Artikelkommentarer
Anna_H: [citat] En petitess kan tyckas, men EDA kommun i Värmland, inte Eds kommun i Dalsland ;)
Redaktionen: Husbyggandet överträffade förväntningarna förra året. Du kan läsa artikeln här: Så många hus byggdes 2016
Sir Duke: Det var precis LO:s poäng också: Direktörerna har ingen möjlighet att spendera pengarna de tjänar. Så övermycket tjänar de. Och skillnaden bara ökar för varje mätning. Det är ju också belagt sedan tidigare att hög lön inte ger bättre prestation.
ansgar46: Kalarne, jag har också en tellstick som jag kör hemma och en Telia 4G mobil router som jag använder när jag inte är hemma! Jag skulle vilja använda detta i sommarstugan men jag kan inte koppla telsticken till 4G routern för det krävs ju en kabel och det finns inga kontakter i routern!? Hur har du gjort med det?
tomson: Hittade ett kolonnrör utav glas undangömt på vinden i förra huset från -25, har inte testat det (ännu).
gäst: Hade ju varit intressant om Konkurrensverket grävt lite i varför listpriserna på i princip samtliga banker är näst intill identiska på alla löptider. Slump? Kanske, kanske inte. Samtidigt hade jag också velat se lite mer transparens på prissättningen och redovisning upplåningsräntor. SEB var föredömligt tidigare med publiserade upplåningsräntor, men tog bort dessa när det
Redaktionen: Reporäntan är oförändrad men kan komma att sänkas framöver. Du kan läsa artikeln här: Riksbanken behåller reporäntan negativ
Elina Blom Westergren: [citat] Korrekt! Ska vara miljarder, justerade :). Tack
pelpet: Jo jag inser ju att det inte är någon billig barnlek att flytta en gjuten platta. Det skulle vara intressant att höra vad de som jobbar med det säger att de har för lösningar på problemen som du presenterar Robban_C.
MagHam: Ja, det är bara att gratulera till att man kan tjäna pengar på folk som köper ett hus med trappor som är direkt livsfarliga.
gäst: Gårdshuset är återställt, gavlarna ny putsade, nya golv är gjorda, taket är ny och kommer att göras om helt ny på hela fastighet.
Redaktionen: Förra årets vattenkris kan upprepa sig om det inte blir mer ihållande nederbörd resten av vintern. Du kan läsa artikeln här: Kan bli vattenbrist i sommar
Redaktionen: Storbankerna tjänar mycket pengar på bolånen visar Finansinspektionens rapport. Du kan läsa artikeln här: Marginalerna på bolån ökar
hemljuvahem86: Låter nästan för bra för att vara sant? Vem har ritat dessa hus, är det också gjort i Kina? Känns inte som om dessa "hus" är anpassade för svensk vinter och sommar utan är mer som nån sorts inglasad altan. Var de för snåla för att bygga riktiga modulhus i trä som smälls upp lite här och var för att husa Sveriges nya medborgare? Den där varmvattenberedaren låter defintivt som
Krokkodriljo: Ja, så är det nog... men det ser helkonstigt ut.
fahlis: En annan variant: https://www.slojd-detaljer.se/kategorier/tra-metallslojd/verktyg/borr-frasar/borr--och-skruvjigg-pid2021
byggarätt: Arkitektrollen måste ändras i sverige...Vi måste se till att alla byggen har en ansvarig certifierad Arkitekt så att byggen blir möjliga i stället för alla prefab o krisprojekt !
Redaktionen: Snitträntan har justerats upp hos åtta av tio banker. Du kan läsa artikeln här: Nu höjer flera banker räntorna
Perik: Genom att det blir dyrare att ha personal för bankerna lär det väl drabba mindre orter som blir av med sitt bankkontor...
harry73: Såklart vill Villaägarnas sänkt skatt. De är väldig konsekvent med det.
Jarlingar: Exakt samma som jag körde :thumbup: Och nu tror jag att jag blandat ihop det med ett weber-system jag använt förut.. Hade nog inga remsor till ardex, endast hörnvinklar..
V1K1NG: [citat] Hornbach säljer för en Astrid [bild] http://www.kwb.eu/en/products/power-tool-accessories/drill-bits/concrete-and-masonry-drill-bits/masonry-drill-bits/dust-catcher
Rabbithole: Håller med, det är enkelt att få det bra om pengar inte är en trång sektor
JohanLun: När förra tråden var aktuell hade jag inte sett programmet. Nu har jag gjort det. Den kabel som husägarna stod och pillade med var helt omgjord till när de visade slutresultatet, så jag är helt övertygad om att inget fel gjordes av husägarna. Däremot kanske det är lite onödigt att de stod och drog i den där kulon och knackade med en hammare när det inte är tillåtet att förlägga
Redaktionen: Myndighet anser inte att de satt riktvärdet för PFAS-ämnen i dricksvatten för högt. Du kan läsa artikeln här: Livsmedelsverket bemöter kritik om för höga riktvärden
Allmänobildad: Mest intressant är väl att titta på hur många som sysselsätts inom en viss bransch. Samt vilken slags företag det är som konkar. Om jag får spekulera så tror jag att majoriteten av konkurserna är småföretag, enmansföretag upp till ett par anställda. Bostadsbyggandet har ju ökat något enormt de senaste åren. Och det är knappast SnickarBengt AB som är huvudentreprenör vid dessa
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Fyra kära återbesök i Husdrömmar
b8q: [citat] Ja, hellre det än att sommarjobbarna lägger upp Sverige i Minecraft...:D (Man kan inte fråga folk "Vad skulle du vilja jobba med?", då blir inget vettigt gjort utan bara lek av alltihop...)