Byggahus.se

House Tumle ikon i svart

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    September månads arkitektritade på Byggahus.se är House Tumle av Johannes Norlander. Formerna är exakta och sparsmakade. Familjen som beställde huset önskade ett hus som speglar deras samtid och sätt att leva, ett hus med karaktär.

Du kan läsa artikeln här: House Tumle ikon i svart

2. E
    Anonym
    Skrivet av: Gäst

Det var nog bland det fulaste jag sett...

3. E
    Anonym

Det var nog bland det vackraste jag sett...

4. E
    Anonym

Fantastiskt hus! Härligt att någon vågar tänka nytt i den konservativa byggbranschen!

5. E
    Anonym

Jag gillar nya ideér men detta smälter in i omgivningen lika bra som kärnkraftverk skulle göra om man lackade det svart.

6. E
    Anonym

Snyggt. Jag undrar vad det kostade och hur många tusenlappar som lades på arkitekten i och med att arkitekten höll i så mycket? Jag undrar också hur vattenavrinningen från taket har lösts. Jag ser inga stuprör någonstans.

7. E
    Anonym

Det var nog bland det mest opraktiska jag sett...

8. E
    Anonym

"opraktiska jag sett" Vad är det som är opraktiskt?

9. E
    Anonym

En fantastisk byggnad! Jag hoppas att familjen kan fylla den med det som behövs för att skapa ett hem.

10. E
    Anonym

Att bygga ett hus utan att använda en arkitekt är som att bygga en bil utan en ingenjör. Detta är ett mycket bra exempel på god arkitektur av en kunnig arkitekt. Bra jobbat.

11. E
    Anonym

Ser verkligen förjävligt ut.

12. E
    Anonym

Urk. som en badtunna med fönster.

13. E
    Anonym

Varför vill man ha ett vitt sterilt hem?
    Jättetrist!

14. E
    Anonym

Jag som arkitekt kan säga att ju enklare det ser ut att vara desto mer komplext är det att rita/bygga. Vattenavrinnigen har de förmodligen löst genom infällda rör. Med andra ord är denna byggnad genomtänkt. Sen vad man tycker om estetiken är förstås upp till var och en, jag personligen tycker att det är lite väl avskalat. Jag föredrar minimalism utan att vara avskalat då jag tycker det är en svårare kombination som normalt är mer tidslös gentemot dessa avskalade byggnader som är väldigt trendkänsliga. Ett exempel på det är vissa byggnader från Louis Kahn, även om de har några år på nacken nu så har han verkligen lyckats utnyttja materialens potential vad gäller gestaltningen och gett olika material harmoniska möten som ger betraktaren en inre ro.

15. E
    Anonym

JAG tycker att huset är snyggt iallafall;)