närheten medan afghaner känner till adressen.
Gimmok.: [citat] Det är ju i allra högst grad en parameter. Båda personerna vill köpa ett hur för 3 MSEK, person 1 behöver låna 2 MSEK och den andra 2.9 MSEK. Skuldkvotstaket medger enbart 2 MSEK i lån mot den inkomst personerna redovisat vilket leder till att den tillgång person 1 har från början tillåter personen att köpa huset.
Nuntia: 800kg ser ju mycket bättre ut än några procent. Inställningen är nog som du säger mycket viktigare
Redaktionen: Husägare blir berättigad 50 000 kronor efter att det renoverade badrummet började tappa plattor. Du kan läsa artikeln här: Badrumsentreprenör skyllde på barnen när plattorna lossnade
MagHam: [citat] Nee, hur tänker du då??? (förutsatt att både neutralledare och skyddsjord är OK, och ingen jordfelsbrytare är inblandad, så hade nog den förväxlingen kunnat fungera obemärkt) Finns många sätt att koppla fel, men någon fas bör rimligtvis bringats i kontakt med rörledningar/höljet.
Redaktionen: Vi bygger helst monteringsfärdiga hus i Sverige, de utgjorde en klar majoritet av nyproduktionen förra året. Du kan läsa artikeln här: Husbyggandet ökade kraftigt 2016
thomas33: [citat] Du får givetvis bättre himmel och snyggare fakebrasa när du betalar mer. :D
Norlen: Jag har tackat ja till erbjudande från IP-Only. Först skulle de ha runt 20 000 om de skulle gräva och 15 900 om jag grävde själv. Det var det jag tackade ja till. Efter ett tag kom ett nytt brev. De erbjöd alla i min stad fiber för priset 17900 om de gräver, samt 13 900 om jag gräver själv. Nya priset gällde även oss som redan skickat in avtal, så mitt pris blev till slut 13 900:- :)
senmathal: [citat] Nej 5,7 miljoner står det i artikeln att man kostnadsberäknat det hela till så gratis var det inte. Någon mer än jag som tycker att årets upplaga av husdrömmer överlag innehåller väldigt lite av byggteknik och lösningar och nästan enbart är relationsorienterat med lite inslag av boendefilosofi? /Mats
Redaktionen: LO kritiserar lagförslag om fler verktyg till Finansinspektionen för att reglera hushållens växande skuldsättning. Du kan läsa artikeln här: Första kritiken mot lagförslag om nya verktyg för Finansinspektionen
twoody: Det får gärna vara krav på det ena och det andra, problemet är att det finns olika krav i olika kommuner. Den kommunen vi bygger i är det olika krav på olika tjänstemän och det är något som fördyrar eftersom det går åt tid. Och tid är pengar ...
gäst: Âr priser inkl. isolering och innerväg? Putsad fasad käns dyrt samstält med andra källar.
Redaktionen: Bostadsministern levererar en rapport om hur läget ser ut för bostadsmarknaden i Sverige. Du kan läsa artikeln här: Regeringens samlade bild av bostadsmarknaden
gäst: Smällen kommer från ytterligare ett håll, höjd avgift innebär sänkt värde på bostaden.
Redaktionen: Trots utlovad ångerrätt fick husägaren en faktura på sin avbeställda carport. Du kan läsa artikeln här: Carportföretag till ARN efter indragen ångerrätt
ricebridge: [citat] Så är det med ALL nationalekonomi faktiskt. Jag glömmer aldrig lektionen där lektorn skulle förklara hur bankerna ökar penningmängden t ex. Jag bara satt och gapade och undrade om karln drev med oss. Ändå betraktas nationalekonomi som en vetenskap, med beräkningsbara formler. Trots att den per definition är ovetenskaplig, eftersom den bygger på ej verifierbara antaganden, som
hyggabus: Programmet var intressant att titta på, men kändes rätt bohemiskt. det är svårt att få koll på tiden i ett tvprogram, men det upplevdes som att stommen stod öppen, utan tak eller väggar under typ ett år, medan det pysslades med lite ditten och datten, man valde omsorgsfullt ut begagnade beslag för fönstren, långa funderingar över färgval i det kök som skulle snickras ( om typ ett
Redaktionen: Kraftigt underhåll eller nybygge? Det förra tycker ägarna, men det senare anser länsstyrelsen. Du kan läsa artikeln här: Husbygge stoppas även av länsstyrelsen
Sanna K: Haha, herregud vad ni klagar.. Huset är skitfint! passbiten med!
Krilleman: Frågan är ju dock vem som ska ha råd att bo i dessa nyproducerade hus.
reez: Låter som det utförande TBM Tyresö Bygg och montage lämnade hos mig, förutom att de även ordnade bakfull med knappt en cm per meter. Hur får man reda på vilken firma detta är?/a
KnockOnWood: Rätt tänkt Martin43! Det var samma sak för ett par decennier sedan, när sossarna hittade på en båtskatt. Alla båtar skulle registreras, ha en registreringsskylt och betala "båtskatt". En av de få grejer borgarna har gjort rätt, när de la ner båtskatten.
b8q: Inte för att Eniros tomtgränser är mycket att lita på, men ja, det verkar vara väldigt smala tomter i närheten av Kvarntorget: [bild]
Redaktionen: Svenska hushåll fortsätter låna mycket pengar men tillväxttakten har bromsat in. Du kan läsa artikeln här: Tillväxttakten på bolån oförändrad