Elina Blom Westergren
Elina Blom Westergren: Det har du alldeles rätt i b8q, jag korrigerar
3 svar · 6,5k läst
trähandtag
trähandtag: Vad är det som får er att golfklubben är rik? Är det för att de inte får något bidrag från kommun för driva verksamheten. Varför är det så att många blir provocerade av golf? Det är precis som Robban_C skriver att den störande verksamheten är skyldig att genomföra åtgärder. Fallet i Ängelholm är en långbänk, som hållit på många år- har stått i tidiningarna i omgångar.
37 svar · 9,1k läst
·
S
Stefan1972: Jag är nog ganska säker på att de flesta vattenskador beror på slarv vid byggnationen än fel på komponenterna. Det är ju det som är problemet i stort och sen försöker man få bort problemen med andra och "bättre" material. Slarvet finns ju liksom fortfarande kvar............
17 svar · 2,7k läst
Humlo
Humlo: Hur fungerar det rent praktiskt om man har en villa i stan och att de sen ska bygga en ny stad? Får de ett nytt hus byggt till sig då? Har kirunaborna fått vara med och välja tomter eller bygger man en kopia av gamla stan? Eller får man bara tilldelat sig ett hus och en plats och så bygger de åt en?
5 svar · 2,9k läst
·
J
Jensnorrland: Vissa kommuner blir statistik felaktig så många fritidshus i fjällen säljs till norrmän som vill minne köra skoter på mark som dom inte äger
4 svar · 1,9k läst
Mikael_L
Mikael_L: Oops. :o [pudel] Tänkte inte på att det stod om bostadsrätter, och så var jag sen för snabb i tanken och på tangentbordet. Glöm det jag skrev, åtminstone så länge det inte pratas om ett register över belåningen på egnahem, dvs egna fastigheter. [/pudel]
5 svar · 1,1k läst
F
Fredriq: Det märks väldigt tydligt på den sidan att priserna är överdrivna. Vi har dessutom haft lite problem med dem vid en beställning. Vi beställde två sängbord och en del fattades i den ena förpackningen. Efter mkt om och men skickade de ett nytt sängbord utan att vi behövde skicka tillbaka det vi redan hade. Dock verkar de som att de får samma möbel från olika tillverkare då flera
14 svar · 5,2k läst
E
Eld: Jag håller inte med om att man ska välja 150mm excenterslip. Man ska i första hand välja 125mm. Detta av den enkla anledningen att 150mm papper är både betydligt dyrare och svårare att få tag i. Sedan föredrar jag själv en mindre deltaslip med 90mm trekantig platta som komplement till excenterslipen. Men det är ju en smaksak.
3 svar · 8,7k läst
R
Hejsanhoppsanpg: Det är troligtvis inkommande vattenledning som läcker i marken.
8 svar · 6,1k läst
Huddingebo
Huddingebo: Att jämföra hushålls energiförbrukning är lite som att jämföra bränsleförbrukning på bilar. Dvs näst intill omöjligt för normala brukare under kort tid! Utan att sätta samma förare att köra bilarna samma sträcka med samma däck i samma klimat i samma trafikintensitet, med samma lufttryck och köra de likadant. Vet folk som har erkänt att de har kört "sin favorit" så snålt de
31 svar · 9,0k läst
B
Blwrgrl: Det ska ju lämnas utrymme längs med väggar utmed golvlister(varför har jag inte fått helt kläm på, speciellt inte när d gäller icke trägolv), kan det liksom inte bara lätt avhjälpas med utfyllnad med några kilar eller en list längs en väggsida? Under golvlist alltså :x
19 svar · 6,4k läst
P
PerOF: Hela saken låter ju som ett kedjebrev. För om man läser mellan raderna förstår man att delägarna till dödsboet aldrig fått tag i nycklarna till bostaden. Och under tiden har avgifter och skatter förfallit till betalning, så att dödsboet hamnat på obestånd. Men fordringsägarna har heller inte fått tag i nycklarna, utan sålt bostaden utan nycklar genom kronofogden. Under
25 svar · 11,4k läst
B
byggarätt: Bergvärmepump dimensionerad för totalförbrukning med ackumulatortank är den bästa lösningen för alla fastigheter men inte den billigaste
14 svar · 3,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Reavinstskatt ska alltid betalas vid försäljning av fastigheter, men sjöbodar på arrenderad mark går lite under radarn. Du kan läsa artikeln här: Dyrt misstag att inte betala skatt vid försäljning av sjöbod
0 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: En rad åtgärder ska göra det tryggare för den som köper eller äger en bostadsrätt. Du kan läsa artikeln här: Utredning föreslår stärkt skydd för bostadsrättsköpare
0 svar · 1,1k läst
Rabbithole
Rabbithole: Ja, det är väl lite halvdum namngivning
19 svar · 3,8k läst
R
gäst: Alltid härligt med den svenska "lagomheten". Så fort något sticker ut försöker folk hitta fel :-) Lägg energin på att bygga något bättre själva.
21 svar · 6,2k läst
T
tompaah7503: [citat] Prova en prenumeration på tidningen Råd och rön. De tar upp en hel del ARN-fall i varje nummer. Måste säga att det finns rätt bra fräcka människor som kräver i stort sett vad som helst ibland. ARN verkar dock vettigt, rätt ofta avslår de konsumentens krav om de är helt tokiga.
3 svar · 1,5k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: Realistiska räntor har mer än bara vad som skulle kunna förekomma rent historiskt att göra - såklart det kan gå uppåt igen, men då måste andra ekonomiska faktorer också ändras. Just nu ligger iaf vi i väst i lä av bla asien, och måste pressa våra löner, inflation och räntor, medans deras ligger högre... När dom är ikapp kan andra spelregler gälla /K
4 svar · 1,6k läst
R
gäst: [citat] @useless: Tänk om det går att ändra på reglerna... Eller kanske skulle man kunna gå samman med andra människor för att bygga något som som man kan stå raklång i. Hmm... Har för mig att det en gång i tiden fanns något som hette kommunala bostadsbolag... Hmm... Hmm...
15 svar · 8,1k läst
plaggis
plaggis: [citat] Glöm inte bort husdjur...
7 svar · 4,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Familj förlorar mot Skatteverket i kammarrätten, deras fastighetsgåva till barnen är att betrakta som ett köp och ska därmed beskattas. Du kan läsa artikeln här: "Fastighetsgåvan måste beskattas"
0 svar · 1,1k läst
F
fsn: I ett fall som detta med en entreprenör som tagit ner skylten så är det kanske inte så mycket som talar för att denna följer ARNs rekommendation?
1 svar · 1,2k läst
M
MagHam: En säljare ska absolut låta budgivningen gå till slut.
2 svar · 946 läst
Redaktionen
Redaktionen: Även om gåvobrevet innehåller villkor som motsäger samäganderättslagen så följer det inte med huset till nya ägaren, fastslår högsta domstolen. Du kan läsa artikeln här: Avsteg från samäganderätten följer inte med huset
0 svar · 792 läst
Erik85
Erik85: Bra artikel!
28 svar · 21,8k läst
·
Erik85
28 svar · 21,8k läst
·
Erik85
Erik85: Otroligt vackert!
18 svar · 4,0k läst
Erik85
18 svar · 4,0k läst
E
eklov: Mera om bakgrunden till att denna tråd startades: Dessa tre skrev en artikel i Ekonomisk Debatt, en tidskrift för Nationalekonomiska föreningen. Jonas Anund Vogel är doktorand vid Energiteknik på KTH (Kungliga Tekniska högskolan) Hans Lind är professor i fastighetsekonomi, tidigare vid KTH Per Lundqvist är professor i Energiteknik på KTH Sedan blev det en artikel i SvD. Jag bifogar den
98 svar · 17,5k läst
hsd
hsd: I dagens läge är det enda att försäkringsbolag som drabbats stämmer importör eller tillverkare, gör de så lär det bli bättre produkter
14 svar · 1,8k läst
A
A-K Berg: sjukt härliga tips på trädgård en verklig inspiration själv har jag inget hus nu men man kan ju drömma dock vill jag satsa på en bra plats för unga och aktivtet fick några bra tips här att inspireras av,
14 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.